Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mac en god envestering?

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperjet:

Og igen jeg kom her for at høre om mac er en god investering, til min internetside

Og ligenu er du ved at skræmme de folk væk som rent faktisk forsøger ... godt gået.

Og nej jeg vil ikke skrive en bog om dit liv ... jeg er godt igang med den om mit eget. Derudover skal du passe på hvad der "rager" hvem noget ... 95% at drive en forretning, eller en hjemmeside om du vil,  drejer sig om at netværke. Det vil sige at kende andre mennesker, hjælpe dem og hjælpe hinanden. At spørge om hvor du kommer fra, eller hvilken skole du går på, eller hvilken type morgenmad du foretrækker rager mig som sådan ikke noget, men det er det som kaldes Small talk. Det bruges til at starte en samtale, og i sidste ende til at lære hinanden at kende.

Igen vil jeg anbefale dig at lytte til dem med mere erfaring, Anders her kan f.eks. fortælle dig en masse om drit at hjemmesider da han, ligesom jeg selv, har arbejdet en del med den slags igennem tiden. Jeg kan hjælpe dig en del med det som jeg tydeligt kan se her er dit store problem, nemlig kommunikation, og det kan jeg sige fordi jeg netop har været igennem samme helvede som du er på vej igennem nu. Du er irriteret på mig og du er sikkert også inderst inde uvenner med mig, det er du udelukkende fordi du ikke kan læse mig! Du tror jeg er ude på at sabotere dig eller miskreditere dig og derfor opfører du dig defensivt og dermed skaber du en konflikt der ikke er nødvendig.

Either way, nu gider jeg ikke bruge mere energi på det her. Held og lykke med projektet :)

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 06:39

alt i alt

af hvad jeg har hørt, er mac den helt rigtige løsning til tak for næsten alle gode indlæg. Men med undtaelser.

og nej jeg er ikke 14

men bliv endelig ved med at skrive om jeres erfaringer for det har virkelig hjulpet mig.

mange mange tak 

hilsen jesperjet

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 13:24

jesperjet:
alt i alt

af hvad jeg har hørt, er mac den helt rigtige løsning til

Altså... det kommer jo helt an på hvad du vil. Så vidt jeg nu har forstået vil du bare lave en hjemmeside? Det kan du gøre lige så godt på en hvilken som helst anden pc, til langt billigere penge. Hvis du køber en mac får du et lækkert design og et lækkert system, men om du kan lide os x, og arbejde i det, det er jo ikke til at sige. Det kan være du hader det og vælger at slette det til fordel for windows eller et helt tredje.

For mit vedkomne kører jeg windows xp igennem en virtual machine (VMware's Fusion) så de få ting jeg laver i windows kan jeg gøre derigennem. Det kan anbefales hvis du køber en mac. Det er vel det du mener med "fusionere"?

Hvis det bare er for en hjemmeside synes jeg det er en lige lovlig dyr investering. Så skal du virkelig ville arbejde med det og have kendskab til det. Men det er så min mening :)

jesperjet:
tak for næsten alle gode indlæg. Men med undtaelser.
Alle her har prøvet at hjælpe dig, og jeg synes bestemt ikke der har været nogle negative indlæg rettet mod dig. Tag imod al den hjælp du kan. Med negative kommentarer gider folk ikke at have noget med dig at gøre, og så kommer du ikke så langt.

jesperjet:
og nej jeg er ikke 14
Hvorfor så skrive det?

jesperjet:
ps. hvad mener du med "crashet"

Med crashet (hmm... crash bøjet på dansk) mener jeg atjeg har oplevet min maskine frøs, den stoppede, jeg kunne ikke lave noget på den.

En erfaring jeg har gjort mig: vær sikker på at den ikke er igang med at skrive til harddisken, som når du downloader noget, og så sætter den på sleep :D

Men ellers god vind med dit projekt....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32

Jeg har designet websites på en pc i flere år, og kun et par år på mac. Det er uendelig ligegyldigt om du bruger mac eller pc til at designe/programmere på, det handler om at kunne finde ud af, at være en god designer eller programmør:)

Du kan få pc'er der er nøjagtig ligeså gode som macs, forskellen, som jeg ser det er, at en mac er en helt færdig løsning du kan plugge ind og så virker det. Hvis du skal have en god pc skal du enten kende en "nørd" der kan bygge den til dig, bygge den selv, eller kontakte en af de firmaer der kan hjælpe med det (midtdata.dk mener jeg gør det).

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)