Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Detaljer om indberettede EU-køb på mit momsnummer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i samme situation som dig med digitale downloads på Etsy (og tusind tak for at dele link og din fremgangsmåde!). 

Hvad gør du med indberetning af Etsy fees og købsmoms?

Jeg er i tvivl om jeg selv skal beregne dansk moms af købene eller om de er klassificeret som momsfri?

Mvh. Josephine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47028
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55

Josephine:

Hej

Jeg er i samme situation som dig med digitale downloads på Etsy (og tusind tak for at dele link og din fremgangsmåde!). 

Jeg er i tvivl om jeg selv skal beregne dansk moms af købene eller om de er klassificeret som momsfri?

Mvh. Josephine

bankgebyrer mm er oftest momsfrie, men den helt generelle regel er, at hvis der er moms på nogen som helst, så skal den danske moms fremgå helt tydeligt med beløb og gør den ikke det, er der ikke moms og momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 11:12

Okay, mange tak for svar!

Mvh. Josephine

Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 11:28

Cookie - John Hannover:

Josephine:

Hej

Mvh. Josephine

bankgebyrer mm er oftest momsfrie, men den helt generelle regel er, at hvis der er moms på nogen som helst, så skal den danske moms fremgå helt tydeligt med beløb og gør den ikke det, er der ikke moms og momsfradrag

vh John Hannover

Tak for svaret John.

Nu er jeg ved at få sat det hele ind i et regnskabsprogram og er i tvivl om, hvordan salget af digitale filer skal klassificeres. Som tidligere nævnt, så er Etsy mellemmanden, som så sælger de digitale filer videre til slutbrugeren. Etsy ligger i Irland og i og med at det er salg fra virksomhed til virksomhed, vil det så være EU-salg uden moms?

På forhånd mange tak. 

Mvh. Josephine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47028
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10

Josephine:
Etsy ligger i Irland og i og med at det er salg fra virksomhed til virksomhed, vil det så være EU-salg uden moms?
jep med månedlig indberetning i skats moms eu salg på deres VAT nr og med normal moms i rubrik B

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)