|
Jeg er klar over jeg skal trække det fra beløbet, jeg noterer i rubrik 111. Men jeg vil gerne kunne se det ud af mit regnskabsprogram, at jeg har fradraget diæt. Hvis jeg bare laver udregningen på et stykke papir, og trækker det fra beløbet der skal noteres i rubrik 111 så har jeg fået fradraget, men kan ikke umiddelbart forklare nogen hvorfor jeg ikke har svaret skat af hele min indtægt. Så jeg skal da notere det på en eller anden måde i mit regnskab. Og det nemmeste ville da være at notere i feltet "hævet til privat" og under notater, så skrive udregningen, med evt. henvisninger fakturaer. Jeg vil bare gerne kunne placere beløbet i mit regnskab. |
så gør du det men reglerne for både diæter og kørepenge er at de ikke må ses som direkte udtrukne netop for skats kontrol Det kan være dit regnskabprogram har et smart måde og så gør bare det det får næppe den store betydning bare du ikke bogførte som en udgift direkte til udbetaling.NielsenDenmark:Jeg er klar over jeg skal trække det fra beløbet, jeg noterer i rubrik 111. Men jeg vil gerne kunne se det ud af mit regnskabsprogram, at jeg har fradraget diæt. Hvis jeg bare laver udregningen på et stykke papir, og trækker det fra beløbet der skal noteres i rubrik 111 så har jeg fået fradraget, men kan ikke umiddelbart forklare nogen hvorfor jeg ikke har svaret skat af hele min indtægt. Så jeg skal da notere det på en eller anden måde i mit regnskab. Og det nemmeste ville da være at notere i feltet "hævet til privat" og under notater, så skrive udregningen, med evt. henvisninger fakturaer.
Jeg vil bare gerne kunne placere beløbet i mit regnskab.
det kan være dit regnskabprogram har et smart måde og så gør bare det det får næppe den store betydning bare du ikke bogførte som en udgift direkte til udbetaling.
Jeg ville tage det som det skal som Scatter-regulering. Der er jo masser ting der bliver til skatteregulering og netop er forskellen på driftsresultat og Skatteresultat
skatte resultat
Netop fordi de to ting ikke må skjules i regnskabet. Andre skal reguleringer ved repræsentation som du godt nok bogføre men bagefter modsat trækker ud af resultatet helt som diæt og kørepenge.
netop fordi de to ting ikke må skjules i regnskabet. Andre skal reguleringer ved repræsentation som du godt nok bogføre men bagefter modsat trækker ud af resultatet helt som diæt og kørepenge.Alle normale regnskaber har drift resultat og skatteresultat hvis de er udført korrekt
Venlig hilsen john h
Bliv gratis medlem