Ja det er rigtigt :) Jeg har ledt lidt nærmere og fundet ud af at de leverer doorway pages eller cloacking? Det er jo dejligt velkendt i den mere "negative" retning :) |
> Det er jo dejligt velkendt i den mere "negative" retning :)
Negative ...? Det er vist kun hvis man læser damebladet Computerworld.
Jeg vil anbefale at man tager blade som KigInd, Ugens Rapport og Computerworld for hvad det er - underholdning, og lader være med at lægge alt for meget vægt på det de siger :)
Hvis du gerne helt vil undgå at være "umoralsk" og hvis højpandet etik er vigtigere end salg, så vil jeg anbefale dig at du helt lader være med at anvende markedsføring. Dybest set er al markedsføring jo bare en gang selvcentreret umoralsk bekrigen af de stakkels forbrugere ![]()
Hvis du derimod er fokuseret på at sælge nogle varer, vil jeg anbefale at du ser på cost-risk-benifit ved de enkelte aktiviteter - helt uafhængigt af hvad diverse dameblade skriver. Dette gælder for søgemaskiner såvel som al anden markedsføring.
Både de såkaldte doorway sider, cloaking og meget andet kan med fordel bruges i visse situationer. Den store udfordring er, at finde ud af hvornår den ene løsning er bedst frem for den anden. Det er derfor, efter min mening, vigtigt at man enten selv besider den viden der skal til for at vurdere dette, eller at man hyrer et selskab eller rådgiver som ikke bare har et eller nogle få hyldeprodukter som de altid vil sælge dig - uanset om det er det rigtige strategiske valg i din situation eller ej.
Om NextLevel har den ekspertise skal jeg ikke udtale mig om. Men en god "lakmus" test er, at spørge om din leverandør har andre former for løsninger, andre strategier, som han kan hjælpe med at implementere, udover det produkt han i første omgang anbefaler. Hvis leverandøren svarer nej - vi har kun denne ene løsning, så må du selv lave det tunge arbejde med at finde ud af om lige den løsning er rigtig for dig.
Ja, det er hårdt at være indkøber :)