Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mamut erfaringer ???

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at finde en løsning til min web-shop hvor der er mulighed for sammensmeltning af økonomidelen og web-shoppen. Derfor har jeg overvejet at afprøve Mamut Office Standard !!!

Er der nogen der har erfaringer med Mamut eller eksempler på deres hjemmesider lavet med Mamut ??? eller andre løsninger der integrerer webshoppen med økonomidelen - vil jeg meget gerne høre fra jer - tak Smile

Venlig hilsen

Klaus

www.vandklar.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Fra Saigon
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:10

Hej Klaus! Vi har rigtige gode erfaringer med integration med Mamut produkter. Den eneste produkt fra Mamut, som man let og kan løses manuel med en webshop er Mamut Enterprise3 løsning. Det er fordi den har en funktion Import/Eksport, som kan flytte data herfra.

Pøj-pøj med det!

Med venlig hilsen

Kim Hau

http://www.mwc.vn - Professionel & Unik Webdesigns/Webshops, microsites, reklame-banners, visuel designs, billede manipulation

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:38

Hej Klaus.

Vi har kørt med en Hosted Mamut løsning i et år nu. Deres Shopmodul er helt hen i vejret  (Det er jo deres eget webshop modul du skal benytte og det er helt forfærdeligt) 

Jeg vil sige at det er en blandet fornøjelse at benytte Mamut. Det passer okay til vores import/eksport marked. Men på ingen måde sammen med vores shopløsning.

De har mange gode funktioner men det er fuldstændigt uoverskueligt hvor man ændrer indstillinger osv. Du kan bruge adskille timer på at lede efter en knap der burde ligge lige til højrebenet.

De fleste Webshop løsninger idag er lavet med mulighed for integration med Navision , C5 mm

Vi skifter fra Mamut og over til et andet system  (muligvis C5) så snart licencen er udløbet.

Mamuts kurser koster også det vide ud af øjnene og du får ærligt talt ikke ret meget ud af det. Regnskabskurset kan i hvert fald ikke anbefales.

Men når det er sagt så er det stadig Mamut vi bruger i den daglige rutine, så helt håbløst er det da ikke, selvom min bogholder brokker sig dagligt over det   :) . ERP system valg er aldrig nemt. Men du må have held og lykke med det.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:35

Hej Klaus

Hvis du ikke har lagt dig fast på det skal være Mamut Office Standard kunne du kigge på Mamut Stellar office. Den kan integreres med Dandomain webshop. Skulle efter sigende virke ganske godt.

Hilsen
Thomas

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:12

Hej Steffen,

Je, jeg må jo desværre også sige, at jeg ikke ligefrem jubler over Mamut! Men det er nu ikke så meget det tekniske - jeg finder det faktisk dyrt, at man bliver bundet op på en oblikatorisk serviceaftale, der i min verden svarer til en "lejeaftale", da system jo ikke virker uden!! Jeg har ikke noget mod serviceaftaler - men det skal være noget man vælger til! I mit tilfælde betød Mamut std. office en fast årlig "leje" (hvilket jeg kalder det, selvom Mamut kalder det en serviceaftale!!) var på ca. 2500,- årligt, hvor ved jeg jo næsten kunne KØBE C5 light 2 gange hvert år! Så jeg har nu skiftet netop til C5! :-)

Men held og lykke med at finde et system der passer til jeres behov!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:24

Hej Flemming

Du glemmer lige, at med Mamut får man også en intergreret netshop til fri brug og så er det en billig løsning i forhold til den lave årlige pris man betaler.

Endvidere er der en betaversion med masser af nye funktioner på vej og som er ude hos nuværende brugere for at blive pudset op forinden den sættes fri til meget snart i Danmark..

mvh

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Skrevet kl. 14:33

Hej ?

Mamut er absolut ikke noget dårligt system, men jeg fæstner mig stadig ved, at det er "lejet" software - hvilket jeg i salgsprocessen ikke blev orienteret korrekt om! Jeg er dog stadig ikke enig i, at det ikke er dyrt - jeg er PT. i gang med at etablere en webshop til min bedre halvdel. Den kommer til at bygge på Joomla - freeware CMS system, der hænger sammen med virtuemart webshop, som også er freeware. Det eneste jeg skal købe er betalingsgateway, som kan fåes hos e-pay fra 99,- pr. mdr. Og betalingsgatewayen slipper du jo ikke for at etablere selvom du har Mamut. Men helt korrekt, du får en web-shop sammen med Mamut - det er vi slet ikke uenige i.

Men nu var det ikke webshoppen jeg valgte Mamut til - og det rokker altså ikke ved min holdning til, at jeg ikke ønsker at "leje" vitalt software, som et regnskabsprogram og det var netop dette jeg søgte. Så det er ikke Mamut som program har haft en dårlig oplevelse med, men deres licensbetingelser.

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Skrevet kl. 14:33

Hej Lanther,

Mamut er absolut ikke noget dårligt system, men jeg fæstner mig stadig ved, at det er "lejet" software - hvilket jeg i salgsprocessen ikke blev orienteret korrekt om! Jeg er dog stadig ikke enig i, at det ikke er dyrt - jeg er PT. i gang med at etablere en webshop til min bedre halvdel. Den kommer til at bygge på Joomla - Open Source CMS system, der hænger sammen med virtuemart webshop, som også er Open Source. Det eneste jeg skal købe er betalingsgateway, som kan fåes hos e-pay fra 99,- pr. mdr. Og betalingsgatewayen slipper du jo ikke for at etablere selvom du har Mamut. Men helt korrekt, du får en web-shop sammen med Mamut - det er vi slet ikke uenige i. Nu kunne man så måske fristes til at tro, at jeg bare ville køre på frihjul - men jeg vil nu gerne give Joomla og Virtuemart en donation for deres kanon store stykke arbejde med Open Source. Lige her syntes jeg det er alletiders, at man kan få "hjælp" til at etablere sig, da det jo rigeligt at bruge penge ti li en opstartsfase! Omkostningsbudgettet er jo som regl det nemmeste at overholde - det er straks sværer med salgsbudgettet!

Men nu var det ikke webshoppen jeg valgte Mamut til - og det rokker altså ikke ved min holdning til, at jeg ikke ønsker at "leje" vitalt software, som et regnskabsprogram og det var netop dette jeg søgte. Så det er ikke Mamut som program jeg har haft en dårlig oplevelse med, men deres licensbetingelser.

Så jeg vil blot ønske held og lykke med virksomhederne - uanset hvilket sytem I nu vælger at arbejde med.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:44

Hej Flemming..

Så er det vel godt nok, at det kun er regnskabet du ønskede og det kan du vel bruge uden at betale service licens ?

Service licens hentyder netop til, at hvis du betaler et årligt gebyr, kan du trække på deres opdateringer løbende og kan trække på deres hjælp løbende..

Noget får du så for pengene..

Det eneste du ikke får, er integration mellem regnskabet og andre eksterne webshops, så hvorfor ikke bare bruge den hjemmeside og shop der medfølger for små penge.

mvh

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)