Efter at have oprettet et ApS gennem Legal Desk, modtog jeg et tilbud fra dem om at bruge Revolut som erhvervsbank. Efter at have indgået samarbejde med Revolut, blev jeg dog i tvivl om, hvorvidt kontoen kan bruges som NemKonto, da jeg hører meget blandet information. - Legal Desk skrev i deres annonce, at Revolut kan bruges som NemKonto. Men da jeg ringede til deres support, var de ikke sikre. - Lunar Bank sagde, at man ikke kan bruge Revolut som NemKonto, og anbefalede, at jeg skiftede til dem i stedet. - Revolut selv siger, at det ikke er noget problem, og de sendte mig et link til en ansøgning til SKAT, som efter sigende besvares inden for ca. 10 uger. - ChatGPT svarer modstridende, alt efter hvordan jeg stiller spørgsmålet. Jeg føler mig stadig ret usikker og håber, at nogen her kan dele deres erfaringer. Til orientering: Mit ApS er momsregistreret, og jeg forventer en omsætning i år på mellem 100.000–150.000 DKK. Revolut fungerer ellers rigtig godt for mig som bank, men jeg vil helst undgå problemer med SKAT. |
Det er ikke hos skat du søger men hos nemkonto blanket ansøgning med 2 vitterlighedsvidner
https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/10/nemkonto-udenlandsk-bank.html
Det betyder ikke alt så er let - du har gebyrer hvis danske kunder betaler med bankoverførsel, kan ikke anvende Mobilpay direkte, ikke betalingsservice - ikke betale moms direkte da skat ikke tager mod fra udlandet (Som giver dem gebyr) og og
Lunar er langt at foretrække frem for udenlandsk med mindre alt du har er i udlandet
OM ApS overhovedet er ret tll så begrænset oms er tvivlsomt, med mindre det er noget meget risikabelt. Du får en del omk. Lovpligt til arbejdsskadeforsikring for diretøren uanset løn og oms, mm
Fatter ikke helt Legal anbefaler dem men de får formentlig provision betalt for hver de skaffer
vh John Hannover