Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterydelse? Og goddag:)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger nu noget af hvilken akasse du er medlem af. Ved ajks er der mange, der bruger den løsning:)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 10:48

Majbritt Jacobsen:

Det afhænger nu noget af hvilken akasse du er medlem af. Ved ajks er der mange, der bruger den løsning:)

Så er det fordi de fortolker reglerne på deres måde :-) Reglerne er meget klare!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 06:49

Ja, men muligheden for selvstændigt bierhverv er der jo - og kan være en mulighed for "en blød opstart" for dem, der har brug for ikke at sætte alt på et bræt.

Fra Ryomgård
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:55

Der er godtnok stor forskel på hvordan barsel med selvstændigt (bi)erhverv fortolkes. Jeg har spurgt min a-kasse/kommunen om noget tilsvarende.

Er pt. lønansat men vil gerne have sparket virksomheden i gang. Jeg har 5-6 mdr. barsel tilbage jeg gerne ville bruge "time-for-time". Jeg har fået det svar (fra kommunen, da a-kassen sagde det er kommunen der bestemmer), at man kun kan holde barsel hvis man er i beskæftigelse. Dvs. enten lønansat eller selvstændig som hovederhverv. Barsel kan desuden kun bruges drypvis (time-for-time) hvis man er lønansat eller evt. selvstændig som bierhverv ved siden af. Jeg fik at vide, at jeg kunne vælge halv barsel som selvstændig (måske også kvart, kan ikke lige huske det).

Jeg ville netop have kvittet lønmodtagerjobbet for at gå på barsel og modregne den tid jeg bruger til virksomheden time-for-time. Men det kunne ikke lade sig gøre.

Fra Ryslinge
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:15

Lidt sjovt, denne tråd fik liv igen. Jeg har været i alm lønjob siden min sidste barsel, og er nu på barsel igen. Og barsler med flere iværksætterideer;) Dog ikke som fuldtidsbeskæftigelse denne gang.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)