Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer reklamer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Ved ik helt hvor jeg skulle poste denne enme, men kan
se i har gang i snakken om hjemmeside reklamer generelt her.

Jeg har opbygget en hjemmeside som på ingen tid har lokket
mange daglige besøgende og overvejer nu at smide reklamer på
fra Googleads og AdFair.

AdFair kræver jeg er moms registeret for at kunne tilmelde min hjemmeside og modtage betaling.

Men hvad gør jeg helt efter punkt og prikke??
Ved jeg skal moms registreres, men hvor og hvordan klares
det idag? og er der nogle ting jeg skal passe på hen af vejen?

Mvh Thomas
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Thomas,

Du skal lige gøre én ting helt klart: Skal du til at sælge noget (eller dig selv) ?

Hvis du ikke skal det, så er det måske lidt voldsomt at lade sig momsregistrere.

Hvis du stadig skal momsregistreres, så skal du ihvertfald have følgende på plads og overvejet:

- Har du gæld til staten? (Studielån m.m.) - I så fald vil din negative moms og ligenende blive brugt til at afdrage på din gæld.

- Er du på SU, supplerende, elevløn m.m.? - I så fald skal du lige tage en dybere snak med en rådgiver på kommunen, så du ikke ender i et eller andet med at skulle til at tilbagebetale det hele.

- Gå ned i en bank og fortæl dem at du skal bruge en konto til din virksomhed som pt. er under oprettelse. De fleste banker opretter en konto til dig "på forkant", men vil kræve at de får en kopi af din registreringsattest, så snart du har fået et momsnummer/cvr.nummer. Du kan formentenlig få nummeret på kontoen med dig når du går fra banken.

- Udfyld registreringsblanketten for oprettelse af virksomhed. Hvis du har spørgsmål til udfyldelsen så ring til din lokale Told og Skatte Region. På hjemmesiden toldskat.dk kan du finde ud af hvilken region du hører ind under. Hos Told og Skat vil du i alle tilfælde få tilknyttet en rådgiver (gratis rådgiver vel og mærke), så det skader ikke at lære personen at kende allerede fra starten af. Mange mener Told og Skat er nogle slemme nogle som man helst vil undgå, men i bund og grund udfører de blot deres arbejde som er bestemt af vores politikkere.

- Når du modtager dit momsnummer skynder du dig at kontakte din bank og give dem en kopi af blanketten med registreringsoplysningerne.

- Nu bør du du (igen? - hvis du ikke allerede har gjort det) kontakte din rådgiver hos Told og Skat og sammen finde ud af hvorledes din B-indkomst skal håndteres hvad angår indbetaling af skat og AM-bidrag. Ofte er det sådan at skattevæsnet godt vil have at man betaler et akonto-beløb hver måned som dækker hvad man ca. regner med at skulle af med i skat og AM-bidrag. Det kommer dog meget an på hvor mange penge du har igennem virksomheden om året. Hvis det er småting, så vil skattevæsnet ofste gå med til at sætte et 0, således at du slipper for akontobetalingerne. Så skal du blot betale det hele samlet når året slutter. Men alt dette vil din rådgiver kunne fortælle dig mere detaljeret om.

- Når du nu er blevet momsregistreret er det meget vigtigt at du husker at betale og indsende diverse blanketter til myndighederne. Inden for staten er der ikke noget som hedder "jeg glemte lige at indsende den blanket jeg skulle aflevere i sidste uge - det gør vel ikke noget?" Der er kontant afregning i form af høje gebyrer (bøder). Du skal ihvertfald huske 3 ting: Aflever dine momsblanketter (en hvert kvartal i starten - senere kan dette falde til en hvert halve år) til tiden. Aflever og betal altid dine akonto-afregninger for skat og AM-bidrag til tiden. Hvis beløbet begynder at afvige meget fra din virkelige indkomst, så kontakt din rådgiver og få lavet det om. Udfyld din udviddet selvangivelse (sådan en fætter får man så snart man er mere end en normal "lønslave") og få den afleveret til tiden.

- Og glem så ikke at holde et ordentligt og fyldestgørende regnskab

Hvis du har nogle flere spørgsmål så fyr dem af herinde - der sidder mange med stor erfaring og kompetance herinde efterhånden. Du er også velkommen til at smide mig en email på jesper snabela mediamouse.dk

Held og lykke med det  

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)