det er det også, men så må de ikke importere heller, hvad jeg tror er tilfældet her vh John Hannover |
Jamen hvis vedkommende er cvr.registreret og udskriver salgsfaktura med momsangivelse. Så skal der vel betales moms ? Eller ?
det er det også, men så må de ikke importere heller, hvad jeg tror er tilfældet her vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ja det er korrekt - varerne importeres. |
Han kan jo helt sikkert ikke opkræve moms uden at være momsregistreret. Er der nogle som kan henvise til en kilde hvor der står man skal være momsregistreret for at importere? |
Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.
det skal man ikke hvis man ikke har en momspligtig omsætning (over de 50 t) og det er varer, for så betaler man jo moms og told ved importen uden fradrag så endnu mere ufatteligt hvis der SÅ kan underbydes så meget - MEN Det er ikke let at registrere CVR med import, som kræver EMV, uden at skulle krydse i moms, nok fordi det er ret uvanligt, men loven forbyder det ikke, så med erhvervsstyrelsens hjælp burde det kunne gå Erhvervsimport af ydelse kræver moms reg - også for ikke momspligtig, tandlæger osv, da de ellers ikke får moms på købet - det irriterer en del tandlæger, taxi, behandlere osv men sådan er det vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Når du har alle tal, priser, administrative forhold m.m. og regnestykket ikke giver mening, så får jeg lyst til at citere en tidligere kollega, som, når ingenting gav mening og vi var sikre på at have al relevant information sagde: ”Det lyder muligvis usandsynligt, men det kan være, at der er noget vi ikke ved” Hvad er det du ikke ved? |
Jeg ved ikke om andre har nævnt det specifikt, men nogle gange sælger butikker noget med tab, fordi de prøver at presse de andre ud af markedet. En slags "lad os se hvem der kan leve længst tid med tab". Det er oftest det supermarkederne gør, når de kører langvarige priskrige. Der er en del supermarkeder der har måtte dreje nøglen om fordi de ikke kunne være med på en konkurrents nedskruede priser. Når så konkurrenten er kørt i sænk, og er ude af bybilledet, så kan de hæve priserne igen. |
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jeg ville prøve købe et af deres produkter for at se faktura og produktet. Så kan du måske søge på serienr. og finde ud af hvor det er købt. Kan godt forstå din frustration, og de tanker du har omkring din konkurrent, er helt naturlige. Dårligt Jeg kender ikke dit produkt, men kan det tænkes at du kan vinde på serviceog kundeservice og eventuelt få fat i en offentlig institution eller firmaer som faste kunder således at du handler med nogen hvor prisen ikke er så vigtig, men servicen betyder noget. Til sammenligning kan jeg fortælle, at jeg kommer fra Kolding, jeg handler i Datagården. Koster måske lidt mere men top service i forhold til power og Elgiganten |
Hvis du laver et prøvekøb kan du få en faktura, og ud fra den, kan du blive meget klogere. F.eks om produkterne sælges med eller uden moms? Om salget er privat eller via en virksomhed? Og måske det også kan lade sig gøre, at spore hvordan modparten får fat i varerne? Ud fra det beskrevne, lyder det ikke realistisk, at modparten har en forretning kørende, med mindre det er en hobbyvirksomhed, som jo er helt lovligt, såfremt loven overholdes vel at mærke :) |
Mikael ville nok svare noget i denne stil: Hej vltj, Jeg kan godt forstå din frustration – det er en klassiker i e-commerce-verdenen. Når en konkurrent dumper priserne så meget, at det virker økonomisk urealistisk, er der ofte kun et par mulige forklaringer:
Så hvad kan du gøre?
Og ja, det er pissesurt at kæmpe mod unfair konkurrence. Men hvis du bygger en solid forretning med gode kunderelationer, så er det dig, der står stærkest på den lange bane. Håber det hjælper lidt! Mvh Mikael |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum