Hej jennifer,
Allerførst ville jeg overveje hvad der skal ske når en ny mulig kunde ankommer til din forretning. Altså, hvilken oplevelse ønsker du at give dine potentielle kunder. Jeg selv bryder mig ikke om at skulle scrolle alt for meget. Og hvis jeg skal scrolle, så skal der være en god grund til det. Info om CVR,E-mail, kreditkortmuligheder er fint nok på forsiden, men når det er det eneste jeg finder i bunden af siden, så er det ikke rigtig 'nok'. Specielt ikke når der er en del tomt uudnyttet plads ovenover. Jeg tror du kan udnytte pladsen bedre.
På diverse undersider (produktoversigt etc.), kan det være en anden sag om det er nødvendigt at scrolle, men især på forsiden, er et godt førstehåndsindtryk vigtigt.
Det er altid et valg hvor meget noget må fylde, men ved at tage udgangspunkt i hvor stor en skærmopløsning brugeren har, kan man få en god idé om hvor meget man kan se på en gang. Jeg har selv en opløsning der hedder 1440 * 900, men det varierer jo meget. Med min opløsning kan jeg, med maximeret browservindue, se hele forsiden, undtagen footeren. Kig evt. på www.fdim.dk/?pageid=91, for at få en idé om hvor mange brugere, der kan se hvor meget.
Der er et par andre her på siden, der efterlyser feedback, som jeg synes du skal kaste et blik på: www.ap-ejendomme.dk og www.dok54.dk
De har startsider som pladsmæssigt er udnyttet så de giver et godt overblik.
- Link til 'Carré Copenhagen' etc. på logoet, og spar teksten ved siden af.
- Overvej at flytte de 3 'product preview' kasser ned vandret under logoerne. Det er de 3 der er årsagen til at man behøver at scrolle. Alternativt, nøjes med 2, eller formindsk billedstørrelsen i kasserne. Vælg evt. et fast format til alle billederne som dukker op i kasserne, det kan gøre det lettere at styre at tingene altid kommer til at stå samme sted.
Hvorfor skulle man dog begrænse sig til DK, med sin internetshop? Nej, vel. Og slet ikke når det er et .com domænenavn. Så jeg synes det er fint at du har en Union Jack udgave og ikke kun en DK. Men...De to udgaver er ikke koordineret:
- DK-menu har 3 hovedpunkter, GB-menu har 4. De enkelte punkter står forskellige steder (DK: Forside(OBS: linket virker ikke) til venstre, UK: Home til højre). Godt nok insisterer englænderne stadig på at køre i den anden side på vejene, men alligevel... Jeg ville overveje det.
- DK-menu starter med Velkommen! efterfulgt af logoer/ links, GB-menu starter også med at byde velkommen, men fortsætter så med en skriftlig præsentation, kontaktinfo, og tilmelding til newsletter, som jeg ikke kan se på DK udgaven.
Håber ikke det er alt for krøllet skrevet...
Med venlig hilsen
t-gaard