Jeg er nået til et sted hvor jeg nemt kunne udvide min omsætning i mit aps. Men det vil betyde at jeg skulel arbejde mere. det er jeg ikke int. i Så kunne jeg ansætte en, men det har jeg heller ikke lyst til. Bl.a. fordi det ville være for let at løbe med mine kunder, hvis man ville det :-) Derudover har jeg prøvet det før og synes det gav mere bøvl end gavn. Men min søn på 20 vil godt hjælpe mig i den 2 mdr. periode hvor jeg henter størstedelen af omsætning og hvor jeg godt kunne bruge ´hjælp. Ham stoler jeg på, så ikke noget problem der. hans arbejde består i det samme som mig. Administration og salg. Hvad kan jeg tillade mig at give ham i løn? I princippet ville jeg gerne give ham 2000 kr. i timen (bare et tal)., men det tænker jeg måske ikke accepteres eller hvad? |
over 20 år ja - og til helt samme løn som du ville give enhver anden på samme alder for samme job - rammer du galt rammer skat - 2000 kr i timen er helt galt for en 20 år til administration - snarere 150-200 kr
Du skal holde 100% armslængde ellers får du ikke andet en problem
Ansættelse af en søn er kontrolleret transaktion og må kunne skulle med i skema for kontrollerede transaktioner - for personen/ejer og selskabet
vh John Hannover