Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NETS indfører minimumsgebyr på online Dankort

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en webshop med en beskeden omsætning. Visse måneder er gode, andre tjener jeg næsten intet. Jeg har brugt Elavon som indløser, da de kom med et godt tilbud til mig. Med tiden blev det dog knapt så godt. Over halvdelen af mine ordrer, bliver betalt med VISA/Dankort.

For mange år siden opgav jeg at bruge NETS, fordi det blev for dyrt for mig. Imidlertid fik de mig tilbage i folden, fordi jeg kun skulle betale 0,32% for dankortbetalinger. Ingen faste gebyrer. Min omsætning kan visse måneder være omkring de 20.000 andre måneder næsten 0. Nu vil NETS så i deres visdom indføre et minimumsgebyr på 50 kr. pr. 1. april. Ak ja, hvis du troede, at NETS var de små handlendes ven, så tog du fejl.

0456.Prisliste-_vrig-handel-dankort-20250401.pdf

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47078
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56

Der er næppe nogen, heller ikke Nets, som er de små handlendes ven, de er alle sat i verden for at tjene penge. 
Mobilpay tager nu for første gang gebyr mellem private, starter dog ved 4000 kr først

Hvis gebyr 50 kr per måned rammer dig hårdt, så må du finde andre veje, der er i princip INGEN forretninger der drives for velgørenhed mod de små - alle drives med overskud for øje - tilmed normalt størst muligt overskud

vh Jphn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 11:17

Et gebyr på 50 kr. er helt klart i småtingsafdelingen, men lad os nu se, om ikke de strammer gebyrskruen igen, når der er gået lidt tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47078
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

firma-dyr:

Et gebyr på 50 kr. er helt klart i småtingsafdelingen, men lad os nu se, om ikke de strammer gebyrskruen igen, når der er gået lidt tid.

Klart muligt - men kan også være for at sortere de fra, som kun bruger det EN gang om måneden, hvor de har omk men ikke en indtjening over en krone :) 

Men klart muligt, jeg tror også MP kan komme med flere gebyr til private

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:40

Det er business. Sådan er det. Med det sagt, så ér tingene ved, at blive en tand for kommercielle.

De som lever på minimumsløn kan snart ikke hænge sammen mere. Det er trist. Business er business. Men medmenneskeligheden forsvinder stille ind.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1145
Skrevet kl. 20:40
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

firma-dyr:

Klart muligt - men kan også være for at sortere de fra, som kun bruger det EN gang om måneden, hvor de har omk men ikke en indtjening over en krone :) 

Men klart muligt, jeg tror også MP kan komme med flere gebyr til private

vh John Hannover

Ohh ***!!! 

Hvor er det groft!!! 

Det er lige præcis det der er grunden til at jeg hader monopoler. De fordyrende og leverer en ringere service! Også selvom det burde være lige omvendt.

Jeg mener at det er jo rart at leve i et blåt ocean. Så man ingen konkurrenter har og dermed ikke behøver en marketing afdeling. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12814
Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 3.7 stjerner givet af 3 person

Hvad skal vi andre så sige mht. gebyr på brug af erhvervsbetalingskort ( mastercard debit kort). jeg har oplevet gebyr fra 0 til over 3 % pr betaling. Her er der overhoved ingen konkurance, for det er banken der bestemmer hvilket kort de tilbyder. 

Tilmeldt 21. Jan 25
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 3.7 stjerner givet af 3 person
Jeg kan godt se at det er træls for de helt små hobbysider, men omvendt, hvis man ikke har 600 kr om året til en betalingsløsning, er der vist snart kun kontanter tilbage. Jeg nåede lige at blive bange da jeg så overskriften, men blev rolig da jeg så at det trods alt ikke var værre end det.
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 14:32

Nets (som i dag nu er ejet af en amerikansk kapitaltfond) er desværre godt gang med at køre vores ellers unikke/billige danske betalingskort i sænk.

- De startede med at nedlægge dankort betalingsappen, FØR de var kommet ind hos Apple Pay og Google Pay m.fl. (og som i øvrigt fortsat halter med blive implementeret af de fleste banker, da Visa/Mastercard er mere profitabelt)

- Så indførte de store gebyrer/krav hos indløserne, så de enten slet ikke kan tilbyde Dankort betaling, eller alternativt må lave Dankortet som en fordyrende tillægsydelse, som mange jo så fravælger (F.eks. hos Quickpay og Freepay)

- Så blev der indført krav til, at forbrugerne aktivt selv skal vælge om de vil bruge enten Dankort eller Visa delen ved online betaling (samtidig indfører Visa Cash back ved valg ad Visa, så vælger folk jo dette)

- Nu indfører Nest de så det omtalte minimumsgebyr på 50,-, som helt sikkert vil få mange, inkl. undertegnet til at stoppe med at tilbyde Dankortet. Det er ganske enkelt ikke rentabelt fortsætte med lav/svingende omsætning, når flere og flere forbrugere i forvejen lokkes over på (de ellers dyrere) Visa/Mastercard løsninger.

På sidelinjen står politikkerne og lader Nets komme på udenlandske hænder og gør intet for at styrke/beskytte dankortet som det kritiske infrastruktur det reelt er.
Da forbrugerne jo ikke direkte opkræves betalingsgebyrerne ved de færreste ikke hvor dyrt det også er blevet. Det er kun et spørgsmål om tid før Visa/Mastercard sidder på det hele, og det bliver det dælme ikke bedre/billigere af.

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)