Jeg har bl.a. firmaet Crystal Galleriet som gennem 10 år har solgt julepynt bl.a. via webshoppen på www.crystalgalleriet.dk (den er ved at blive kodet om men er aktiv). Firmaets "slogan" har altid været "Julepynt som i gamle dage" Men nu vil vi gerne udvidde vores produktlinie så den spreder sig lidt mere ud over året. Der for passer "Julepynt som i gamle dage" ikke rigtig mere.
Jeg har grublet meget over en erstatning, og da vi sælger og julpynt og dekorationsartikler og de nye produkter også bliver af den type så har jeg fundet frem til "Crystal Galleriet - dekoration til livet" Jeg syntes "Decorating life" lyder skide godt men er altså lidt i tvivl om den Danke version "Dekoration til livet"
Alternativet er "kedelige" ting som Brugskunst og deoration, Dekoration til hverdag og fest.... Men ingen af dem har helt den samme "værdi" syntes jeg. Så jeg vil gerne høre jeres mening:
Lyder "Dekoration til livet" kikset/kitch?
Nej slet ikke, det er en vinder! (19%)
Måske lidt (38,1%)
Ja, den holder bare ikke, tilbage til tænkeboksen (42,9%)
Dit slogan kunne alternativt hedde "dekoration for livet" (i betydningen: dekoration, som holder hele livet, og som du aldrig vil nænne at smide ud) i stedet for "til livet", som virker lidt kunstigt.
Tak for dit gode forslag. Jeg vil dog ikke benytte det og det kræver selvfølgelig en forklaring måske det også kan lokke forslag ud af andre.
Vi sælger, og er kendt for vores julepynt specielt vort kæmpe sortiment i mundblæste og håndmalde kugler og figurer. Gennem de sidste par år er sortimentet blevet udviddet med andre jule ting. Vi vil nu gerne udvidde med andre ting til resten af året, men det bliver fest- og højtidsartikler (og en lille smule brugskunst), og selv om vi kun vil sælge det bedste så holder den slags jo ikke.
Der er ikke meget ved f.eks. en knallerter fra Robin Reed hvis de bare skal gemmes år efter år (selv om det er der nu nok mange der vil gøre både fordi de er sindsygt flotte men også noget dyre) Men vi er f.eks. også lige blevet distributører for et Italiensk firma der producere engangsservice og det er der allgevel nok ikke nogen der gemmer på, MEN det er så flot at det vil være noget man kan være bekendt at dække op med til livets store øjeblikke som fødselsdage, bryllup osv. derfor kommer jeg ind på "Dekoration til livet"
Vi vil være en del af folks liv! når de holder fest, eller sidder med familien juleaften altså "når de lever mest" så vil vi være med det er det jeg gerne vil signalere med det.
Tak for din detaljerede forklaring. Helt klart, at det så skal hedde "til".
Kunne du eventuelt udvide det med et enkelt ord, som signalerer netop det, du selv udtrykker, at det er til fester, fødselsdage, højtider m.v., nemlig:
"til livets højdepunkter"
Lyder som et spændende koncept. Mange mennesker vil gerne have kvalitet.
Ja det kunne man godt, jeg har overvejdet det tidligere men syntes måske det bliver lidt langt. Hvis man udtaler det så syntes jeg ogås det er ligesom om det mister lidt af "flowet og man snubler lidt over det sidste, men jeg tager den lige med i overvejelserne igen. Tak for dine input
Tak for dit gode forslag. Jeg vil dog ikke benytte det og det kræver selvfølgelig en forklaring måske det også kan lokke forslag ud af andre.
Vi sælger, og er kendt for vores julepynt specielt vort kæmpe sortiment i mundblæste og håndmalde kugler og figurer. Gennem de sidste par år er sortimentet blevet udviddet med andre jule ting. Vi vil nu gerne udvidde med andre ting til resten af året, men det bliver fest- og højtidsartikler (og en lille smule brugskunst), og selv om vi kun vil sælge det bedste så holder den slags jo ikke.
Der er ikke meget ved f.eks. en knallerter fra Robin Reed hvis de bare skal gemmes år efter år (selv om det er der nu nok mange der vil gøre både fordi de er sindsygt flotte men også noget dyre) Men vi er f.eks. også lige blevet distributører for et Italiensk firma der producere engangsservice og det er der allgevel nok ikke nogen der gemmer på, MEN det er så flot at det vil være noget man kan være bekendt at dække op med til livets store øjeblikke som fødselsdage, bryllup osv. derfor kommer jeg ind på "Dekoration til livet"
Vi vil være en del af folks liv! når de holder fest, eller sidder med familien juleaften altså "når de lever mest" så vil vi være med det er det jeg gerne vil signalere med det.
Hvis folk skal have så lang forklaring, for at forstå hvorfor det hedder "til livet", så holder den ikke helt.. Jeg fangede heller ikke lige budskabet først og det skal man jo helst, ellers er der ikke så meget fidus i det.