Hejsa. For et par uger siden fik jeg et opkald fra en telefonsælger fra Telia. Normalt er jeg ret hurtig til at affærdige dem, men denne gang har humøret alligevel været godt nok til, at jeg ville give dem en chance - måske havde de et tilbud som jeg havde brug for. Det han præsenterede var en minutpris der lagde cirka 15øre under Telmore og 4øre billiger på sms. Det eneste krav var at man brugte minimum 79kroner i måneden, som ellers blev overført til næste måneds kvote. Det er jo sjældent et problem at bruge over 79kr/md, så det var jo knap man kan kalde det en hage. Og man ville få en af de nye Sony Ericsson mobiltelefoner til en værdi ala 1400 kroner med for 1 krone. Jeg har dog haft dårlige erfaringer med telefonsælgere førhen, der direkte løj overfor mig (lovede en masse ting som jeg ved at kontaktehovedkvarteret kunne finde ud af slet ikke var med i det tilbud). Så jeg bedte ham sende mig noget på papir, det endte så med at han tilbød at faxe noget. I aften har jeg så efter 2 uger, og ingen fax, fået et opkald fra ham igen. Han mente han havde sendt noget til XX 91 XX XX som jeg så måtte oplyse ham var forkert, da det skulle være XX 92 XX XX(jeg tror dog lidt at det var en dårlig undskyldning). Efter at have forklaret ham at nu måtte han sq sende noget skriftlig og så skrive sit telefonnummer eller mailadresse på, sagde jeg pænt farvel og lagde røret på - han blev ved med at gentage den samme salgstale. Følte mig lidt som værende i den forkerte ende af røret under optagelserne til Boiler Room, hvis du kender den. Han mistede bare for meget troværdighed... for to uger siden havde han således gjort opmærksom på at der var 355 af disse telefoner til rådighed. Hvis tilbuddet var så godt, hvorfor var der så stadig flere tilbage efter nu to uger? Og han fik ind i mellem indskudt sætning 'hvis I kvalificere jer til dette tilbud', som om det var noget JEG skulle være taknemlig for og stræbe efter at opnå (tænk tilbage på Boiler Room, så er stemningen der). Nu er spørgsmålet så om nogen af jer andre kender noget til det tilbud - den del jeg fik oplyst lød jo meget attraktiv? Eller bare har lyst til at kommentere lignende oplevelser med telefonsælgere... med mellemrum giver jeg dem en chance, der er jo nogen der virkelig har et godt produkt, så skal man også være til at komme i kontakt med. |
Hej Tommy - og alle I andre,
Jeg har altså lige et par oplevelse med "Telefon-telefonsælgere" som jeg må af med:
I starten af juni måned blev jeg ringet op af en pige for 3 som ville forære mig og resten af MediaMouse en gratis 3-telefon. Umidlbart ville det jo så være en god handel - hvis vi ikke skulle binde os på et abonnement hos 3 som var en del dyrere end det vi i dag har hos en anden telefoni-udbyder.
Nu skal der så lige siges, at jeg har haft nogle rigtig dårlige oplevelser med 3 tidligere, da jeg i den anden virksomhed 4 måneder tidligere havde bestilt 2 stk. 3 mobiler til test. De virkede absolut ikke som forventet og 3''s service var helt til grin. Efter nogle måneders kamp med telefonerne og 3, forsøgte vi at få dem til at tage gøjemøjet tilbage igen - hvilket de ikke ville. Så til sidst opgave vi telefonerne og de ligger nu i et skab og samler støv - andet kan de tilsyneladdende ikke bruges til.
Tilbage til nutiden: 3-pigen snakker godt for sig og mener at vi vil blive meget gladere for at skifte over til 3 da de har en super service. Jeg forsøger pænt at slippe af med hende men hun vil ikke fatte en fin hentydning. Så derfor "kommer jeg til" at nævne den anden virksomhed af navn og vores problemer. Hendes svar var "Det kender jeg ikke noget til - beklager" og så smed hun røret på....
I tirsdags ringede så Telia og ville forære os alle en ny gratis mobil, såfremt vi gik over til Telia. Jeg fortalte fyren at vi var glade og tilfredse med den udbyder vi havde pt. og vi i øvrigt lige havde smidt 3 på porten. Samtalen sluttede her, da sælgeren godt kunne høre at han ikke fik os til at gå over til Telia... I fredags modtog vi så pludselig et fint brev fra Telia "i henhold til aftale fremsendes herved tilbud til godkendelse". Det røg direkte i markulatoren... Vi havde absolut ikke aftalt noget med noget tilbud, så at sende et færdigt tilbud klar til underskrift er vidst lige under bæltestedet....
Så generelt virker det som om de lidt mindre seriøse mobilselskaber er desperate for tiden siden de benytter sig af metoder a-la bondefangeri og pistol-salg.
/Jesper