Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder tager flere topposter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

http://epn.dk/ledelse/article1363593.ece

Se citat nederst:

"Det går fremad, men alt for langsomt. Hvis erhvervslivet ikke selv kan finde ud af at få flere kvinder på topposter og i bestyrelserne, mener jeg fortsat, der må kvoter til," siger hun til Politiken."

Er jeg den eneste der har lyst til at skrige?? 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:57

Det er nok det dummeste jeg nogensinde har hørt, hvad blev der af man skulle tage den mest kvalificerede??

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:18

Jeg har forståelse for at banen til at nå en toppost skal være lige nem/svært for alle. Det tror jeg faktisk også den er mange steder.

Men at skulle sætte kvoter for kvinder i toppen virker da fuldstændig ved siden af

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26

Kvinder og mænd - det er en fuldkommen ligegyldig diskusion, synes jeg.

Naturligvis har forskellige slags mennesker forskellige kvaliteter. Kvinder og mænd har da bestemt, sådan generelt, nogle forskellige kvaliteter, som man bør trække på. Men det har kristne/ikke kristne også. Bøsser/heteroseksuelle. Fattige/rige. Bønder/byboere osv osv.

For mig at se er det en latterlig kamp at fremhæve lige præcis kvinder, på bekostning af alle andre grupper, som man med ligeså stor berettigelse kan sige har nogle særlige kvaliteter.

Og hvis alle kvaliteter, altid skal repræsenteres 100% ligeligt, så behøver vi aldrig mere vælge folk til offentlige poster, bestyrelser osv - vi kan bare slå op i en tabel, og se præcist hvor mange rødhårede, kvinder, bøsser og arabere der skal være - og så udpege de få der lever op til den fordeling.

NEJ, det er sgu ikke måden at sammensætte kompetente grupper!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:06

Der er mange vinkler i den debat - selv er jeg blevet grinet af, fordi jeg i Deadline for næsten 10 år siden sagde, at jeg synes vi skulle erklære kvindekampen for slut og tage ansvaret på os selv.

1 - mange kvinder gider slet ikke topposter - det er der mange grunde til - for mit eget vedkommende ville det være ledelse, som jeg finder uendeligt kedeligt.

2- nogle kvinder tror, at topposter kun kan bestrides på mændenes måde - og de klæder sig som mænd og opfører sig som mænd - de giver køb på deres kvindelige sider og det holder ikke ret mange kvinder til i længden. de giver op hvis de ikke har givet op på forhånd. Sjovt nok efterlyser mændene kvindernes tilgang til tingene, men det er ikke altid kvinderne hører det.

3 - det kan som sagt aldrig være samfundets skyld - det er der jo ingenting der er. Den enkelte må tage ansvaret på sig selv og bane vejen - alene eller sammen med andre - men ingen kan forvente at andre gør det for dem.

Jeg hørte for nyligt skrækeksempler på norske bestyrelser, hvor man havde taget kvinder ind simpelthen fordi de er kvinder - mangel på kompetencer, udeblivelser fra møder osv osv (de skulle tage mig i stedet!) - det gavner ikke processen!

Hvor er det dog lidt konstruktivt for hele processen, at nogen kvinder bliver VED med at sige hvor hårdt det er - det er sgu ikke hårdere end man gør det til - og er man tyndhudet og tager tingene personligt, så skal man måske netop overveje om topposter er noget for en.

Jeg vil ikke have ligeberettigelse for kønnene, jeg vil have det for mennesker. Jeg har sjældent fået nej når jeg har bedt om hjælp, jeg er kun en gang blevet vraget til fordel for en mand (og det var som pædagog) og jeg har aldrig fået mindre i løn end mine mandlige kolleger (nogle gange tværtimod) - og det handler sgu om mine kompentencer - og ikke om mit køn.

Der er forskel på kønnene og det skal der også være. Jeg vil ikke opgive min mulighed for at flirte mig til noget mod at få en toppost, kan jeg godt fortælle jer! =D

Og nej, jeg har ikke problemer med at blive taget alvorligt - jeg tager mig selv alvorligt, hvad andre gør er jo deres problem =P

:-) Mette - fri af fortiden

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:27
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06

Kære Mette

Hvor er det rigtigt, det du skriver! Jeg har heller ikke prøvet at få mindre i løn end mine mandlige kolleger – fordi det netop handler om kompetencer og villighed til at være fleksibel, fremfor hvilket køn man nu engang repræsenterer. Mange kvinder er så bange for at være sig selv og skille sig ud fra mængden – jeg synes personligt, de personer er langt mere spændende end alle andre. Netop fordi de skiller sig ud. Mænd som kvinder.

Men nu har jeg heller aldrig selv "passet ind" på den måde - eller er faldet i med mængden. Hvor ville det også være kedeligt, selvom det nogle gange måske havde gjort tingene nemmere…

Ofte har det ligefrem været en stor fordel at være eneste kvinde, da mændene ofte synes, det er herligt med en, der tør. Og det med at det skulle være hårdere er da vist lige så meget, hvad man selv gør det til. Jeg mener, det ligeså ofte har at gøre med, hvad kvinden selv ønsker. Selvom hun måske siger det modsatte.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)