Jeg vidste ikke dubli byggede deres shopløsning på en Oscommerce løsning hvilket ser ud til det er hvad du har. (hvilket i øvrigt er et meget anvendt open source shopsystem )
Det første der "skræmmer" mig lidt væk er at du har sprog og valuta valgmuligheder. Jeg ved ikke hvordan din kundefordeling ligger, men jeg ville vælge at skjule det noget mere end at placere det et sted hvor øjet fanger det som noget af det første.
Dernæst er der en del tekst du har valgt at give en så lys farve at det knap nok kan læses med mindre man anstrenger sine øjne, også selvom det måske ikke er så vigtig tekst ville jeg som kunde blive træt af det.
Når jeg går ind på en vare får jeg ikke mulighed for at ligge den pågældende vare i kurven, knappen hedder Se indkøbskurv? Det virker helt forkert og forvirrer rigtig meget. Jeg ledte faktisk efter en mulighed for at købe varen.
Når man så står i indkøbskurven så står der NAVBAR_TITLE i toppen af browseren, det vil helt sikkert gør en kunde en smule utryg. Derudover så synes jeg knappen aktualiser bør hedder opdater.
Går jeg videre fra indkøbskurven bliver jeg tvunget til at oprette en bruger, jeg kan altså ikke handle uden at skulle give password oplysninger eller andet. Det mister du med garanti kunder på.
Under kunde oprettelse beder du om min fødselsdato? Hvorfor? jeg mangler informationer om hvad dælen du dog skal bruge den oplysning til, giver det mig nogle fordele, giver du mig en gave på min fødselsdag?
Dropdown boksen med lande starter på landet Tyskland, men du har kun dansk og engelsk sprog på shoppen? Hvis din hovedmålgruppe er danskere så sørg for at gøre det så nemt som muligt for dem, så der ikke står tyskland fra start. Derudover kan du sikkert godt slette nogle af de mange lande. Jeg vil væde 100 kroner på du ikke får kunder fra hverken Saint Kitts eller Jomfruøerne, samt 50 andre lande på listen jeg knap nok vidste fandtes.
Så er der automatisk checket et flueben i at jeg skal være en dubli bruger? Du har selv lige konstateret at mange af dine brugere nok slet ikke kender til dubli? Hvis jeg som kunde ikke anede var dubli var og jeg googlede det, og så alt den dårlig omtale der er omkring det så ville jeg droppe handlen hos dig, især fordi du "påtvinger" brugeren det ved at lade fluebenet være checked fra start.
Hvis jeg har handlet hos dig for 8 måneder siden, og jeg helt har glemt jeg har handlet ved dig så vil du ikke godtage min email adresse fordi systemet fortæller mig at jeg allerede har en konto, men jeg kan selvfølgelig ikke huske passwordet til denne. Så tvinger du mig enten til at vælge en falsk email adresse eller bede om at få tilsendt et nyt password, åbne min mail, finde passwordet, gå ind på dit site igen logge ind og så handle. Den slags kunder skal virkelig ønske at handle hos dig hvis de skal gå igennem hele den procedure, især hvis de ikke er særlig IT minded.
Så kommer jeg videre til næste skridt - Forsendelse, punktet hedder Pakke men der står 0 kroner? Jeg bliver lidt forvirret omkring det er en fejl eller om der måske bare er fri fragt i shoppen. I tilfælde af fri fragt så skriv det tydeligt at du yder fri fragt som en service, også under selve bestillingen hvis jeg nu ikke har gidet at læse dine handelsbetingelser.
Nå jeg finder ud af jeg har lavet en fejl i min adresse, jeg har skrevet 219 fremfor 239 som husnummer. Jeg vælger ændre adresse, men nu skal jeg udfylde alle felterne igen? Du kunne med fordel tage oplysningerne og putte ind i felterne igen, men det er nu en mindre detalje.
Når jeg så inden jeg skal godkende vil læse dine handelsbetingelser så kan man ikke se der er noget link, det er der men man skal køre musen over for at finde ud af det. Når man så trykker på det kommer man ind på en helt anden adresse, nogle tal og så dubli som er et .com domæne. Det vil sikkert også forvirre og måske skræmme nogle kunder væk fordi de tror du ikke er en dansk shop.
Sidst men ikke mindst modtager jeg så min velkommen du har oprettet konto mail, men den komemr fra et firma der hedder Net Trade invest. Nu er jeg rigtig forvirret, først ser jeg livingstylish, så ser jeg dubli flere forskellige steder på vej igennem bestillingen men inden jeg når at trykke bestil kommer der en mail fra Net trade invest, altså alt i alt 3 firmanavne, og jeg kan ikke rigtig placere hvad der er hvad og hvem der er hvem. Derfor ville jeg som kunde afbryde handlen.
Mange af tingene står sikkert i dine handelsbetingelser, men kunder læser ikke ret meget.
Når alt den kritik så er sagt så vil jeg da rose shoppen synes den er flot at se på nogle flotte produktfotos og meget gennemført.
Jeg ved ikke hvilke ting af overstående kritik punkter du har mulighed for at rette i systemet, du fik bare en masse fra hoften mens jeg legede kunde i din shop.
Held og lykke med shoppen.