Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bo 50% USA og 50% DK?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

snc:
Tvivler på det er 1500$ for en måned - så er det ihvertfald ikke et sted, jeg ville overveje at bo i LA området. Har lejet lejligheder i gode steder i LA området for omkring 2500$ per måned, husene ligger generelt fra 3500$ og opefter - altså for langtidsleje, og hvis det skal være et nogenlunde godt og safe nabolag.

VH Per 

Det lyder godt nok vildt man ikke kan finde noget i et godt område for 9.000 kroner om måneden. Det er det samme som jeg betaler for at bo i en rimelig stor lejlighed i det helt indre København.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Hej Julie,

Een af mine bekendte vandt et greencard, men flyttede aldrig derover, og det blev indraget/annulleret 2 eller 3 år efter, at han havde vundet det. Jeg mener, at du skal have bosat dig derovre indenfor 2 år, efter at du har modtaget det. Mvh Per

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:26

Det lyder spændende!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:32

BZR:
Det lyder godt nok vildt man ikke kan finde noget i et godt område for 9.000 kroner om måneden. Det er det samme som jeg betaler for at bo i en rimelig stor lejlighed i det helt indre København.

Det kan man sagtens: http://www.apartments.com/Results.aspx?page=results&area10=y&state=ca&rgn1=20&helicon=1&subarea1=y&subarea2=y&subarea3=y&subarea4=y&subarea6=y&subarea7=y&subarea8=y&subarea9=y&subarea11=y&subarea12=y&subarea14=y&subarea15=y&subarea16=y&subarea17=y&prvpg=5&Rent_Minimum=0&Rent_Maximum=2000&twobdrm=1

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

[Slettet]

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:52

Hej Per

Mange tak for svaret, jeg må prøve lykken et par år før jeg skal derover. Ellers må jeg jo tage den besværlige vej.

Vh Julie

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Green Card:

Jeg er fra Herlev og bor i dag i Florida USA efter at jeg vandt et Green Card som jeg søgte om på den følgende hjemme side.

http://www.usadiversitylottery.com
Det tog mig to forsøg og kosted $49 hver gang så bestemt pengene værd.

Eftersom vi alligevel har genoplivet en gammel tråd, vil jeg lige gøre opmærksom på, at green card-lotteriet er gratis at deltage i, og at alle private firmaer, der tager penge af deres kunder for deltagelse i lotteriet, til en vis grad bare lukrerer på, at folk ikke er klar over, at deltagelse i green card-lotteriet er gratis.

Green card-lotteriet kan findes på www.dvlottery.state.gov. Man kan melde sig til fra oktober 2010. Man ved, at det er det officielle lotterisite, fordi det for det første er gratis, og for det andet ender på .gov.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

qazzaq:

Ved godt det er en gammel debat, men er meget interesseret i at vide om man kan gemme et Green Card? dvs. hvis jeg vinder et Green Card næste år, kan jeg så vente med at bruge det til om 3-4 år? Eller skal man tage afsted det år man har vundet det?

Håber nogle har et svar da jeg har ledt meget på nettet for at for svar, samt sendt en mail til selveste usadiversitylottery

Så har du spurgt de forkerte :) Lotteriet er statsligt, og der er derfor ingen private firmaer, der kan påberåbe sig at være beslutningsmyndighed på området. Du kan finde svar på dine spørgsmål på green card-lotteriets officielle site, som jeg postede et link til før.

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:21

Okay, mange tak for det. Så giver det måske mening at jeg ikke har fået noget svar fra dem. Den hjemmeside jeg havde undersøgt var et link jeg også havde fundet herinde, og derfor troede jeg den var pålidelig. Men tusind tak for dit svar :-)

Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:05

BZR:

Både ja og nej. Hvis du ikke har noget imod at have, som man vej siger i Danmark, vand løbende ned af vægende, riot bars på vinduerne og et sted der er ved at falde sammnen, ja så kan du sikkert godt finde noget til den pris. Også en god størrelse.

Jeg har boet i SF områden (lidt nord for LA) i en del år og jeg kan fortælle dig at 1200-1500 er/var prisen for 65 m2 3 vær. (danske værrelser - i USA mener de soveværelser .. så det var 2) et stykke ude (eg. Køge i forhold til Kbh) men i "god" stand og uden det store forfald.

Huse .. meget svært under 2000. Townhomes ("rækkehuse") ca fra 2000 .. men så er det også 140m2 og op. "Almindelige" huse er 3500 og op.

Det er meget grove overslags tal, men er rettesnor.

Kig også på craigslist for opslag.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)