Hej alle, Jeg har længe søgt rundt, men har lidt problemer med at finde ud af om de ting jeg læser dækker min situation, så derfor vælger jeg i stedet at forklare alt og håbe I kan/gider hjælpe mig :-) Lige noget praktisk først: Jeg går pt i skole, men er færdig om 2 måneder. Jeg får derfor SU. Jeg har for et par måneder siden åbnet en enkeltmandsvirksomhed. Nu har jeg fået en fast kontrakt, som gør at jeg tjener noget der ligner 7.000 om måneden. Om et par måneder vil jeg gerne starte fuldtids op og leve af min virksomhed. Mit spørgsmål er så følgende: Kan jeg nu oprette min mobiltelefon og mit fitnessmedlemsskab via mit firma, så de to ting bliver trukket fra min firmakonto. Lad os sige det drejer sig om 500 og 300 kr om måneden, altså 800 kr samlet. På den måde står der 6.200 kr tilbage på min firma konto hver måned. De penge kan jeg så derefter trække ud som løn og betale skat af? Som jeg ser det kan jeg så betale de udgifter inden jeg betaler skat af min indtjening og derved har jeg flere penge til rådighed?
Jeg er rimelig forvirret over hvordan det fungerer, så jeg håber der er nogle af jer der kan af- eller bekræfte dette eksempel?? |
Hej!
Hvis du kun bruger mobiltelefon i erhvervsøjemed ja. Ellers kun delvis fradrag.
Fitnessmedlemskab......næppe!