Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så blev det lidt for teknisk for mig ;)

Men for lige at få tingene helt på plads, er følgende så rigtigt forstået:
- Vi betaler en oprettelsesafgift, et fast månedligt abonnement på 400 kr. samt 30 øre pr. udgående sms.
- Såfremt vi ønsker at overtaksere til f.eks. 8 kr. + moms så er prisen til jer stadig kun 30 øre og vi tjener derfor 7,70 kr. 
- Hvordan vil vi få denne overtaksering udbetalt ? Vil det blive trukket fra det månedlige beløb og overskuddet evt. indgå på en konto, eller hvordan fungerer det i praksis ?

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:12

Regnestykket med overtaksering er ikke rigtigt, der er både cuts til teleselskaber og til ComSMS. Så du er nede på omkring halvdelen du for ud, det er dog ret komplekst, fordi ikke alle teleudbydere bruger samme %''er og sådan.

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 18:59
Hej igen

Vi er nu igang med at stable en prøve login omgang på benene. Vil gerne hvis dem der kunne værre interesseret i at få et kig indenfor sender mig en mail. Så for i nemlig en mail når vi har prøve logins klar.

Mail er: rasmus@marketit.dk
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:27

Jeg synes ikke helt du giver alt info.

1. du skriver ikke om dine priser er inkl. moms, men det går jeg udfra de ikke er
2. Som du selv siger så får i jeres system fra TGE, og derfor er der også flere som sælger det.
jeg kan f.eks. sige at computopic.dk har det samme, det koster 6000 om året og det er det. også starter deres priser pr. sms ved 26 ex. moms, men er hurtigt nede på 21 ex moms( og kan stadig forhandles) Jeg har intet med computopic og gøre :-).

Hvis jeg var dig ville jeg lave flere forskellige abonnementer, hvor dem som ikke sendte så mange sms´er betalte dyrere pr sms, men intet i abonnement. det er self. en smagssag, men for foreninger som gerne vil have en lille sms service er 6-7000 meget og give om året.

og som ny tror jeg du får svært ved at få de helt store bananer til at komme til dig. af flere grunde fordi det skyder frem med sms virksomheder som aldrig før, men også fordi de store går som dig selv og køber direkte af applikationsejeren.

Men held og lykke med det
Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 19:40
Hej Rasmus

Priserne er ex. moms, det er rettet til virksomheder og derfor er det ikke inkl.

Computopic har ikke det samme system, men sikkert et der ligner. Dem er der mange af, 6000 kr. om året i abonnoment er også dyrt, en del dyrere end det vi sælger til. De SMS takster du snakket om der, kræver nogle store volumer af beskeder, det er det eneste du har at forhandle med jo ;)

Der ligger jo en forhandler arktitektur bag og som den er nu er den ikke velegnet til at sælge produktet uden abonnoment. Men der arbejdes faktisk på en ny hvor der vil komme nogle "light" produkter.

Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:47

De priser jeg har givet er standard priser fra deres side, og ja ved større volume kommer de endnu længere ned.

Din service koster også omkring 6000 om året, så kan ikke rigtig forstå hvorfor du siger dem er der mange af.... Computopic er klart billigt på de fleste områder.

Anyway det var også bare noget jeg vil fortælle dig
Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 20:06
Har ikke selv kunnet finde noget om deres sms takster og om priserne er inkl. eller ekskl. moms.

Jeg siger der er mange der udbyder SMS, som du også selv skriver i dit første indlæg. Alt efter hvad du skal bruge systemet til, er der forskelle på dem. Jeg skriver ikke nogen steder det er det billigste på markedet, der findes sikkert dyrere og billigere systemer.
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 07:27
Kan du ikke venligst lave et lille eksempel på udregning af overtaksering?

Hilsen
Flemming
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:06
Jeg har lige været igennem en større undersøgelse af priser på netop disse ting.

Til FlemMming> hvis du blot vil have cirka-beløb på dit eget overskud ved overtakserede sms''er kan du finde det nederst på siden her:
www.stadel.dk

Et par eksempler:
SMS---- Dit overskud
DKK 1,- DKK 0,16
DKK 5,- DKK 1,95
DKK 10,- DKK 4,19
DKK 20,- DKK 8,67
DKK 30,- DKK 13,15

Det var ikke det firma jeg endte med at vælge dog, men det er den mest brugervenlige oversigt over fortjeneste pr. sms jeg har set på nettet.

Forskellen på dit overskud er ikke ret stor fra det ene firma til det andet, så hvis det ikke er så store antal der er tale om er det prisen på års-abbonnementet og oprettelsesomkostningerne du skal se på. Der er MEGET stor forskel.

/DFL
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 09:35

Dato: 4/28/2006 11:05:47 AM Forfatter: DenFlinkeLaanehaj Jeg har lige været igennem en større undersøgelse af priser på netop disse ting. Til FlemMming> hvis du blot vil have cirka-beløb på dit eget overskud ved overtakserede sms''er kan du finde det nederst på siden her: www.stadel.dk Et par eksempler:
SMS---- Dit overskud
DKK 1,-  DKK 0,16
DKK 5,- DKK 1,95
DKK 10,- DKK 4,19
DKK 20,- DKK 8,67
DKK 30,- DKK 13,15 /DFL

Tak Lånehaj,
Er der nogen der kan se logikken i det regnestykke?
Der må nødvendigvis være nogle faste omkostninger, men de stiiiger jo!
Det ser ud til at være en rigtig god forretning for et eller andet led i kæden.
Hvem er det der rager pengene til sig?

Hilsen
Flemming

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)