Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at reparere et tv?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit 4½ år gamle Sony-fjernsyn stod pludselig af i går aftes. (Sikkert i afmagt over det pres det har været udsat for under en weekend hvor jeg har ligget feberramt på sofaen med en pakke Kleenex og snottet og ikke haft energi til andet end at glo dvd.)

Det har en meget fancy blinkekode der fortæller mig: "Eight blinks - Problem with the audio (AUDIO), unit goes to standby and blinks the self-diagnosis code. Check IC406 audio amp, PS401, and 402. On some projection models of Sony TV sets, this code means that T8005 (flyback transformer), or the associative components in the high voltage circuits are defective on the D board."

Er der nogen der ved hvad det koster at få repareret sådan noget? Og nogen der kan anbefale en reparatør? Jeg bor i Kbh NV og kan med 100 % sikkerhed IKKE slæbe det nogen som helst steder hen da jeg hverken har bil eller muskler (eller en mand med samme)... Suk.

Det er såmænd ikke fordi jeg vil savne at kunne se fjernsyn, for det gør jeg alligevel sjældent, men jeg vil nok snart få stærke abstinenser hvis jeg ikke kan bruge min Nintendo Wii! Surprise

~
Anja

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at skrive den der fejlmeddelelse ned og tage den med ind til en radio/tv-forhandler for at spørge, om det er noget stort og dyrt, der skal repareres.

Med mindre du kan få nogen til at sige "Det der er en let lille sag. Det tager tyve minutter og koster kun nogle håndører", så skal du købe et nyt tv i stedet.

Det skal være et rigtig dyrt tv, før det kan betale sig at indlevere det til reparation. Priserne på tv er så lave, så der hurtigt ryger en stor andel af anskaffelsesprisen på et nyt på et par timelønninger til reparatør.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)