Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Riskær skal i fængsel

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hørte netop i radioavisen, at at Landsretten i dag har besluttet at fastholde den fængselsdom som Riskær tidligere har fået. De nedsatte dog straffen fra de oprindelige 7 år til 6 år, hvoraf han jo så nok kommer til at side i hvert fald de 3 år.

3 år - det er fandme lang tid, så det er for alvor en straf der gør ondt. Riskær har allerede udtalt at det vil få seriøse konsekvenser for hans forretninger, som han jo så ikke kan være aktiv i selv i en lang periode.

Jeg har naturligvis ingen mulighed for personligt at gennemskue en så kompliceret sag, som Riskærs, men det er jo så det vi har nogle virkelig kompetente dommere til. Og de mener så at han er skyldig. Det der glæder mig er, at alvorlig økonomisk kriminalitet som denne faktisk ender med at udløse en rigtig fængselsdom. Det er sgu vigtigt for retsfølesen, at det ikke kun er "underklassen" - narkohandlere, ludere og tabere, der spæres inde, men også fine folk i slips og jakkesæt, når de begår alvorlige forbrydelser.

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

[...] Det der glæder mig er, at alvorlig økonomisk kriminalitet som denne faktisk ender med at udløse en rigtig fængselsdom. Det er sgu vigtigt for retsfølesen, at det ikke kun er "underklassen" - narkohandlere, ludere og tabere, der spæres inde, men også fine folk i slips og jakkesæt, når de begår alvorlige forbrydelser.

Jeg er i princippet enig, men synes dog at der er et forkert forhold i strafudmålingen imellem ting som 'kun' koster penge og så når mennesker/dyr/andre lider overlast!

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)