hej med jer det er velnok skønt med sådan en side som billigbenzin. Men en side der er brugerdrevet som denne lugter jo altid lidt af mistro.Eller sagt med andre ord- er oplysningerne pålidelige?. Hvad med en side hvor servicestationerne selv melder ind, så der også blev mulighed for at få og vide hvor langt frem prisen gælder. I det hele taget burde der jo være lidt lovgivning omkring hvornår priserne måtte skifte. Priserne er blevet en belastning for mange og med de afgifter som der følger med, mener jeg godt man kunne forlange en større indsats fra den store vinder (staten). Lovpligtig eller ej så kunne sådan en side måske også bruges af den enkelte servicestation til at reklamere på. Kunne sådan en side måske drives af en af jer. Tilmeldte stationer skulle måske have en streamer hængende åbnepriser.dk , eller ebenzinpris.dk, Er der nogen der kan se en mulighed her.? Mvh søren
|
Det kaldes markedskræfterne og er en ganske normal måde at regulere priserne på. Når de kan se at deres indkøbspris stiger, så sætter de naturligvis prisen op for at beholde deres avance.
Der findes jo heller ikke nogen regler for hvornår du må gå ind i en butik, og selv spørge efter en rabat på en vare, ligesom butikkerne sætter prisen op og ned som det passer dem. - De må blot ikke skilte med falske "før-priser"
Skal der så også laves regler for hvornår Fakta må sælge 2 liter mælk for 10 kroner, i stedet for at tage ca 7 kroner pr liter?
Umiddelbart er jeg ikke typen der vil bruge halve dage på at spare 10 - 15 kroner på en tankfuld benzin (Nu kører jeg godt nok også diesel, men lad nu det ligge)
Men eftersom FDM har www.benzinpriser.dk, så tror jeg ikke du kommer så langt alene, medmindre du kan få benzinkæderne med på tanken, og eftersom de store ofte er dyere end de små, så kunne man nemt forestille sig at de ikke havde den store interesse i at blive hængt ud som dyrere.
Men det var blot min personlige holdning, det kan være der er andre der kan se at det er verdens bedste idé.