Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til "Intern fortegnelse"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg blev ringet op i går af Netdefender om de ville hjælpe med en "Intern fortegnelse". Hvis vi ikke havde styr på det. Det var noget alle virksomheder skulle have (sagde han) og havde været en regel siden 2018. Han sendte en mail og så kunne jeg læse om det. 

Nu har jeg læst om det og jeg tolker det som noget ren GPDR noget. Men jeg kan simpelthen ikke se min virksomhed har noget som helst GPDR overhovedet... 

Det drejer sig om et mini hobby landbrug på 4 ha planteavl. 
Der er omsætning på 30-60.000 om året, afhængig af udbytte og priser på året. 

Resultatet er plus 500-10.000, igen afhængig af året. 

Der udfyldes gødningsskema, EU landbrugsskemaer osv osv osv. Alt det er der styr på. 

Men gpdr??? Kornet sælges til grovvarefirma, såsæd og gødning købes fra grovvarefirma. Ligeså ydelse af maskinstation til det jeg ikke selv kan. Rep af traktor og maskiner ligeledes fra en maskinhandler. 

Kort sagt, der er 10-15 bilag årligt og ingen ansatte ingen private kunder osv. 

Så er der vel ikke noget GPDR og Intern fortegnelse at tænke på? Eller læser jeg det helt forkert... 

Synes det at drive mini virksomhed bliver mere og mere håbløst. :( 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Det lyder som salgsgass, men du kan høre datatilsynet som står for den del men en intern fortegnelse kan jo også dække overr din bogføring - hvor du naturligvis skal have forteggnelse over alle køb og salg, men deter jo ikke GDPR.

Intern fortegnelse  GDPR er hvis du har personoplysninger gemt - hvor du har fortegnelse over disse og en procedure for hvornår de kan ønske dem slettet osv men - hvis dine personoplysiniger alene er de som er nødvendige for din bogførng, mener jeg ikke du skal have fortegnelse, da de er uden for GDPR som oplysninger du er forpligtet til at opbevare i + 5 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 16:44

Tak! Jeg antog også lidt som noget salgsgass. Altså måske rigtig nok hvis man har private kunder osv. Men når man ik har det så er der nok ik så meget i det. Tak for svar :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)