Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danser Du med dine konkurrenter?...Så pas på tæerne!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du det med dine konkurrenter? Du vil typisk svare: “Jeg har det fint med mine konkurrenter”.

Selvfølgelig. Hvis du stod og manglede en halv million hvis dit firma ikke skulle gå neden om og hjem vil jeg garantere dig for at din ven (konkurrenten) vil ønske dig god tur hjem.

TAG DIG SAMMEN: Dine konkurrenter vil sikkert tale med dig, de vil højst sandsynligt behandle dig civiliseret, og de vil endda give dig det indtryk at de vil hjælpe dig – men hvis du spørger dem om de ønsker dig “død eller levende” holder vi helt sikkert på kirkegårdsvarianten.

“De hjælper mig” og “De sender mig forretningsmuligheder” og “De ringer til mig for at diskutere problemer” og “Der er forretning nok til alle” - alle disse er udtalelser dine konkurrenter håber på at du vil fremføre mens de systematisk planlægger at ødelægge dig.

Dette er forretningsverdenens “Junglelov” specielt inden for salg.

Kammeratlig konkurrence – den er god! “Lad os spille fair. Jeg fik det sidste salg så du får det næste”. Det tror jeg ikke...Kammeratlig konkurrence er lidt som kammeratlige slanger. De vil vende sig og bide dig på et splitsekund, og det er rigtig indviklet at skilde de de giftige fra de mindre farlige.

Konkurrence er meget som en ukendt slange. Potentielt giftig, ikke en du ønsker at komme for tæt på, det er godt at vide så meget som muligt om dem, respekter dem og medbring altid en førstehjælpskasse til slangebid – hvis nu!

Facts om dine konkurrenter (kollegaer) og deres følelser for dig:

Nogen er OK
Nogen vil samarbejde
Nogen er etiske
Nogen kan lide konkurrence
Nogen kan lide dig
Nogen vil lave forretninger med dig
Nogen vil hjælpe dig
De fleste vil ikke
De fleste kan ikke lide dig


Her er hvordan du “handler” dine konkurrenter (kollegaer):

Du bør vide hvor de er på markedspladsen
Du bør vide hvem der er deres vigtigste kunder
Tager de markedsandele fra dig eller tager du markedsandele fra dem?
Har de fisket kunder eller ansatte fra dig?
Få fat i alt deres informationsmateriale, salgsmateriale, brochurer m.m.
Kend deres priser
Du bør vide hvordan de sælger og deres bestsellers
Find ud af hvor de er svagere end dig og spil på det
Find ud af hvor de er stærkere end dig og fix det...MED DET SAMME

Når du er oppe imod dine konkurrenter i en salgssituation:

Sig aldrig noget dårligt om dem, heller ikke hvis dit emne/kunde gør det
Ros dem som værdige konkurrenter
Vis dem respekt
Vis dem hvordan du skilder dig ud – hvad er fordelene ved vores produkter
Vis din styrke – ikke dine svaghedder
Vis dem en testemonial fra en kunde som er skiftet til dig
Bevar din etik og professionalisme til alle tider – selv om det betyder at du skal bide dig i tungen til det bløder

“Konkurrence betyder ikke krig. Det betyder lær. Det betyder forbered dig. Det betyder giv det bedste du kan”

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ove.

Uff da. Det er godt nok ikke det billede jeg får inden for søgemaskineoptimering.

Vi holder Grillfest i Stenløse på lørdag og udveksler en masse erfaringer til glæde for alle parter.

Jeg henviser kunder til andre og andre henviser kunder til mig.

Men det er måske branchebestemt?

Venlig hilsen,
Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Christian.

Jeg kan også bedst lide din version...Men pas på tæerne!

Med venlig hilsen

Ove 

 

 

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ove...tak for endnu et godt indlæg.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ove Bjørn Kraft:
TAG DIG SAMMEN: Dine konkurrenter vil sikkert tale med dig, de vil højst sandsynligt behandle dig civiliseret, og de vil endda give dig det indtryk at de vil hjælpe dig – men hvis du spørger dem om de ønsker dig “død eller levende” holder vi helt sikkert på kirkegårdsvarianten.

Du har helt ret. Se bare alle konkurrenterne i team marketing som har identiske hjemmesider.

http://www.myaloevera.se/460000591674/hem 

http://www.myaloevera.se/sinnligt/hem

http://www.myaloevera.se/460000513427

 http://www.myaloevera.se/460000524233

http://www.myaloevera.se/460000590578 

http://www.myaloevera.se/460000513427 

http://www.myaloevera.se/sund

http://www.myaloevera.se/460000555546

http://www.myaloevera.se/teamaloe/

Hvem prøver jeg at narre. Jeg kan jo ikke blive ved at at lave copy-paste. Se hele listen her. Det er dem du skal slå:

ForeverLiving forhandlere

Umiddelbart vil jeg mene at et væsentligt konkurrenceparameter for dig ville være online salg, forudsat du naturligvis er interesseret i at sælge produktet og ikke kun i at hverve nye forhandlere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)