Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMTP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Telia mobilt bredbånd og Azero hoster mit domæne samt email. Jeg er PC-bruger med Vista som styresystem og jeg vil bruge dets mailprogram. Problemet er at jeg ikke kan sende emails uanset hvilken smtp jeg skriver ind i opsætningen. At modtage mails er helt problemfrit. Er der nogen, som har gjort erfaringen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32

Du skal bare have en SMTP du kan nå, og så sætte den rigtigt op.

Kontakt Telia, eller Azero og hør om de tilbyder en gratis. Alternativt, findes der tjenester som smtp.dk

Fortsat god pinse ;-)

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:20

Du skal altid bruge din udbyders smtp, altså i dette tilfælde Telia. Hvilke har du forsøgt dig med?

- og så lige en advarsel: Sørg for at din maskine er udstyret med en en firewall-løsning når du bruger mobil bredbånd, 3G-modem eller hvad de kalder det. Lad ikke XPs indbyggede firewall være det eneste værn mod hackere, den er i den sammenhæng ikke sikker nok. Køb et sikkerhedsprodukt med en bedre firewall indbygget - der er masser at vælge imellem

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:25

Morten Ellegaard Larsen:

- og så lige en advarsel: Sørg for at din maskine er udstyret med en en firewall-løsning når du bruger mobil bredbånd, 3G-modem eller hvad de kalder det. Lad ikke XPs indbyggede firewall være det eneste værn mod hackere, den er i den sammenhæng ikke sikker nok. Køb et sikkerhedsprodukt med en bedre firewall indbygget - der er masser at vælge imellem

Det Morten forsøger at sige er at du skal sørge for at en person med kompetence dertil hjælper dig med at sætte din computer sikkert op, hvad du bruger af produkter hertil er fløjtende ligegyldigt hvis bare du ved hvad du laver og gør du ikke det så få en til at hjælpe dig :)

Og grunden til at han lige fremhæver det med 3G modems o.l. er selvfølgelig at trafikken her er forbandet dyr så du risikerer en kæmpe bøde hvis nogen begynder at sende spam ud igennem din computer :)

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 15:35
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:44

Inden jeg gik over til Exchange server brugte jeg en ret god 3-parts SMPT service: Bortnet - den virker lige meget hvilket ISP du bruger, og det kan være en stor hjælp hvis man rejser meget rundt, eller kobler op på diverse trådløse netværk. Med et "almindeligt" forbrug koster Bortnet ikke ret meget og det er utrolig let at sætte op.

Men en Exchange server ER nu lettere, da mailen så altid sendes fra samme server uanset hvor du er loget på :)

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:17

Morten Ellegaard Larsen:
Lad ikke XPs indbyggede firewall være det eneste værn mod hackere, den er i den sammenhæng ikke sikker nok. Køb et sikkerhedsprodukt med en bedre firewall indbygget - der er masser at vælge imellem

Dette er jeg interesseret i - hvor kan man læse mere om dette ?

//S

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:44

Nu ved jeg ikke lige hvad det er du ønsker at vide lidt mere om, så jeg fylder bare på.

En software-firewall kan aldrig blive lige så sikker som en hardware-ditto - jeg ved 'aldrig' er et stærkt ord, men forstå mig ret. En softwarebaseret kan kun fange et angreb der allerede er inde i maskinen og yder derved ikke den samme beskyttelse som en box, der befunder sig undefor computeren.
 Idag er langt de fleste netværk - også private - beskyttet af en hardwarefirewall indbygget i den router/access point der fordeler internet til alle husets computere.

Men når man kobler op via USB-modem eller mobil, så er der ikke længere nogen hardware-firewall til at beskytte og man er derfor overladt til en eventuel software-løsning. Desværre har jeg et flere eksempler på resultatet af at brugeren havde slået XPs egen firewall fra, da "den jo alligevel ikke er noget bevendt og unødvendig bag vores router/firewall". Men den er trods alt bedre end ingenting, så husk at slå den til igen!

Firewall Guide

Firewall Challenge

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)