Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investere i opstart af non-profit forening fra eksisterende ApS - må man det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 24
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det går lidt sløvt med indtjeningen i mit lille ApS, og min eneste kunde har det skidt med ordretilgangen, så jeg påregner at måtte leve af firmakapitalen samt min pensionsopsparing resten af året. Jeg er 50+'er og "nørdet" og med de egenskaber er det næsten umuligt, både at få job og at sælge konsulentydelser, uanset kompetence og resultater.  Det er ikke af lyst, men af nød, at jeg blev iværksætter.

Derfor vil jeg investere min tid i at få opstartet en non-profit, demokratisk forening, der skal være talerør for de anslået 500.000 danskere, som ufrivilligt står udenfor arbejdsmarkedet til trods for, at vi igen og igen hører arbejdsgiverne tale om arbejdskraftmangel. Foreningen skal fremme sandheden om arbejdsmarkedet og ikke være endnu en formidler af misinformation.  Selvom den er non-profit, vil der være mulighed for at lønnne nøglepersoner samt udbetale salærer og betale underleverandører, ligesom jeg ser masser af muligheder for spin-offs af halv- eller helkommercielle virksomheder, der kan arbejde med det egentlig formål: at få alle i arbejde i stedet for at leve af passiv forsørgelse. Men vi er nødt til at starte som gratis-virksomhed, ligesom Facebook, Google osv. Derfor kan foreningen godt ende med at give indtægter til mit eget ApS. Det skal siges, at jeg har arbejdet med foreninger af frivillige hele livet. 

Der vil være udgifter til kaffemøder, hjemmesider, informationsmøder, advokat og revisorbistand mv. i opstartfasen, måske 30.000 kr i år, og de penge havde jeg tænkt at investere fra mit ApS. Min privatøkonomi kan ikke bære det. Men må jeg investere fra mit ApS? (Jeg er eneejer). 

Det ligger udenfor mit ApS's formål. Jeg kunne tilføje et par linjer i formålsparagraffen og en bibranche. Er det nok? Jeg har ikke råd til til at oprette endnu et ApS og et holdningselskab. Andre ideer og tanker?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47078
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18

Claus Nedergaard Jacobsen:
Selvom den er non-profit, vil der være mulighed for at lønnne nøglepersoner samt udbetale salærer og betale underleverandører, ligesom jeg ser masser af muligheder for spin-offs af halv- eller helkommercielle virksomheder

Det er no go for en frivillig non-profit forening.

Du kan ikke investere i det fra ApS - det må blive egne private penge også

Det har ikke med branche at gøre men du må slet ikke blande non.profit forening, med nogen form for løn eller profit for deltagere mm
Fra ApS vil det være maskeret udlodning/ulovligt aktionærlån, fuld beskatning for dig og alle pengene retur i ApS og bank og andre skal anmelde det til hvidvaskdirektoratet, så NO_GO

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 30. Mar 21
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 16:23

Det var trist, men tak for klart svar, John.Big Smile

Fra Hobro
Tilmeldt 30. Mar 21
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 22:21

Men sig mig engang, John, det er vel tilladt at give sponsorater? Jeg bliver da igen og igen ringet af foreninger, der gerne vil have sponsorbidrag fra mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Ja med fradrag KUN hvis der er som køb af reklame = du skal jo så vælge noget der ses af dine kunder specielt og hvor købet giver merindtægt til skat

Sponsorat er ellers uden fradrag hvis ikke det er til skattegodkendt velgørenhed så som kræftens bek mm

Der er kun fradrag for omk der alene tages for indtjening og er nødvendige for driften - ikke for velmenende sponsorater

At mange vil have penge giver ikke fradrag https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/sponsorat-reklame.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 21. Jan 25
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:34
Tak for som altid at dele ud af din viden John. Superrelevant når vi til foråret skal ud og finde penge til et kulturhus jeg er med i...
Fra Hobro
Tilmeldt 30. Mar 21
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 16:18

Ja samme herfra. Tusind tak, John. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35

marsus:
Superrelevant når vi til foråret skal ud og finde penge til et kulturhus jeg er med i

Ja det er typisk noget firmaer ikke med fradrag kan gå ind i, men der skal du jo ud i fonde som f.eks Nordea Fonden hvor jeg selv tidl. var med i uddelinger og der var kultur en meget stor del af uddelingerne
Der er mange andre fonde af samme type, og de er helt uafhængige af fradrag og må netop kun bruge deres mange penge på den type, kultur, sport, motion - sociale indsatser, så som cykler til indvandrekvinder kan jeg huske vi gav midler til - ud over biblioteker, sportsforeninger, skoler og netop kunstforeninger, teatre og kulturhuse i stort tal
jo bredere folkeligt og jo mindre kommercielt (indtjening) jo bedre

Det som vi samlede under motto "det gode liv"

Søg støtte | Nordea-fonden

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)