Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VmWare vs bladecenter?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også mene, at hvis du virkelig vil have power og vel og mærke også vil ofre pengene på det, samtidigt med stor flexibilitet, så vil løsning baseret på blade-servere med VM være et godt valg.

Om der skulle være problemer med Citrix på VM skal jeg ikke gøre mig klog på. Men noget af det som kan drille mest på virtuelle servere er timing-problemer.
De fleste af vores servere i MediaMouse kører på virtuelle platforme, for at få en bedre fordeling af ressourcer, mindske vores strømforbrug og spare noget plads. Og der hvor vi har haft problemer var bl.a. da softwaren til vores telefonsystem kørte i det virtuelle miljø - det fungerede, men absolut ikke optimalt set i forhold hvor det nu er på sin egen boks. Det samme gælder sådan noget afvikling af medie-filer som også kræver en optimal sync imellem den virtuelle server og hostsystemet, hvor man også vil kunne opleve problemer.
Men ellers giver det ikke de store problemer. To af vores RIP's kører f.eks. i det virtuelle miljø og de trækker altså tænder ud hvad angår krav til hardware, men de kører ganske fint i det virtuelle miljø.

/Jesper

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 21:21

Anders Christensen:
Jeg vil ihvertfald gå så vidt som til at sælge dig tre styk for 1 mio hvis du mener det skal være prisen Wink 

Du skal jo også lige bundle nogle ESX og flerkerne Windows licenser i dit tilbud, men jeg gider da ikke købe dit billige discount bras :-P

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:01

Jeg syntes prisen er lidt høj i forhold til de to tilbud jeg har indhentet :-) Og der er vist det hele med ...

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 23:12

Bo Brinkmann:
Jeg syntes prisen er lidt høj i forhold til de to tilbud jeg har indhentet :-) Og der er vist det hele med ...

Hvad koster skidtet så? :-)   En ven var meget begejstret for en EVA (?) server som de havde fået og som kostede 200.000, men mindre kan åbenbart også klare jobbet.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 14:51

Som Anders allerede siger er det med at gå hele vejene (både blade og vmware) noget du måske skulle kigge på.

Jeg har for nogle år siden også set lyset og kører en del servere på VMware, ikke så meget fordi jeg skal køre flere servere på en fysisk maskine, men fordi det er pissenemt at flytte en vmware server til en ny box uden at skulle installere alt muligt bagefter.

Mvh

Markus :)

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 22:26

Hej Drenge

Det blev til et bladecenter med en ekstra tom server +18 diske fra IBM :-)

Tak for sparring

/Bo 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 22:29

Jammen så tillykke - og god fornøjelse :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:30

Har du lyst til at dele informationerne omkring specifikationer og pris med os? (Er ret nysgerrig)

Send det evt i en pb hvis det ikke er ting der skal ud offentligt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:01

Jeg er også meget interesseret i at høre hvordan setup endte med at blive. Har du mulighed for at PB vil jeg være taknemmelig.

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 20:05

Jeg har cuttet lidt fra og så alle licenser, men dette er HW beskrivelse, leveres samlet med sw installeret

1 - IBM Server Connectivity Module for IBM Bladecenter

1 - IBM BladeCenter Open Fabric Manager

1 - IBM eServer BladeCenter(tm) Chassis with 4x2000W PSU

1 - QLogic(R) 10-port 4 Gb SAN Switch Module BladeCenter

1 - IBM BladeCenter Open Fabric Manager - Advanced

1 - QLogic 4Gb Fibre Channel Expansion Card (CFFv) for IBM BladeCenter

1 - IBM 73.4GB 10K SFF SAS HDD

1 - HS21 XM, Xeon Quad-Core E5420 80w 2.50GHz/1333MHz/12MB L2, 2x512MB, O/Bay SAS

1 - IBM 146GB 15K 3.5in HS SAS HDD

1 - DS3000 Partition Expansion License

1 - IBM System Storage EXP3000

1 - IBM System Storage DS3400 Single Controller

1 - Cisco WS-C2960-24TT-L

1 - Cisco 1812 router

1 - NetBAY S2 42U Standard Rack Cabinet

1 - IBM UPS 10000XHV - Rack

2 - 2.5m IEC 309 C19 to C20 intra rack cable

4 - 2.8m, 10A/100-250V, C13 to IEC 320-C20 Rack Power Cable

2 - IBM DPI C19 PDU+C19 without linecord

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)