Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diæt for selvstændige!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over jeg skal trække det fra beløbet, jeg noterer i rubrik 111. Men jeg vil gerne kunne se det ud af mit regnskabsprogram, at jeg har fradraget diæt. Hvis jeg bare laver udregningen på et stykke papir, og trækker det fra beløbet der skal noteres i rubrik 111 så har jeg fået fradraget, men kan ikke umiddelbart forklare nogen hvorfor jeg ikke har svaret skat af hele min indtægt. Så jeg skal da notere det på en eller anden måde i mit regnskab. Og det nemmeste ville da være at notere i feltet "hævet til privat" og under notater, så skrive udregningen, med evt. henvisninger fakturaer.

Jeg vil bare gerne kunne placere beløbet i mit regnskab. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46735
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50

NielsenDenmark:

Jeg er klar over jeg skal trække det fra beløbet, jeg noterer i rubrik 111. Men jeg vil gerne kunne se det ud af mit regnskabsprogram, at jeg har fradraget diæt. Hvis jeg bare laver udregningen på et stykke papir, og trækker det fra beløbet der skal noteres i rubrik 111 så har jeg fået fradraget, men kan ikke umiddelbart forklare nogen hvorfor jeg ikke har svaret skat af hele min indtægt. Så jeg skal da notere det på en eller anden måde i mit regnskab. Og det nemmeste ville da være at notere i feltet "hævet til privat" og under notater, så skrive udregningen, med evt. henvisninger fakturaer.

Jeg vil bare gerne kunne placere beløbet i mit regnskab. 

så gør du det men reglerne for både diæter og kørepenge er at de ikke må ses som direkte udtrukne netop for skats kontrol Det kan være dit regnskabprogram har et smart måde og så gør bare det det får næppe den store betydning bare du ikke bogførte som en udgift direkte til udbetaling.

det kan være dit regnskabprogram har et smart måde og så gør bare det det får næppe den store betydning bare du ikke bogførte som en udgift direkte til udbetaling.

Jeg ville tage det som det skal som Scatter-regulering. Der er jo masser ting der bliver til skatteregulering og netop er forskellen på driftsresultat og Skatteresultat

skatte resultat 

Netop fordi de to ting ikke må skjules i regnskabet. Andre skal reguleringer ved repræsentation som du godt nok bogføre men bagefter modsat trækker ud af resultatet helt som diæt og kørepenge.

netop fordi de to ting ikke må skjules i regnskabet. Andre skal reguleringer ved repræsentation som du godt nok bogføre men bagefter modsat trækker ud af resultatet helt som diæt og kørepenge.Alle normale regnskaber har drift resultat og skatteresultat hvis de er udført korrekt

Venlig hilsen john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:43

Hej John, du skal lige vide, jeg sætter stor pris på din vedholdenhed, og alle de svar du kommer med. Det er det der kommer af erfaring. Tak for det🙂

Nej det bliver ikke bogført som en udgift. I mit regnskabsprogram er der en rubrik som hedder "hævet til privat" der placerer jeg både pension og B-skat og hævninger til mig selv når det er nødvendigt. Der får det hele en dato og et bilags nr. Og en tekst f.eks B-skat.

Her har jeg tænkt at gøre det samme med diæt. 

Der er også en kørebog i regnskabsprogrammet, og der tager jeg typisk hver tredje måned og trykker "udbetal ture" og beløbet bliver flyttet til min private konto.

Der er ikke noget i mit regnskabsprogram der kan bruges til diæt, på samne måde som med kørebogen, derfor jeg tænker at gøre det på samne måde som pension og B-skat 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46735
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01

jeo som jeg skrev hvis programmet har en funktion til det - stadigt må det ikke bare nedsætte resultatet - det skal være en skatteregulering   går ud fra det er Dinero og når du følger deres, så vil skat næppe gø, men det ændrer ikke ved, at hvis det ikke udløser et driftsresultat OG et skatteresultat med netop skattekorrektioner, så er den gal

Bruger du samme metode som bil er jeg enig i du får samme resultat - har du ApS skal du have reel løn for begge dele, har du EMV er der naturligvis ikke lønkrav

Tror måske jeg synes det er lidt risk - du må jo altid hæve alt det du vil i mellemregning som du gør, blot ikke generere udgift og kunne vise dine skattekorrektioner så som bil og diæt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)