Et Smba kan du stifte helt omkostningsfrit på virk.dk
Er det virkelig rigtigt.
Erfaringen viser ellers, at registrering af SmbA-selskaber det sidste halve aar er blevet MEGET vanskeligt og at det typisk tager 3-4 maaneder at eventuelt faa en registreringsnaegtelse.EogS goer alt hvad de kan for at blokere for begraenset haeftelse og fremmer derved konkurrenceforvridning i forhold udenlandske kolleger.
Men redningen er maaske paa vej: SPE-selskaber eller at den nye minister griber ind.
jeg har selv sammen med en partner 3 Smba selskaber, og du har fuldkommen ret i at det tager laaaaaang tid at få den registreret. Men har du formalia i orden herunder de rigtige vedtægter kan de ikke nægte dig at registrere selskabet. Husk i skal være mindst 2 stiftere af selskabet. jeg har også konstanteret at Skat kræver særlig dokumentation for at momsregistrere et Smba.
Men er du villig til at vente på registreringen og levere den forlangte dokumentation til skat. lader det sig gøre at stifte et Smba, og dette helt uden omkostninger eller indskudskapital.
Men vær specielt opmærksom på at skat registrer din tilmelding til moms. Jeg har eksempel på at de undlader dette selv om du har krydset af på startblanketten. og så får du problemer første gang du skal indberette momsen, for nu tager det også laaaaang tid at blive registreret som momspligtig. og så skal du måske vente på berettiget udbetaling af købsmoms.
4. Selskabets aktivitet bedes nærmere beskrevet (Jeg plejer at sende selskabets handleplan)
5. evt. leasing og lejeaftaler for selskabet herunder kontorfacaliteter
6. Selskabsdeltagernes pris for deres andele af selskabet og hvilke aktiver der var omfattet af købet.
Jeg plejer at medsende budgetter så kan de sgu selv finde de svar de ønsker.
Langt de fleste oplysninger har jeg forinden indsendt til erhvervcs og selskabsstyrelsen, derfor anseer jeg alene kravet sen en form for chikane overfor smba selskaber!
Indrømmet at det godt nok lyder mere omstændigt end jeg havde fornemmet det. Jeg tror ikke selv at SKAT opfatter det som chikane men måske mere en form for overforsigtighed i kontrollen. Men ja - jeg forstår følelsen og vil nok også selv opfatte det som en form for chikane.
Spørgsmålet er hvilken værdi den omstændige kontrol har. For den som har rent mel i posen unødig besværligt og får den som handler i ond tro er papir en taknemmelig sag.
Også en god dag til dig - med tak for din uddybning.