Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge? holdingselskab, APS eller ???

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg har surfet rundt på nettet og fundet lidt informationer om holding selskaber. Men ved ikke om jeg vil kunne få noget gavn af dem. Jeg kunne forestille mig jeg kunne have gavn af det da jeg læser at mange virksomheder med mindre omsætning og overskud end mine kører med det.

Lidt om mig:

1) Jeg har et dansk enkeltmandsfirma med god omsætning og et pænt overskud.  Det kører efter virksomhedsskatteordningen lige nu.

2) Jeg har også et tysk GMBH der næsten lige er startet så overskud og omsætning er ikke helt vild endnu.

3) Jeg går ikke direkte med planer om at sælge nogle af firmaerne lige nu, men en gang indenfor en 5-10 års periode kan det komme på tale.

4) Jeg vil helst ikke have for meget "bøvl" med konstruktionen. Jeg bor i Danmark.

5) Jeg har en del penge stående i virksomhedsskatteordningen. Kunne godt tænke mig at købe nogle investeringsejendomme hen af vejen... 

Hvad vil i anbefale at jeg gør?

Hvilke fordele opnår jeg?

Er der grund til at kigge på holdingselskab i andre EU lande? 

Er der evt. nogle gode rådgivere (gerne nogle autoriserede der har noget rådgiver ansvar da jeg IKKE vil gøre noget forkert)  at anbefale mellem flensborg og Århus? (de behøver ikke tage 12.000 for 2 timer plus et par A4 ark som jeg betalt ved KPMG for noget rådgivning inden jeg startede firma i Tyskland) 

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:44

Hej

Jeg sidder selv i samme situation med hensyn til oprettelse af virksomhed da min er privat. Det er klart at specielt hvis jeg når en omsætning der kommer over topskatten så skal jeg overveje en anden løsning. Med hensyn til oprettelse af ApS med Holding selskab har jeg fået ca samme pris som du nævner dog ved en lokal revisor.

Jeg har overvejet kraftigt at gå efter SMBA (selskab med begrænset ansvar) hvor jeg forventer at kunne opnå samme lave beskatning af overskud men med mindre krav til revision, mindre administration, mulighed for ejerlån osv. Men jeg prøver at få mere information om den selskabsform inden mit valg.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 18:10

Du opnår mig bekendt samme beskatning hvad enten du vælger VSO eller et selskab... så der skal ligge andre argumenter til grund for at stifte et selskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

I Polen er den endelige marginalskat 19%

En ny og meget liberal selskabsform er paa vej. Den kan ubesvaeret flyttes rundt i hele EU.

Ligesom det tidligere var for SmbA-selskaber er der lige nu meget lidt offentlig information herom. HVR omtaler dog dette men meget lidt konkret.

Derfor har jeg bedt Bendt Bendten om konkrete oplysninger. Se

http://www.amino.dk/forums/p/83196/533864.aspx#533864

UPS siges der. Men link-info er ellers godt nok:

http://www.amino.dk/forums/p/83196/533864.aspx#533864

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04

Hej Sydbolig og Sandgaard

Indledningsvis kan jeg oplyse, at stiftelse af selskaber har en ca. pris på kr. 2.000/stk., hvilket er gældende for ApS, holding eller SmbA.

Der er oftest 2 overvejende grunde til stiftelse af selskaber, hvor den ene er grundet overskud i et enkeltmandsfirma, hvor den personlige indkomst overstiger grænsen for topskat, og den anden er den begrænsede hæftelse. Hvorvidt man så vælger er ApS eller SmbA er en temperementssag, idet det også afhænger meget af, hvem man handler med både på kundesiden og også på leverandørsiden ligesom fremmedfinansiering kan have en afgørende indflydelse på valget. I disse tilfælde vælges oftest ApS fremfor SmbA, da ApS er mere kendt og anerkendt, hvorimod de noget "løsere" regler for SmbA samt manglende offentliggørelse af regnskaber taler imod SmbA.

Holdingstiftelsen fungerer fint for både ApS og SmbA, hvor det egentlige formål med holdingselskabet er at samle formuen i dette selskab, hvorpå datterselskabet bliver et rent driftsselskab med den absolut mindste egenkapital jvf. lovgivningen. Skulle det så gå galt i driftsselskabet, så vil holdingselskabet i de fleste tilfælde relativt enkelt kunne fortsætte og stifte et nyt selskab.

Jeg er helt enig i jeres betragtninger i denne tråd omkring en fornuftig og kompetent rådgivning med udgangspunkt i jeres individuelle forhold. Dette gælder for så vidt både virksomhed, men jeres privat forhold må nødvendigvis også medtages, når den endelige beslutning skal tages.

Det er alt andet lige lettere at tage en beslutning, når alle relevante forhold indgår i beslutningsgrundlaget.

Jeg skal til sidst lige oplyse, at et holdingselskab, som kapitalejer, vil blive omfattet af revisionspligt jvf. årsregnskabslovens bestemmelser.

Hvis I ønsker mere info om emnet, er I velkommen tilbage eller alternativt send mig en PM.

Hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:29

Tonny Skov Pedersen:
Jeg skal til sidst lige oplyse, at et holdingselskab, som kapitalejer, vil blive omfattet af revisionspligt jvf. årsregnskabslovens bestemmelser.

Uagtet at tråden snart fylder 2 år så lad da lige få med at revisionspligten i en holdingstruktur kan undgås ved at lader holdingselskabet være et smba og driftsselskabet være et aps.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:52

Tonny Skov Pedersen:

Indledningsvis kan jeg oplyse, at stiftelse af selskaber har en ca. pris på kr. 2.000/stk., hvilket er gældende for ApS, holding eller SmbA.

Du får det til at lyde som det er en fast takst, der ikke kan røres ved.

Jeg synes, det skal med for en god ordens skyld, at man selv kan oprette selskaberne ganske gratis.

Derudover kan der jo også være andre rådgivere med en anden prisstruktur.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:11

Ja, det havde jeg følgelig ikke set, at det var en "gammel" tråd Ejler samlede op.

Revision i SmbA - Næh.

Espresso: Det er korrekt, at der kan være varierende priserYes

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:33

Espresso:

Du får det til at lyde som det er en fast takst, der ikke kan røres ved.

Jeg synes, det skal med for en god ordens skyld, at man selv kan oprette selskaberne ganske gratis.

Derudover kan der jo også være andre rådgivere med en anden prisstruktur.

Der er næppe andre rådgivere som etablerer et selskab for 2.000 kr. når vi som her taler om skattefri virksomhedsomdannelse, jf. at der er store opsparede overskud, og det gør Tonny heller ikke er jeg næsten sikker på. Derved kan holdingselskabet også kun stiftes ved skattefri aktieombytning med vurderingsberetning. Heller ikke her holder prisen.

De selskabsstiftelser Tonny omtaler er kontante og der er prisen ikke helt ved siden af. Jo man kan selv oprette selskaberne med den tid der medgår hertil kan de fleste forhåbentlig bruge bedre (læs tjene mindst 2.000 kr. på).

Vedr. rådgivere i Tyskland: Nu er det en gammel tråd men endnu en gang ser vi en vis herre genoplive en tråd med et formål: Der er jo Dantax nede ved grænsen som er ganske kompetente

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)