Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Firma hvordan starter man?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
hi

jeg har lige meldet mig in i forum, fordi fik at vide at måske kunne få hjælp.

Jeg overvej at starte en online firma hvor jeg vil importere små ting og sælge dem.

 

Er det nogen af jer som kan forklare mig hvordan komme jeg i gang? hvad er lovgivning? Hvilken online løsning skal jeg vælge? Hvilken type firma skal det være a/s, Aps, enkeltmand? osv osv.

 

På forhånd tak for hjælpe

 

calef
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Calef


Velkommen til.
Jeg vil anbefale dig at bruge et par timer på at læse indlæg her før du spørger.
Der er nok svar på næsten det hele.
Hvis der er noget du så ikke kan finde, så får du sikkert masser af hjælp her.

Dbh Martin

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Calef,

Punkt nummer ét på listen: Gør dig klart om det er noget du vil/skal leve af at lave eller om det er ren og skær fritidsinteresse.

Punkt nummer 2: Har du startkapital og er det stort nok til f.eks. at tegne et ApS (125.000 kr.)?

Og så går den ellers derud af. Men som Martin skriver, så kan du finde andre tråde herinde hvor der er blevet spurgt om nogenlunde det samme, så der vil du ihvertfald kunne finde en masse nyttig information.

Det eneste som der pt. nok ikke står så meget om herinde er lovgivnings-delen, men det er også meget afhængigt af hvad du konkret vil sælge og hvordan.

/Jesper

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for svar

Jeg går i gang med at læse :)
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad end du gør så lav aldrig ! et enkeltmands firma, I/S
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
  LeJpvd, når du nu skriver "lav aldrig enkeltmands firma eller I/S", så må du da lige give en begrundelse med.


Et enkeltmandsfirma er da absolut ikke en dårlig start - navnlig hvis Calef endnu ikke ved hvor omfattende virksomheden skal være. Enkeltmandsfirmaet kan jo senere hen konverteres til et ApS. Men decideret at rådgive til aldrig at stifte enkeltmandsfirma (blive momsregistreret) eller et I/S vil være forkert med mine øjne. Hvis man ikke har minimum 125.000 kr. så kan man derved ikke drive sin egen virksomhed - hvilket jo er ikke er realiteten. Det vigtige i dette er blot at man kender de forskellige risici og krav ved at stifter de forskellige former for selskaber.


Og ja, Calef ville stå stærkere hvis virksomheden skulle ende med at gå konkurs, hvis han har stiftet et ApS eller et A/S, da disse stiftelser er med begrænset ansvar. Hvis han blot er momsregistreret så vil han personligt kunne gå konkurs - HVIS det går helt galt. Men hvis han nu f.eks. blot har tænkt sig at drive en mindre hobbyvirksomhed ved siden af et studie eller arbejde, så er sansynligheden for at lave så stort et underskud at han går konkurs relativt lille, så længe han sørger for ikke at sætte sig i større gæld end han let kan betale. I det tilfælde vil det være ret "overkill" at stifte et ApS eller A/S. Hvis han nu stiftede et ApS men blot omsatte for små 20.000 kr. om året, så vil det dårligt nok kunne betale den revision som loven kræver ved et ApS eller A/S. Men hvis han vil starte en virksomhed som f.eks. skal udvikle en ny HIV-vaccine og han regner med at skulle ud og låne penge og finde investorer til at opbygge virksomhedens 2 cifrede million kroner store produktionsanlæg - så er det absolut en god idé at stifte et selskab med begrænset ansvar (ApS eller A/S).  


/Jesper


Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må henvise til andet indlæg på dette site hvor jeg begrunder, hvorfor, primært vil jeg anbefale alle til aldrig at starte et I/S har man ikke råd til et Aps eller A/S findes der andre alternative løsningen, jeg vil henlede opmærksomheden på at Danmark er med i EU, brug derfor de mulighder som der ligger i at Danmark er med i EU, et hvert selskab i EU har den fulde etableringsret i et andet EU land. 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ang. begrænset hæftelse så vil man tit hæfte lige hårdt, fordi de fleste banker kræver altså en form for sikkerhed, selv når man låner i ApS og A/S regi.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
I/S vil jeg faktisk også fraråde med mindre det skal være en lille hobbyvirksomhed, hvor der ikke er de store risici involveret.

Hvis I går konkurs med et I/S, så hæfter i nemlig solidarisk, dvs., at hvis du har et fint hus og en lille opsparing i banken og din kompagnon bor til leje og ikke ejer en rød reje, så betaler du det hele.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)