Hej Lanther,
Mamut er absolut ikke noget dårligt system, men jeg fæstner mig stadig ved, at det er "lejet" software - hvilket jeg i salgsprocessen ikke blev orienteret korrekt om! Jeg er dog stadig ikke enig i, at det ikke er dyrt - jeg er PT. i gang med at etablere en webshop til min bedre halvdel. Den kommer til at bygge på Joomla - Open Source CMS system, der hænger sammen med virtuemart webshop, som også er Open Source. Det eneste jeg skal købe er betalingsgateway, som kan fåes hos e-pay fra 99,- pr. mdr. Og betalingsgatewayen slipper du jo ikke for at etablere selvom du har Mamut. Men helt korrekt, du får en web-shop sammen med Mamut - det er vi slet ikke uenige i. Nu kunne man så måske fristes til at tro, at jeg bare ville køre på frihjul - men jeg vil nu gerne give Joomla og Virtuemart en donation for deres kanon store stykke arbejde med Open Source. Lige her syntes jeg det er alletiders, at man kan få "hjælp" til at etablere sig, da det jo rigeligt at bruge penge ti li en opstartsfase! Omkostningsbudgettet er jo som regl det nemmeste at overholde - det er straks sværer med salgsbudgettet!
Men nu var det ikke webshoppen jeg valgte Mamut til - og det rokker altså ikke ved min holdning til, at jeg ikke ønsker at "leje" vitalt software, som et regnskabsprogram og det var netop dette jeg søgte. Så det er ikke Mamut som program jeg har haft en dårlig oplevelse med, men deres licensbetingelser.
Så jeg vil blot ønske held og lykke med virksomhederne - uanset hvilket sytem I nu vælger at arbejde med.