Jeg er i samme situation som dig med digitale downloads på Etsy (og tusind tak for at dele link og din fremgangsmåde!).
Hvad gør du med indberetning af Etsy fees og købsmoms?
Jeg er i tvivl om jeg selv skal beregne dansk moms af købene eller om de er klassificeret som momsfri?
Mvh. Josephine
bankgebyrer mm er oftest momsfrie, men den helt generelle regel er, at hvis der er moms på nogen som helst, så skal den danske moms fremgå helt tydeligt med beløb og gør den ikke det, er der ikke moms og momsfradrag
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er i samme situation som dig med digitale downloads på Etsy (og tusind tak for at dele link og din fremgangsmåde!).
Hvad gør du med indberetning af Etsy fees og købsmoms?
Jeg er i tvivl om jeg selv skal beregne dansk moms af købene eller om de er klassificeret som momsfri?
Mvh. Josephine
bankgebyrer mm er oftest momsfrie, men den helt generelle regel er, at hvis der er moms på nogen som helst, så skal den danske moms fremgå helt tydeligt med beløb og gør den ikke det, er der ikke moms og momsfradrag
vh John Hannover
Tak for svaret John.
Nu er jeg ved at få sat det hele ind i et regnskabsprogram og er i tvivl om, hvordan salget af digitale filer skal klassificeres. Som tidligere nævnt, så er Etsy mellemmanden, som så sælger de digitale filer videre til slutbrugeren. Etsy ligger i Irland og i og med at det er salg fra virksomhed til virksomhed, vil det så være EU-salg uden moms?