Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, told og skat ved USA producent, som sender direkte til kunden? samt lidt om salg af kunst :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15093
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marina Guldbrandt:

Det er kun commissions(bestillinger) og originaler som skal sendes ud af Danmark til USA. Som jeg har forstået jeres svar skal der ikke kunstnermoms på det - og jeg skal finde ud af processen med fortoldning af det :-)

Nej der er ikke momssalg ud af EU :)

Marina Guldbrandt:

Endvidere takker jeg for svarene om EU. Det gjorde det klart for mig, at jeg ikke skal prøve at sælge prints produceret i USA direkte til kunder i EU

Der findes lignende koncepter i EU, som du kan teame up med til EU kunder, og dermed undgå indfortoldnings helvedet ved hver ordre...

Fra Hørning
Tilmeldt 4. Jan 25
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:55

Jeg (min virksomhed) kan købe Bulk-ordre af mine merchandisevarer i USA og sælge varerne med dansk moms her i Danmark.

Gælder de samme told og momsregler for mig som virksomhed, der  får producerer I USA og leveret til Danmark, som for private, der køber af mig i USA?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Nej der er ikke moms på salg ud af EU :)

Bare for sikkerhedsskuyld - for ja der er ikke moms på ud af et MEN det skal angives - også hvis du er kunstnermoms og du skal være eksportregistreret

Vrksomheder registreret for kunstnermoms skal stadig angive salg uden for EU — selvom det er momsfrit.

Det angivwes irubrik A: “Salg af varer og ydelser uden for EU (uden moms)”

• Det gælder både:• Salg af kunstværker til kunder uden for EU
• Levering af kunstneriske ydelser (fx illustrationer, musik, design) til kunder uden for EU

• Kunstnermoms (den særlige 5 % ordning) gælder kun for førstegangssalg af egne værker i Danmark.
• Når du sælger uden for EU, er det eksport og dermed uden moms — men det skal stadig registreres i momsangivelsen.
• Du skal dog ikke beregne eller afregne moms af salget.

SKAT bruger oplysningerne til at holde styr på virksomhedens samlede omsætning og eksport.

• Det er også vigtigt for at dokumentere, at salget faktisk er momsfrit — og ikke bare “glemt”.

Vsr jeg dig fik jeg en online bogholder med på sidelinjen - du får nemt lavet fejl du vil lvære ked af

vh John Hannovef

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 4. Jan 25
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:45

Kære John

Tusind tak for det grundige svar :-)

Jeg vil følge dine råd :-)

Jeg vil gerne høre det, hvis nogen kender en god revisor til dette 

Mvh. Marina

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15093
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:17

Marina Guldbrandt:

Jeg (min virksomhed) kan købe Bulk-ordre af mine merchandisevarer i USA og sælge varerne med dansk moms her i Danmark.

Gælder de samme told og momsregler for mig som virksomhed, der  får producerer I USA og leveret til Danmark, som for private, der køber af mig i USA?

Hvis du skal have varerne ind i EU, skal du betale told på disse, såfremt der er det på varegruppen.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)