jo bare ren logik lige som en test på www.mensa.dk er det |
- vedr. afprøvning af ´catch lines´, salgs-tekster, overskrifter mv. :
- en af de sikre måder at afprøve om din formulering ´holder´ er flg. :
- gør dig klart, hvad du ønsker at opnå med dit slogan - hvilken stemning, ´tilstand´ ønsker du at bringe læseren i ?
- skriv de 5-7 af dine hidtil bedste udvalgte slogans med stor skrift - hvert slogan på ét separat ark
- find en person der er repræsentativ i fht. din kundegruppe. (og, bedst med nogen der ikke ved, hvad du ønsker at opnå med din tekst ... ;-) )
- stik et ark i hånden på vedkommende - og spørg :
- ´hvad falder dig ind umiddelbart, når du læser dette ?´
eller :
- ´hvad tænker du, når du læser dette ?´
eller :
- ´hvilken fornemmelse får du, når du læser dette ?´
- læg nøje mærke til personens ansigtsudtryk - og lyt til, hvad vedkommende siger
- og, vurdér om det svar, den respons du får - matcher med det du ønsker ...
- gentag dette med alle dine slogans ...
- gentag med min. 10-12 personer - gerne flere ...
- anvend det slogan hvor der er bedst/størst/tydeligst respons
- godt nok lidt arbejde - men, nemt at gøre - og, ganske gratis :-)
- enjoy