Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre Køb af domæner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvordan skal bogføre domæner? Skal hele beløbet krediteres "varekreditor" og så skal beløbet ex moms debiteres kontonavn "XX" og derefter skal momsen debiteres på "Købsmoms"?

Er dette rigtigt forstået? 

Dbh. Yngvi

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 09:27

Nu kender jeg ikke lige din kontoplan, men hvis du f.eks. har købt et nyt DK-domæne debiterer du en passende omkostningskonto (eller opretter en ny) med beløbet incl. moms (går ud fra, at dit bogholderisystem selv kan debitere købsmomsen - men er der noget både momspligtigt og momsfrit i købet skal du bogføre momsen manuelt). Kontoen du skal kreditere, er din varekreditor, hvis du har fået kredit hos din kreditor. Har du med det samme betalt beløbet med Dankort/bankoverførsel kan du også vælge straks at kreditere din bankkonto, istedet for at køre det ind over en kreditorkonto.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:45

Mange tak for svaret..

Jeg har også betalt 1kr i dankortgebyr, hvordan skal jeg bogføre det?

Dbh. Yngvi

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:12

- det var lige det, jeg tænkte på med noget, der var momsfrit - du bogfører bare på samme konto, men uden at trække nogen moms ud af beløbet.

Eksempel: Køb af domæne 75,- + moms 18,75 = 93,75 + gebyr uden moms 1,- = 94,75

Så enten bogfører du: 93,75 incl. moms (hvor du lader systemet trække momsen automatisk) og 1,- på samme konto, men hvor du retter momskoden, så den ikke trække moms. Alternativt, kan du bogføre 94,75 på konto for domæner (uden noget automatisk momstræk), og bagefter skrive "heraf moms" 18,75 og kreditere dette beløb på konto for domæner (stadig uden noget automatisk momstræk) og debitere købsmoms med  samme beløb.

Spørg endelig igen, hvis der er mere.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)