Dato: 4/30/2006 9:34:36 AM Forfatter: FlemMming Tak Lånehaj, Er der nogen der kan se logikken i det regnestykke? Der må nødvendigvis være nogle faste omkostninger, men de stiiiger jo! Det ser ud til at være en rigtig god forretning for et eller andet led i kæden. Hvem er det der rager pengene til sig? Hilsen Flemming Det er teleselskaberne der rager pengene til sig. Deres kostpris på en sms er på et par øre eller måske 3. De har været så snedige at de har valgt at lade deres andel af den overtakserede sms være en ikke-fast pris, men en procentdel af slut-kundens pris. Det er mildest talt en god forretning for teleselskaberne! Dette kunne måske forsvares hvis det var teleselskaberne der havde risikoen når folk ikke betaler deres telefonregning. - Sådan er det ikke... Har jeg solgt en overtakseret sms - en ringetone eller lign. - til f.eks. 10 kr. og kunden så ikke betaler sin telefonregning hos sit teleselskab, så får jeg ikke mine 4,19 kr. selvom jeg HAR leveret produktet. Ja, teleselskabet mister selvfølgelig også de dersens 1-3 øre. /DFL |
Dato: 5/4/2006 11:46:47 AM Forfatter: DenFlinkeLaanehaj
Det er teleselskaberne der rager pengene til sig.
Deres kostpris på en sms er på et par øre eller måske 3. De har været så snedige at de har valgt at lade deres andel af den overtakserede sms være en ikke-fast pris, men en procentdel af slut-kundens pris. Det er mildest talt en god forretning for teleselskaberne!
Det er teleselskaberne der rager pengene til sig.
Deres kostpris på en sms er på et par øre eller måske 3. De har været så snedige at de har valgt at lade deres andel af den overtakserede sms være en ikke-fast pris, men en procentdel af slut-kundens pris. Det er mildest talt en god forretning for teleselskaberne!
Teleselskaberne har ingen kostpris på SMS, når de sender ud til deres eget netværk - det er REN fortjeneste!
Men faktisk, så er operatørerne i DK de rene påskelam ift. et par af de lande vi arbejder i, hvor vi skal være glade hvis de giver os 30% af revenues..