> Google plejer jo ikke at gå helt galt i byen, så mon ikke Gmail er her et par år endnu.
Det var en joke, ik? Det mener du da ikke, vel?
Google har fejlet med langt de fleste ting de har sendt ud og meget af det øvrige er i evig BETA. Lad mig blot i flæng nævne Orkut, deres webaccelerator og de meget udskældte "autolinks".
Nu er jeg ikke ligefrem gået i dybden med fejlene i Googles koncepter, men jeg kan konstatere at de har haft en enorm success siden opstarten i 1998. Success og kvalitet hænger jo ikke altid sammen, kan man sige. Af og til kan de rette omstændigheder vel gøre en del. Men jeg må indrømme at jeg er imponeret over Google :)
Jeg er derimod ikke imponeret over SOL (dem der havde søgemaskinen Kvasir). Da jeg var en lille fyr på 14 år programmerede jeg en søgemaskine i ASP (Jeg var Jubii-fan) baseret på et kategoriindeks med omkring 700 kategorier i 5-6 niveauer osv. Jeg kom til at låne lidt "inspiration" fra Kvasirs design, hvilket resulterede i en e-mail om at jeg havde to timer til at slette websitet før advokaten var efter mig. Slettede det hele, faktisk. Lidt skørt, når man tænker tilbage, for selve programmeringsarbejdet var jo enormt og designet (der i øvrigt var simpelt, SOL, no offence) var så lille en del. Hehe.
Nå jo .. og den hed Click2find.dk :) Genialt navn, alligevel :P
> Men jeg må indrømme at jeg er imponeret over Google :) Jeg er derimod ikke imponeret over SOL
Det er Google der leverer søgningen til SOL (der nu heder Eniro)
Jeg tror iøvrigt ikke du skal regne med at høste den store medlidenhed herindefra Amino over at du måtte slette det du havde stjålet fra andre. Som iværksætter blive man hurtigt lidt nidkær over de (originale!) ting man selv skaber :)
Det forventer jeg bestemt heller ikke, blandt andet fordi jeg intet havde stjålet :) Jeg havde bare fået inspiration fra deres design - eller mangel på samme. Egentlig ser jeg det mere som et misforstået forsøg på at jorde en konkurrence der ikke var tilstede. Jeg havde jo noget a la 50 besøgende om dagen! Desuden var deres krav jo fuldstændigt urimeligt, når man tager i betragtning hvor lidt et HTML design bestående af et par tabeller er, sammenlignet med den bagvedliggende database og kode :)
Jeg har prøvet at folk har hustlet mine idéer, så jeg ved skam hvordan det er. Sendte engang 50 mails rundt til pladeselskaber om et koncept, men fik kun et halvfærdigt svar fra én af dem. Efter en måneds tid var de igang med at klone idéen. Man skal holde kortene tæt til kroppen.