Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

-hemlighedskontrakt?-

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
1)
Er det nødvendigt at få en advokat for at få en ''hemlighedkontrakt'' (eller hvad det nu hedder)??
Hvor/hvordan skaffer jeg sådan en??
2)
Hvordan realisere man en idé? jeg skal vel have fat i en som kan sit gram.. Teknologisk institut? (hvis der er noget som hedder det).... Til at starte med, bare kigge på mine skitser og hjælpe dem lidt på vej måske...

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 16:55
Prøv at søge på Google på "non disclosure agreement" så får du en masse inspiration.

Det er ikke noget krav at have en advokat, men vil du være sikret grundigt mod misbrug kan det være en god ide.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:43

Jeg vil anbefale at du selv laver et udkast til aftalen (som også ofte bare kaldes en NDA) og herefter får en advokat til at rette den til. Du kan sikkert lave 90% af det rigtigt selv, men de sidste 10% kan i sidste ende betyde at aftalen ikke er en pind værd, i fald der bliver en konflikt der skal løses.

I udformingen af aftalen skal du være opmærksom på hvor stram du laver den i forhold til hvem du skal vise dine ideer frem for. Mange folk, som jeg, underskriver meget nødigt sådanne aftaler - særligt når det er noget der handler om mit eget fagområde (og det vil det jo normalt være), da det er for umuligt for mig at skille tingenme ad bagefter.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 18:28

Hejsa,

Her er et link til en template: http://opfind.teknologisk.dk/6594,2

Mht Mikkels kommentar - så har han ret. Den er ikke meget værd uden at en advokat har været ind over.
Dog bør du overveje om du:
1. Vil bruge den som et middel til at vise din seriøsitet overfor læseren og en måde at vise ham at du er villig til at tage action hvis han bryder den.
2. Eller om du virkeligt vil anlægge sag mod ham hvis han bryder den. Det sidste forudsætter at der er en advokat som kan se en interesse i at tage sagen for dig, og at du selv kan betale denne for at køre sagen.

Jeg foreslår scenarie 1. - Det kræver mindst midler fra din side. Så det er det letteste for dig, men naturligvis også de med størst risiko. Jeg går dog også udfra, at du har en vis viden om, og stoler på de folk du agter at vise din forretningsplan. Ellers bør dine alarmklokker nok ringe allerede der
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:10

fra en tidligere tråd har jeg den formodning at det er legetøj du har på tegnebrættet.

Lad os sige du har idéen til en dildo som kan rykke/vibrere på en helt ny måde.
Så skal du have fat på en dildoproducent. De vil jo have kontakterne/udstyret til at proppe en lille batterimotor ind i noget gummi/plastic.

Efter mit uheld med æselet og de to dværge i Colbjørnsensgade kommer jeg ikke længere i branchen, men skulle mene at alt den slags bliver lavet i Østen. Derfor er dit bedste mulighed, et dansk firma som er villige til at ringe til Kina og bede dem prøve at lave din dims.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:55

> Efter mit uheld med æselet og de to dværge i Colbjørnsensgade kommer jeg ikke længere i branchen

Ja, fy for søren - det lyder som en værre en :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvis du skal ud at hente penge hos venture folk, så glem NDAen. Den underskriver de ikke, eftersom fortrolighed er kernen i hele deres business. Derfor behøver du ikke frygte noget i de kredse. Generelt er en NDA en god ting, men den er utrolig svær at skrive på en måde, så du kan bruge den i praksis. Det kan nemlig diskuteres herfra og til verdens ende, hvornår en idé er stjålet eller tilpasset fra andre lignende ting, samt om den muligvis blot er videregivet til andre, som udvikler den - uden nu nogensinde gennemskuer, at de havde relationen til den person, der underskrev din NDA. Så mit råd er - find først ud af hvor du vil søge pengene og overvej DNA eller ej dernæst.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)