Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

billig benzin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hadsund
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer

det er velnok skønt med sådan en side som billigbenzin. Men en side der er brugerdrevet som denne lugter jo altid lidt af mistro.Eller sagt med andre ord- er oplysningerne pålidelige?.

Hvad med en side hvor servicestationerne selv melder ind, så der også blev mulighed for at få og vide hvor langt frem prisen gælder. I det hele taget burde der jo være lidt lovgivning omkring hvornår priserne måtte skifte. Priserne er blevet en belastning for mange og med de afgifter som der følger med, mener jeg godt man kunne forlange en større indsats fra den store vinder (staten). Lovpligtig eller ej så kunne sådan en side måske også bruges af den enkelte servicestation til at reklamere på.

Kunne sådan en side måske drives af en af jer. Tilmeldte stationer skulle måske have en streamer hængende åbnepriser.dk , eller ebenzinpris.dk,

Er der nogen der kan se en mulighed her.?

Mvh søren

ssaver

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:57

Det kaldes markedskræfterne og er en ganske normal måde at regulere priserne på. Når de kan se at deres indkøbspris stiger, så sætter de naturligvis prisen op for at beholde deres avance.

Der findes jo heller ikke nogen regler for hvornår du må gå ind i en butik, og selv spørge efter en rabat på en vare, ligesom butikkerne sætter prisen op og ned som det passer dem. - De må blot ikke skilte med falske "før-priser"

Skal der så også laves regler for hvornår Fakta må sælge 2 liter mælk for 10 kroner, i stedet for at tage ca 7 kroner pr liter?

Umiddelbart er jeg ikke typen der vil bruge halve dage på at spare 10 - 15 kroner på en tankfuld benzin (Nu kører jeg godt nok også diesel, men lad nu det ligge) Smile 

Men eftersom FDM har www.benzinpriser.dk, så tror jeg ikke du kommer så langt alene, medmindre du kan få benzinkæderne med på tanken, og eftersom de store ofte er dyere end de små, så kunne man nemt forestille sig at de ikke havde den store interesse i at blive hængt ud som dyrere.

Men det var blot min personlige holdning, det kan være der er andre der kan se at det er verdens bedste idé. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:57

Jeg tror virkelig man skal være en god sælger for at sælge denne applikation til en af de store selskaber.

Som jeg ser det vil denne her side skabe øget konkurrence, og de parametre man kan spille på i benzin vil jeg mene er meget få. Kundekort, gode automater og så prisen. Kundekort og gode automater har stort set alle benzinselskaber i dag. Dette betyder så at det eneste parametre de kan spille på, altså ved at sænke prisen for at passe ind til resten i området. Denne øgede konkurrence vil altså skabe mindre indtjening grundet den øgede konkurrence hvor de bliver nød til at sænke priserne til niveau.

Jeg tror kun at de selskaber som allerede er billige vil synes at det er en god ide.

Det var lige de tanker jeg havde om ideen.

Fra Hadsund
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:31

Hej igen

Selskaber er ikke automatisk dyre eller billige.Priserne varierer meget lokalt ,og set i lyset af at olieprisen spås at være 200 us d pr. tnd. inden 2 år,

(hvor forudsigelsen før gik på 10 år), vil der komme forbrugerkrav om en større gennemsigtighed. Måske skal det ikke mere være lukrativt at sælge benzin i detailleddet. En anden underlig ting i alt dette er at denne avanceprocent fastholdes. Det gør staten i deres afgiftsberegning og sandelig også detailhandleren.

Naturligvis vil benzinselskaberne helst ikke være med, eller vil de. Vi ved at de har haft enorme avancer på prisstigningerne. Samtidig er der forudsigelser om at hver tredie bil forsvinder. Ingen er vel interesseret i at kundegrundlag forsvinder.

Jeg mener ikke at mælk og benzin kan sammmenlignes. Samfundet har en væsentlig større interesse i billig energi end billig mælk, når infrastruktur

skal opretholdes. Og man må da sige at i normal detailhandel er der en rigtig god og opsøgende annoncering omkring priser, netop pga. konkurrencen, hvor benzinen altid bliver solgt ved landevejen nærmest som om servicestationen tror alle er ved at køre tom.

Nu var det så også blot en ide til en af jer, eller måske FDM.

Mvh søren

ssaver

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:14

Jeg er klar over at det er en gammel tråd, men benzin priserne er igen skyhøje, og det tager pludselig meget lang tid at finde den rigtige sted at tanke.

Der er blevet nævnt at FDM har portal med benzin priser, men der er for eksempel ingen priser for min kommune i øjeblikket. Deres mobiltelefon løsning virker heller ikke - hvem vil så tænde for computeren kl.7 om morgenen når børnerne skal køres til børnehave, bare for at tjekke priser, hvis de overhoved er aktuelle.  

Og hvorfor vil man egentlig melde sig som indberreter på FDMs webside? Jeg er enig i at det er egentlig benzintanken / benzinkæden der skal opdatere priserne på websiden, men det fungerer åbenbart ikke.

Så jeg tænker på om det ikke er tid til at lave en ny løsning til at finde de billigste benzin priser via et netværk af benzin forbrugere som bare fungerer over hele landet. Er der nogle derude der vil være med på udfordringen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)