Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google foredrag Århus

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Surt show - helt bogstaveligt! I burde refunderes noget af gebyret, når I ikke fik det udbytte I fik lovet.

Hej Helle.

Nu er jeg heldigvis medlem af samdata, så det var gratis for mig.

Tak for linket. Jeg vil prøve at lege lidt med det.
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:29
Dat 3/28/2006 10:30:35 PM Forfatter: Morten Bock Hvordan finder jeg mit websites placering i søgemaskinerne? Er der nogen af jer der kender et godt værktøj til den slags søgninger?

Hej Morten

Advanced Webranking er et ganske godt værktøj til denne slags ting. De giver et særdeles bredt og godt oversigtsbillede over dit websites placering i mange forskellige søgemaskiner, så det kan jeg klart anbefale. Jeg er selv så glad for produktet, så jeg har signet op som affiliate hos Advanced Web Ranking.

Du kan hente det her: www.advancedwebranking.com.

Med venlig hilsen
Jens
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:01
Dato: 3/28/2006 10:29:08 PM Forfatter: Karsten Nygaard

Jeg kunne aldrig drømme om at prøve at komme til at ligge højt på SEO eller søgemaskineoptimering - det er jo stort set kun fagnørder der bruger de ord....

3/4 af alt godt SEO-arbejde handler da om at blive fundet på de rigtige ord og det handler helt vildt meget om at vælge hvem man vil slås mod/med. En stor del af min tid bruges på analysen af hvor nemt/svært det er for den enkelte virksomhed at konkurrere på bestemte ord/vendinger og ikke mindst kombinationer - alt for få virksomheder har fattet betydningen af søgeordskombinationer. (eksempelvis har jeg en kørelærer der starter et nyt hold hver anden uge - med elever fra nabobyerne fordi kørelærerne ikke har fundet ud af at elever søger på eks. ordet kørelærer+detbynavndebori)
Så SEO-arbejde er altså ikke kun teknik og matematik men der er også en pæn portion research og markedsføring i det.
Iøvrigt findes seo-arbejde på mange niveauer - og hvis jeg forstår Mikkel ret - så arbejder han helt deroppe hvor hans månedsløn er vores andres årsløn - men vi er jo også nogen der skal sørge for de små virksomheder - og at der er en rød tråd i deres søgemaskineaktiviteter - så lad endelig være med at tro at ordene seo og søgemaskineoptimering er andet end en ''hvis - er - størst-konkurrence''
Jeg kan godt forstå at mange holder kortene ind til kroppen når det handler om at ranke - men jeg kunne stadig godt tænke mig lidt mere åbenhed - og jeg synes at de fleste der er ved at købe SEO-ydelser skal spørge efter referencer - for der bliver solgt meget varm luft rundt omkring
Og nej jeg ligger heller ikke godt på seo eller søgemaskineoptimering men er da ikke bleg for at give en enkelt reference - om den gang jeg stjal en sætning...

I bedtragting af at du ikke kunde drømme om at optimmere på søgeordet søgemaskineoptimering er det skisme godt nok en voldsom masse gange du bruger ordet på din hjemmeside: http://www.strategen.dk/referencer.htm og på dine blogs: http://knnknn.blogspot.com/ og http://strategen.smartlog.dk/ og http://www.strategen.jubiiblog.dk/  og http://www.blogger.dk/knn/ og http://www.vestergade5.dk/

Det er ikke for at trædde i det men hvorfor har du så mange stedder hvor du skriver søgemaskineoptimering og har det som link til din hjemmeside når du ikke kunne drømme om at prøve at komme til at ligge højt på søgemaskineoptimering? er det igen bare mig der er en dum fynbo? jeg vil gerne lærre så jeg håber du vil svare?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:19
Helt ærgligt, så virker det sgu ikke somom du er oprigtigt interesseret i at lære, men blot leder med lys og lygte efter noget eller nogen du kan brokke dig over. Det bibringer ikke noget værdigfuldt til debatten.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:03
Dato: 3/28/2006 12:59:29 AM Forfatter: AGNES-on-the-www
Dato: 3/28/2006 12:57:45 AM Forfatter: AGNES-on-the-www

Dato: 3/27/2006 10:23:24 AM Forfatter:Morten Bock Hej Aminoer Jeg skal imorgen til foredrag i århus med Kurt Moskjær Andersen her fra amino omkring søgemaskineoptimere på google mm. Så ville jeg jo lige høre om der er andre her fra amino der også skal til dette foredrag. Link til foredraget: http://www.samdata.dk/aktiviteter/foredrag_detaljer.asp?id=137&m=5 /Morten

Hvad må man forvente af fordraget, mons tro?
Kan man være fair at sige: Såfremt Kurt ligger ganske godt på GOOGLE, hvis man søger på ''SEO'' og/eller ''søgemaskineoptimering'', at så er han halvhård til det han underviser i? ;-)
Ja, jeg spørger jo blot ;-)
Agnes

Og det gør han så ikke...hihi!
Men giv feedback fra foredraget, Morten, will ya ;-)

Ahhh, Agnes... den der holder ikke helt vand - men fornemmer nu også lidt ironi i din kommentar: Selvfølgelig kan man ikke dømme kvaliteten af foredrag udfra hvor godt pågældende ligger i søgemaskinerne - men mon ikke Kurt har nogle ting oppe i ærmet som viser teori i praksis (det gjorde de ihvertfald i Scannet regi, da de afholdte SEO foredrag i Aalborg).

Hvis du søger på Moskjær - så får du tilgengæld ham helt i top som nummer 1 ;-)
Så på netop den front er den "hjemme" - men det ville også være mærkeligt andet ;-)

Giv Moskjær noget kredit - er sikker på han har værdifuld og brugbar viden at dele - og ja, what the fuck, det kan godt være det koster 1.000 kroner, men de kan sørme da vise sig at være givet godt ud - jeg blev ihvertfald meget, meget klogere da jeg som kunde hos Scannet var inviteret til omtalte arrangement i Aalborg. Det var da ihvertfald meget værd!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 08:45

Hej Webkeglen

En af grundene til at jeg bruger ordet søgemaskineoptimering i de sammenhænge du nævner er at det giver mening i.f.t registreringer jeg har på div. søgemaskiner og index - men det er ikke der jeg for alvor arbejder på at komme øverst.

De nævnte blogs er brugt som eksperimenter for at se hvad der gav størst effekt. De bruges bl. a. når jeg er ude at undervise eller holde foredrag. Min (alvorlige) blog finder du på www.strategen.dk/blogger.htm og her er ordet søgemaskineoptimering hvis også gentaget flere gange - men mest fordi det nu en gang er det jeg har en mening om:.)

Min side er "kun" 5 måneder gammel og jeg linkbuilder hele tiden - og er i denne noget langsommelige opstartsfase klar til at suge så mange links til mig som muligt.

Men jeg vil da gerne findes når man søger på eks. nye kunder google eller når der søges på reklamebureau køge (mit firmanavn er Nielsen & Nygaard)

Spørg bare løs....
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 10:39
Lasse, du har glemt at skrive, at Scannets arrangement var gratis. Det synes jeg gør en forskel
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:09

Dato: 3/30/2006 10:39:06 AM Forfatter: Andyman... Lasse, du har glemt at skrive, at Scannets arrangement var gratis. Det synes jeg gør en forskel

Det kan du selvfølgelig have ret i, Andyman...
Men hvis jeg vitterligt stod og manglede SEO info - og jeg skulle betale for et seminar - knowing what I know now - ville jeg helt sikkert kaste penge efter det...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:06

Hej, Lasse...

Jeg synes da også det var et godt seminar med Scannet i Aalborg, men noget lavt. Det er igen, som der nævnes tidligere, noget man kunne finde mange andre steder på nettet. Havde godt nok forventet noget mere. Noget nyt. Noget spændende.

Det tror jeg også den gode Brian Reinholdt ahvde. Han sov under det meste af seminaret. Det synes jeg sgu er go'' humor

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)