Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsælgere & Telia

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

For et par uger siden fik jeg et opkald fra en telefonsælger fra Telia. Normalt er jeg ret hurtig til at affærdige dem, men denne gang har humøret alligevel været godt nok til, at jeg ville give dem en chance - måske havde de et tilbud som jeg havde brug for.

Det han præsenterede var en minutpris der lagde cirka 15øre under Telmore og 4øre billiger på sms. Det eneste krav var at man brugte minimum 79kroner i måneden, som ellers blev overført til næste måneds kvote. Det er jo sjældent et problem at bruge over 79kr/md, så det var jo knap man kan kalde det en hage. Og man ville få en af de nye Sony Ericsson mobiltelefoner til en værdi ala 1400 kroner med for 1 krone.

Jeg har dog haft dårlige erfaringer med telefonsælgere førhen, der direkte løj overfor mig (lovede en masse ting som jeg ved at kontaktehovedkvarteret kunne finde ud af slet ikke var med i det tilbud). Så jeg bedte ham sende mig noget på papir, det endte så med at han tilbød at faxe noget.

I aften har jeg så efter 2 uger, og ingen fax, fået et opkald fra ham igen. Han mente han havde sendt noget til XX 91 XX XX som jeg så måtte oplyse ham var forkert, da det skulle være XX 92 XX XX(jeg tror dog lidt at det var en dårlig undskyldning). Efter at have forklaret ham at nu måtte han sq sende noget skriftlig og så skrive sit telefonnummer eller mailadresse på, sagde jeg pænt farvel og lagde røret på - han blev ved med at gentage den samme salgstale.

Følte mig lidt som værende i den forkerte ende af røret under optagelserne til Boiler Room, hvis du kender den. Han mistede bare for meget troværdighed... for to uger siden havde han således gjort opmærksom på at der var 355 af disse telefoner til rådighed. Hvis tilbuddet var så godt, hvorfor var der så stadig flere tilbage efter nu to uger? Og han fik ind i mellem indskudt sætning 'hvis I kvalificere jer til dette tilbud', som om det var noget JEG skulle være taknemlig for og stræbe efter at opnå (tænk tilbage på Boiler Room, så er stemningen der).  

Nu er spørgsmålet så om nogen af jer andre kender noget til det tilbud - den del jeg fik oplyst lød jo meget attraktiv? Eller bare har lyst til at kommentere lignende oplevelser med telefonsælgere... med mellemrum giver jeg dem en chance, der er jo nogen der virkelig har et godt produkt, så skal man også være til at komme i kontakt med.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 00:34
  Hej Tommy - og alle I andre,

Jeg har altså lige et par oplevelse med "Telefon-telefonsælgere" som jeg må af med:

I starten af juni måned blev jeg ringet op af en pige for 3 som ville forære mig og resten af MediaMouse en gratis 3-telefon. Umidlbart ville det jo så være en god handel - hvis vi ikke skulle binde os på et abonnement hos 3 som var en del dyrere end det vi i dag har hos en anden telefoni-udbyder.

Nu skal der så lige siges, at jeg har haft nogle rigtig dårlige oplevelser med 3 tidligere, da jeg i den anden virksomhed 4 måneder tidligere havde bestilt 2 stk. 3 mobiler til test. De virkede absolut ikke som forventet og 3''s service var helt til grin. Efter nogle måneders kamp med telefonerne og 3, forsøgte vi at få dem til at tage gøjemøjet tilbage igen - hvilket de ikke ville. Så til sidst opgave vi telefonerne og de ligger nu i et skab og samler støv - andet kan de tilsyneladdende ikke bruges til.

Tilbage til nutiden: 3-pigen snakker godt for sig og mener at vi vil blive meget gladere for at skifte over til 3 da de har en super service. Jeg forsøger pænt at slippe af med hende men hun vil ikke fatte en fin hentydning. Så derfor "kommer jeg til" at nævne den anden virksomhed af navn og vores problemer. Hendes svar var "Det kender jeg ikke noget til - beklager" og så smed hun røret på....

I tirsdags ringede så Telia og ville forære os alle en ny gratis mobil, såfremt vi gik over til Telia. Jeg fortalte fyren at vi var glade og tilfredse med den udbyder vi havde pt. og vi i øvrigt lige havde smidt 3 på porten. Samtalen sluttede her, da sælgeren godt kunne høre at han ikke fik os til at gå over til Telia... I fredags modtog vi så pludselig et fint brev fra Telia "i henhold til aftale fremsendes herved tilbud til godkendelse". Det røg direkte i markulatoren... Vi havde absolut ikke aftalt noget med noget tilbud, så at sende et færdigt tilbud klar til underskrift er vidst lige under bæltestedet....

Så generelt virker det som om de lidt mindre seriøse mobilselskaber er desperate for tiden siden de benytter sig af metoder a-la bondefangeri og pistol-salg.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 00:49
  Nå ja, glemte lige den bedste historie:

Min søster havde gået op igennem den lokale gågade for en måneds tid siden. Der var hun så blevet "overfaldet" af en ekstrem snaksagelig pige fra Tele2. Hun gad ikke snakke med hende, men hun er ikke typen som blot kan feje folk af og gå videre. Hun forsøgte adskildelige gange, at fortælle pigen at hun ikke var interesseret, men pigen blev ved med at fortælle om hvor gode tilbud Tele2 kunne give hende. Min søster forsøgte så at slippe ved at sige hun skulle nå et tog. Pigen spurgte så om hun ikke lige kunne få min søsters telefonnummer, så hun kunne slå hende op og sende hende noget materiale om Tele2.

Min søster gav hende så nummeret i troen om at så kunne hun slippe af med hende og blot smide hvad der en kom fra Tele2 i skraldespanden...

Efter nogle dage modtog hun et pænt brev fra sit nuværende teleselskab. Det var en bekræftelse på en anmodning fra Tele2 om at hendes nummer nu ville bliver overflyttet til Tele2. Hun ringede derfor, edderrasende til Tele2 og spurgte hvad de bildte sig ind. I den anden ende af røret fik hun blot koldt at vide at hun havde ønsket at benytte sig af deres tilbud og at det ikke bare var noget som kunne laves om på.

Det er dog efterfølgende lykkedes hende, vidst nok med assistance fra det andet teleselskab, at få stoppet overførslen til Tele2. Men for pokker da noget svineri!! Så hvis en Tele2-sælger foran dit lokale posthus, bank eller andet, beder om dit telefonnummer eller visitkort, så hold lige min søsters oplevelse i mente... Med mindre du selvfølgelig frivilligt vil være kunde hos Tele2

/Jesper

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 00:01
Jeg kan kun tilslutte mig Jeres historier. Som Tommy lægger ud med, så er der faktisk en lang række virksomheder som forsøger sig med Telemarketing i dag, og som vi alle i respekt for vore iværksætter-ligefæller engang imellem bør bruge et minut eller to på at lytte til - for faktisk har en væsentlig del af dem et ganske godt tilbud mange gange... think it over...

MEN MEN MEN...... Når det så er sagt omkring telesalg, så kommer vi til to faldgruber. Her tænker jeg på de selv samme mennesker som er skyld i at alle unge mennesker skal betale en grotesk pris for bilforsikring, fordi en brøkdel af jævnaldrene laver bommert, på bommert på bommert (Her en indskudt bemærkning, dejligt med den dom over Brønshøj-ulykken - endelig får vi udvidet strafudmålingen på disse forfærdene og uacceptable handlinger!!)

Telesælgere fra telefonselskaberne, for ikke at nævne nærgående Tele2-sælgere fra gaden...

De, og KUN de, er skyld i mange folks stigende aggressive reaktion på telesælgere fra alle brancher. De forstår ganske simpelt ikke et rent og klart nej, og fortsætter gerne deres "smøre" som det med rette kan kaldes!

Løsningen som jeg har fundet frem til på dette problem, og sorry det ligger ikke til mig, men lige når det drejer sig om telefoni-telesælgere, så giver jeg denne korte besked "Det har ingen interesse, og ring venligst ikke igen" for derefter at lægge på!

Der er ganske simpelt ingen anden løsning på lige netop disse sælgere

(Forresten, så har jeg også været igennem 3's forsøg på at telefon-gave-forære sig ind i min virksomhed, OG tele2... OG Telia... )

Dertil kommer anden gruppe af telesælgere der ødelægger det for branchen, nemlig de skønne annoncesælgere - men dem behøver jeg vist ikke komme nærmere ind på, håber kendskabet til disse efterhånden er bredt kendt, sådan at ingen får pludselige overraskelser over dyre annoncer!

Trist, men sandt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35

Nu strammer de den sq.

Efter 2 gange at have påstået at han sendte faxen til xx 91 xx xx i stedet for xx 92 xx xx, mente jeg ikke længere han var troværdig. Og jeg holdt fast i mit krav om noget på skrift - så jeg endte med at sige farvel, og ligge på midt i hans talestrøm... ellers fortsætter han bare på det pladder.

I dag, 1½ uge efter, står der nu en sælger i min dør, som gerne ville følge op på den interesse jeg havde vist.... havde det ikke været en kvinde, havde der nok været øretæver i luften. Magen til hustler-firma....
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 22:34

Jesper, jeg havde et lignende problem for nogle år siden som din søster.

En dag stod der bare Indsæt SIM på min skærm. Jeg ringer så til telmore for at høre hvad der skulle være galt og får vide at jeg var overflyttet til tele2. WHAT tænkte jeg bare??? Hvordan var dette muligt? Ringer så til tele2 for at høre hvad der kan være galt, og får vide at jeg havde flyttet over til dem. 2 dage efter får jeg et stort brev med nyt sim og alt andet.

Hvordan jeg røg over til dem aner jeg ikke - en ting jeg ved er at jeg aldrig havde skrevet under på noget som skulle bekræfte et selskabsskifte!

Det gav så kun en hel måneds bøvl med ventetid for at skifte over igen
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:17
www.vibrugerikke.dk - få dog noget sjov ud af telefonsælgerne i stedet for at ærgre jer over dem. ;)

Vi kan for øvrigt anbefale at få udenhus telefonservice. CityCallCenter (www.citycallcenter.dk) tager vores telefoner, og vi kan tælle på en hånd hvor mange telefonsælgere, der er sluppet igennem til os.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)