Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter = IT-nørd ;-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg er alene i denne opfattelse, men er de fleste iværksættere i dag inden for IT-branchen?

Jeg syntes at de fleste (9 ud af 10) iværksættere, som jeg møder, beskæftiger sig med et eller andet inden for IT-branchen (webdesign, programmering, grafik m.m.).

/Jesper

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:44

Hej Jesper

9 ud af 10? Det tror jeg godt nok ikke! Grunden til at du har fået den opfattelse er sikkert, at du primært finder de nystartede iværksættere på nettet, og at der derfor også vil være en tendens til, at de fleste IT-baserede iværksættere netop viser sig på nettet.

Det svarer vel lidt til at tjekke den store enterprise-tavle på en byggeplads. Her vil du se, at 9 ud af 10 er murere, tømre og andet lignende godtfolk!

MVH Thomas (endnu en iværksætter uden for IT-branchen)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 08:40

Jeg er enig i at der er mange, men 9/10 synes jeg lyder lige lovlig vovet.

Jeg tror primært at statistikken hælder til den tunge side fordi det sammenlignet med så mange andre erhvervsgrene ofte er nemmere at komme i gang som iværksætter som f.eks. webudvikler eller lignende, bl.a. fordi du ikke har de store udgifter og såfremt du har kompetencerne (og måske nogle gode kontakter) kan tjene forholdsvis gode penge på det og at det for det meste nemt kan køres parallelt med et andet job. Endvidere er mange programmører, designere etc. selvlærte, altså ikke nødvendigvis nogen uddannelse indenfor faget.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)