Jeg står i den situation at jeg har surfet rundt på nettet og fundet lidt informationer om holding selskaber. Men ved ikke om jeg vil kunne få noget gavn af dem. Jeg kunne forestille mig jeg kunne have gavn af det da jeg læser at mange virksomheder med mindre omsætning og overskud end mine kører med det. Lidt om mig: 1) Jeg har et dansk enkeltmandsfirma med god omsætning og et pænt overskud. Det kører efter virksomhedsskatteordningen lige nu. 2) Jeg har også et tysk GMBH der næsten lige er startet så overskud og omsætning er ikke helt vild endnu. 3) Jeg går ikke direkte med planer om at sælge nogle af firmaerne lige nu, men en gang indenfor en 5-10 års periode kan det komme på tale. 4) Jeg vil helst ikke have for meget "bøvl" med konstruktionen. Jeg bor i Danmark. 5) Jeg har en del penge stående i virksomhedsskatteordningen. Kunne godt tænke mig at købe nogle investeringsejendomme hen af vejen... Hvad vil i anbefale at jeg gør? Hvilke fordele opnår jeg? Er der grund til at kigge på holdingselskab i andre EU lande? Er der evt. nogle gode rådgivere (gerne nogle autoriserede der har noget rådgiver ansvar da jeg IKKE vil gøre noget forkert) at anbefale mellem flensborg og Århus? (de behøver ikke tage 12.000 for 2 timer plus et par A4 ark som jeg betalt ved KPMG for noget rådgivning inden jeg startede firma i Tyskland)
|
Hej
Jeg sidder selv i samme situation med hensyn til oprettelse af virksomhed da min er privat. Det er klart at specielt hvis jeg når en omsætning der kommer over topskatten så skal jeg overveje en anden løsning. Med hensyn til oprettelse af ApS med Holding selskab har jeg fået ca samme pris som du nævner dog ved en lokal revisor.
Jeg har overvejet kraftigt at gå efter SMBA (selskab med begrænset ansvar) hvor jeg forventer at kunne opnå samme lave beskatning af overskud men med mindre krav til revision, mindre administration, mulighed for ejerlån osv. Men jeg prøver at få mere information om den selskabsform inden mit valg.