|
Hvis fuld kunstnerisk frihed, så
1 Honorar som indberettes af den der betaler til skat - er en mulighee
Salg af kunst. Kunstnermoms efter disses regler
vh John Hannover
|
Hvis fuld kunstnerisk frihed, så vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
1) Skal det forstås sådan, at det ikke er nødvendigt at oprette virksomhed og lade sig momsregistrere, selvom de momsfrie ydelser overstiger 50.000 kr., hvis bare der er tale om aktiviteter kendetegnet ved fuld kunstnerisk frihed? 2) Og er samme person stadig heller ikke forpligtet til at oprette virksomhed og lade sig momsregisrere trods eventuelle momspligtige ydelser, hvis bare disse ikke overstiger 50.000 kr.? |
1 du skal momsregistrere efter kunstnermoms grænse (300 t i hovedet). Uden moms skal alle der betaler dig honorar fra et firma, indberette det som enten løn med skatttetræk, eller ved engang, indberette det de bettaler dig til skat under eindkomst honorar- så skat har bekøbene vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Det sidste, du skriver, er klart: Der skal indberettes B-indkomst og svares skat og am-bidrag af det. Men spørgsmålet var så, om man kan tjene mere end 50.000 kr. på denne måde uden at skulle momsregistreres, når arbejdet (fx foredrag) er kendetegnet ved fuld kunstnerisk frihed. Det første, du skriver, forstår jeg ikke: "momsregistrere efter kunstnermomsgrænse (300 t i hovedet)". Momsregistreres i hvilket tilfælde? - foredrag og kunstnerisk frie tekster er jo momsfrie. Tænker du, hvis personen fx også laver konsulentarbejde? "300 t i hovedet" - til hvilken timeløn, for at det passer med 300? Folks timeløn er jo vidt forskellig afhængig af branche. Mvh Djor |