Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på EU faktura

Side 7 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

LR06:
Du har bragt dig selv i en ugunstig situation momsmæssigt ved at du reelt har fået maskinen leveret i Italien. Det er dyre lærepenge.

Jeg forstår ikke helt din augmentation, for det er jo meget normal ved EU B2B handler at køber selv står for afhentning af varen. I sådanne tilfælde bruges et Entry certificate, som underskrives af køber når varen er er modtaget i Købers hjemland. 

Køber skulle naturligvis have protesteret over sælger oplysning om at der ville blive pålagt italiensk moms ( For køber burde vide at italiensk moms ikke vil kunne fratrækkes).  

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvem skulle udstede det certifikat?

Tyskland  har købt en maskine i Italien som det italienske firma leverer i IT. DE er ikke momsregistreret i IT og IT har ikke noget kundeforhold  til DK. Hvem skulle have udstedt det certifikat?

Entry certificate ville være relevant, hvis DK havde købt direkte hos IT

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:20

RAKET:

Jeg meddeler min tyske leverandør, at vi selv afhenter maskinen på fabrikken i Italien. Den tyske leverandør sender mig derefter mål/vægt samt adresse.

I samme moment oplyser Tyskland at de ændrer leveringsformen fra DAP til FCA og at der tillægges 22 % italiensk moms. 

Som nævnt, sender Tyskland efterfølgende en faktura hvor de har forhøjet maskinens pris med de 22 %. Selvom momsfeltet på fakturaen udviser 0,0 %.

Så, Tyskland scorer enten 22% i ekstra fortjeneste, eller de viderebehandler beløbet som moms.

PS. jeg modtager også en mail fra Italien med mål/vægt og adressen. Så fabrikken ved godt at vi selv afhenter.

Okay det ændre tingene en smule. 

For så er du oplyst omkring ændringerne, før der sker en udlevering af varen.

Såfremt det ikke kan kaldes en trekantshandel, eller gå under andre særaftaler om EU handler, hænger I nok på momsudgiften, hvilket I også er oplyst omkring ved ændring fra DAP til FCA.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53

RAKET:

Jeg meddeler min tyske leverandør, at vi selv afhenter maskinen på fabrikken i Italien. Den tyske leverandør sender mig derefter mål/vægt samt adresse.

I samme moment oplyser Tyskland at de ændrer leveringsformen fra DAP til FCA og at der tillægges 22 % italiensk moms. 

Så har du jo ingen sag mod dem. Tyskeren har fået 22% moms på fra Italien som han ikke kan fratrække i dette fald, og har jo adviseret

Jeg har hele tiden sagt, der manglede for mange detaljer til, at vi kunne være så pokkers sikre

Lev med det- der er ikke det store at gøre når du er adviseret 

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56

Fashion-Seller:
Okay det ændre tingene en smule. 

en smule :) Jeg ville sige helt

vh John Hannover

Side 7 ud af 7 (65 indlæg)