Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man gøre ved høj afvisningsprocent?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en shop hvor jeg sælger gaveartikler. http://livingstylish.com

Min afvisningsprocent i henhold til google analytics ligger og svinger mellem 50 og 55 procent.

Jeg forstår ikke helt hvorfor da mine priser er utroligt konkurrencedygtige og folk kommer ofte direkte til produktet de har søgt efter.

Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan man kan ændre på dette?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:11

Hej Maria

Første gang jeg ser en Dubli shop. Umiddelbart ser den fornuftig og velfungerende ud. Det eneste der falder mig i øjnene er det overdimensionerede Paypal logo, den retro agtige callcenter pige (callgirl lyder bare forkert ik?) og Dubli logoet. Til det skal det lige forklares at jeg helt subjektivt har en negativ opfattelse ad Dubli som noget med MLM osv. Men jeg har ingen anelse om hvorvidt almindelige webshoppere kender Dubli og lægger nogen betydning i det.

Jeg tror du er nødt til at gå videre med Analytics og se på hvilke sider frafaldet er størst.

Mvh Jesper

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 6. Dec 07
Skrevet kl. 21:00

Hej Jesper.
Tak for dit svarBig Smile

Ja det er faktisk en rigtig god shop med masser af fede marketing features i backoffice.
Jeg er faktisk ikke klar over hvor meget almindelige forbrugere kender til Dubli, så tror ikke det har særlig relavans for et eventuelt køb.
Men jeg er da ked af at høre at du ikke bryder dig om Dubli. Jeg synes jo det er en fantastisk koncept som jeg har store forventninger til i fremtidenBig Smile
Jeg kan godt se Paypal logoet er en smule dominerende og "Bonni" på service telefonen virker lidt retro.

Må jo starte fra en ende af og ændre på nogle ting indtil jeg får hul på bylden.

Endnu engang tak for dit svar.Big Smile

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:09

Jeg ved ikke om du har læst bogen E-pusher 2.0? Prøv den, start med light versionen på www.e-pusher.dk, den er gratis. - Den fortæller dig en masse gode ting.

En ting som kan irritere mange når de skal købe er, at de skal oprette bruger, det får dem lynhurtigt til at smutte.

Ellers synes jeg generelt også at siden har en meget meget meget kedelig og uintressant top. Topbanneret må du helt klart gøre noget ved, det skal være mere fangende og man skal kunne huske det..

Et andet godt råd er at læse boget "Iværksætter til jeg dør", også af Martin Thorborg.. Lån den på biblioteket. For det første bliver du bidt af den med garanti! For det næste siger den en masse vigtige ting som bare er utrolig dejligt at vide. :)

Håber det er noget du kan bruge...

Dbh. Yngvi

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vidste ikke dubli byggede deres shopløsning på en Oscommerce løsning hvilket ser ud til det er hvad du har. (hvilket i øvrigt er et meget anvendt open source shopsystem )

Det første der "skræmmer" mig lidt væk er at du har sprog og valuta valgmuligheder. Jeg ved ikke hvordan din kundefordeling ligger, men jeg ville vælge at skjule det noget mere end at placere det et sted hvor øjet fanger det som noget af det første.

Dernæst er der en del tekst du har valgt at give en så lys farve at det knap nok kan læses med mindre man anstrenger sine øjne, også selvom det måske ikke er så vigtig tekst ville jeg som kunde blive træt af det.

Når jeg går ind på en vare får jeg ikke mulighed for at ligge den pågældende vare i kurven, knappen hedder Se indkøbskurv? Det virker helt forkert og forvirrer rigtig meget. Jeg ledte faktisk efter en mulighed for at købe varen.

Når man så står i indkøbskurven så står der NAVBAR_TITLE i toppen af browseren, det vil helt sikkert gør en kunde en smule utryg. Derudover så synes jeg knappen aktualiser bør hedder opdater.

Går jeg videre fra indkøbskurven bliver jeg tvunget til at oprette en bruger, jeg kan altså ikke handle uden at skulle give password oplysninger eller andet. Det mister du med garanti kunder på.

Under kunde oprettelse beder du om min fødselsdato? Hvorfor? jeg mangler informationer om hvad dælen du dog skal bruge den oplysning til, giver det mig nogle fordele, giver du mig en gave på min fødselsdag?

Dropdown boksen med lande starter på landet Tyskland, men du har kun dansk og engelsk sprog på shoppen? Hvis din hovedmålgruppe er danskere så sørg for at gøre det så nemt som muligt for dem, så der ikke står tyskland fra start.  Derudover kan du sikkert godt slette nogle af de mange lande. Jeg vil væde 100 kroner på du ikke får kunder fra hverken Saint Kitts eller Jomfruøerne, samt 50 andre lande på listen jeg knap nok vidste fandtes.

Så er der automatisk checket et flueben i at jeg skal være en dubli bruger? Du har selv lige konstateret at mange af dine brugere nok slet ikke kender til dubli? Hvis jeg som kunde ikke anede var dubli var og jeg googlede det, og så alt den dårlig omtale der er omkring det så ville jeg droppe handlen hos dig, især fordi du "påtvinger" brugeren det ved at lade fluebenet være checked fra start.

Hvis jeg har handlet hos dig for 8 måneder siden, og jeg helt har glemt jeg har handlet ved dig så vil du ikke godtage min email adresse fordi systemet fortæller mig at jeg allerede har en konto, men jeg kan selvfølgelig ikke huske passwordet til denne. Så tvinger du mig enten til at vælge en falsk email adresse eller bede om at få tilsendt et nyt password, åbne min mail, finde passwordet, gå ind på dit site igen logge ind og så handle. Den slags kunder skal virkelig ønske at handle hos dig hvis de skal gå igennem hele den procedure, især hvis de ikke er særlig IT minded.

Så kommer jeg videre til næste skridt - Forsendelse, punktet hedder Pakke men der står 0 kroner? Jeg bliver lidt forvirret omkring det er en fejl eller om der måske bare er fri fragt i shoppen. I tilfælde af fri fragt så skriv det tydeligt at du yder fri fragt som en service, også under selve bestillingen hvis jeg nu ikke har gidet at læse dine handelsbetingelser.

Nå jeg finder ud af jeg har lavet en fejl i min adresse, jeg har skrevet 219 fremfor 239 som husnummer. Jeg vælger ændre adresse, men nu skal jeg udfylde alle felterne igen? Du kunne med fordel tage oplysningerne og putte ind i felterne igen, men det er nu en mindre detalje.

Når jeg så inden jeg skal godkende vil læse dine handelsbetingelser så kan man ikke se der er noget link, det er der men man skal køre musen over for at finde ud af det. Når man så trykker på det kommer man ind på en helt anden adresse, nogle tal og så dubli som er et .com domæne. Det vil sikkert også forvirre og måske skræmme nogle kunder væk fordi de tror du ikke er en dansk shop.

Sidst men ikke mindst modtager jeg så min velkommen du har oprettet konto mail, men den komemr fra et firma der hedder Net Trade invest. Nu er jeg rigtig forvirret, først ser jeg livingstylish, så ser jeg dubli flere forskellige steder på vej igennem bestillingen men inden jeg når at trykke bestil kommer der en mail fra Net trade invest, altså alt i alt 3 firmanavne, og jeg kan ikke rigtig placere hvad der er hvad og hvem der er hvem. Derfor ville jeg som kunde afbryde handlen.

Mange af tingene står sikkert i dine handelsbetingelser, men kunder læser ikke ret meget.

Når alt den kritik så er sagt så vil jeg da rose shoppen synes den er flot at se på nogle flotte produktfotos og meget gennemført.

Jeg ved ikke hvilke ting af overstående kritik punkter du har mulighed for at rette i systemet, du fik bare en masse fra hoften mens jeg legede kunde i din shop.

Held og lykke med shoppen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 22:01

Flot analyse du har lavet der Martin. Det bekymrer mig især at høre at login er påkrævet før handel og at der er flueben i et "Dubli medlem" felt. Her må man som shopejer jo gøre op med sig selv hvad der er vigtigst: at sælge varer til kunderne, eller at oprette køberne som brugere i systemet.

Jeg kan også anbefale at tage et kig på "E-pusher"

Mvh Jesper

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 6. Dec 07
Skrevet kl. 22:20

Hej Martin.

Tak for din fantastiske gennemgang af min shop.
Det er virkelig noget jeg kan bruge til noget. De ting du nævner med brugerprofil i shoppen og på Dubli samt at skulle angive fødselsdato er noget jeg har tænkt rigtig meget over.
Det er desværre sådan at det ikke er noget jeg kan ændre på da det er sådan grundindstillingerne er i shoppen.
Men ja. Det kan jo sagtens være det er det der gør udslaget.
Mine besøgstal hænger i hvertfald ikke sammen med mit salg.

Da Dubli ligger på en tysk server har jeg mange besøg samt produktforespørgsler herfra og også fra resten af verden, så derfor synes jeg det er vigtigt med sproginstillingerne.

Men du har så ret i din kritik. Det skal klart være mere brugervenligt.

Tak for din tidBig Smile 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 10:01

Maria Dencker:
Min afvisningsprocent i henhold til google analytics ligger og svinger mellem 50 og 55 procent.

Blot en sidebemærkning. Hvis du iøvrigt måler din afvisningsprocent rigtigt, så bliver denne målt længe før brugerne ser indkøbskurven med tilmelding osv. Så selvom tilmeldingsdelen er grundindstilling i shoppen kan og bør du stadig arbejde med afvisningsprocenten der er for høj. Under 33% bør være et mål med de iøvrigt fine varer du har i shoppen.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)