Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg lade mit APS gå konkurs? - Der er ingen gæld

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har forsøgt at lukke det i 1 år nu, men de top nederen folk inde ved skat kan ikke hjælpe mig.

De sender min likvidations opgørelse tilbage uden grund, og når man ringer til dem er de pisse flæbet.

Jeg er så træt af at bruge energi på den her process.

Hvordan kan jeg lade det gå konkurs så de skal ryde op aka "politiker tricket"? - og er der nogle negative ting ved det, hvis det ikke skylder penge?

Det er seriøst utroligt så svært det skal være at lukke et APS i danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

har du lukket alle forpligtelser på virk.dk 
Har du udfyldt lukke selvangivelse for lukke året og indsendt sammen med begæring om lukning ved erklæring

Det er ikke spor vanskeligt hvis man gør det rigtigt, og det kan ikke hjælpe at ringe

Nå men når energi er sluppet op, så kan du afmelde direktøren ved at lokke på virk.dk og så kommer der brev om du skal have en direktør og det smider du så ud, of så bliver selskabet sendt til tvangslukning i skifteretten og så er det slut

Du kunne også bede en revisor eller lignende om hjælp når du ikke selv kan, og lukke ved erklæring, men det andet er helt uden arbejde reelr, bare en byrde for skidfteretten 

Det er ikke positivt at have et tvangslukket selskab, hgelt som et konkurs er skidt. Konkurs koster 40.000 kr i sikkerhed til skifteret hvis du vil bruge det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:33

Cookie - John Hannover:

har du lukket alle forpligtelser på virk.dk 
Har du udfyldt lukke selvangivelse for lukke året og indsendt sammen med begæring om lukning ved erklæring

Det er ikke spor vanskeligt hvis man gør det rigtigt, og det kan ikke hjælpe at ringe

Nå men når energi er sluppet op, så kan du afmelde direktøren ved at lokke på virk.dk og så kommer der brev om du skal have en direktør og det smider du så ud, of så bliver selskabet sendt til tvangslukning i skifteretten og så er det slut

Du kunne også bede en revisor eller lignende om hjælp når du ikke selv kan, og lukke ved erklæring, men det andet er helt uden arbejde reelr, bare en byrde for skidfteretten 

Det er ikke positivt at have et tvangslukket selskab, hgelt som et konkurs er skidt. Konkurs koster 40.000 kr i sikkerhed til skifteret hvis du vil bruge det

vh John Hannover

Hej John,

Tusind tak for det gode svar, der er desværre ikke penge i selskabet mere, men det har ikke noget aktivitet og der er ikke nogle udgifter heller.

Så der er heller ikke penge til at betale en revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49

Seiven:

der er desværre ikke penge i selskabet mere, men det har ikke noget aktivitet og der er ikke nogle udgifter heller.

Så der er heller ikke penge til at betale en revisor

Du kan jo betale af egen pung for det for at slippe for tvangslukning, men ellers, afmeld direktøren og lev med du har et tvangslukket selskab i din historik

vh John Hannover

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 16:51

Hvis selskabet bare er en tom skal, som du vil af med, er der et marked for folk der gerne vil købe sådanne selskaber.

Du har også muligheden at udtræde som direktør, så vil selskabet på et tidspunkt blive taget under tvangsopløsning. Det er ikke den fremgangsmåde jeg vil anbefale, men den er der.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2111
Skrevet kl. 06:06

Bernard III:
Hvis selskabet bare er en tom skal, som du vil af med, er der et marked for folk der gerne vil købe sådanne selskaber.

Husk der er strammet op på reglerne her for!. 1 års tilbageblik og tidligere ejer kan få sag på halsen, hvis der er den mindste fejl!

Og hvis du tænker på de 2 store "kanoner" indenfor opkøb, så er de stoppet med det.

Hvis det bliver et reelt salg, så skal du altid sørge for at få en email med kvittering fra erst/virk, da du ikke modtager een derfra om ejerskifte osv. og kan derfor stadig, efter reelt salg, hænge på 1 års reglen. Omregistrering under opsyn i samme lokale!

Tilmeldt 9. Dec 21
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bernard III:

Du har også muligheden at udtræde som direktør, så vil selskabet på et tidspunkt blive taget under tvangsopløsning. Det er ikke den fremgangsmåde jeg vil anbefale, men den er der.

Hvis du aldrig skal drive selskab igen, så er det en mulighed - men den giver nogle dumme ridser i lakken.

Eksempelvis, så kan du efterfølgende ikke blive kunde i Arbejdernes Landsbank, da de udelukker alle nye kunder som har uforklarelige konkurser med sig. Din konkurs vil være "jeg gad ikke vente og lod selskabet gå konkurs" aka. uden gyldig forklaring.

Sekundært, så kan Kurator overveje om du har gjort det i ond tro - og dermed bør forsøgt gøres ansvarlig for omkostningen, og deraf ende i en tosset retsag mod staten i stedet.

Brug de 5.000 på at få revisionshjælp - det kan betale sig.

https://www.linkedalibi.com | LinkedIn Outreach Engagement

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 09:02

Hvis et tomt selskab går til tvangsopløsning er det slet ikke sikkert der kommer kurator på. Det er en af de overordnede problemstillinger vi har, når det kommer til svindel med selskaber i Danmark. 

Det kan allerede være svært nok for nogen at få en erhvervskonto i en ordinær Dansk bank, så længe der er mulighed for internetbanker og udenlandske kontoer er det i sig selv et mindre problem, højest et irritationsmoment.

Jeg er ikke selv fortaler af at lade selskaber gå til tvangsopløsning, det er udelukkende en mulighed der har meget lidt til næsten ingen konsekvenser for mange.

Den rigtige måde er altid at fortrække, men tjekker du statstidende, vil man se at rigtig mange mennesker der ikke burde drive selskab, meget nemt enten kan køre videre i et nyt eller få sig en professionel direktør de ikke vidste de lå gemt i deres kone og/eller børn.

At afvikle på den rigtige måde er altid at fortrække, både for en selv, men også for du og jeg som skatteborgere.  Dog er mulighederne der.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:49

Bernard III:

Det kan allerede være svært nok for nogen at få en erhvervskonto i en ordinær Dansk bank, så længe der er mulighed for internetbanker og udenlandske kontoer er det i sig selv et mindre problem, højest et irritationsmoment.

Der kommer lov 1/1-25 muligvis med lidt senere ikraftræden der tvinger alle de større banker (too big to fail) til at give alle erhvervskonto  og ved afslag ankenævn med kort behandling. Der vil et tvangsopløst selskab næppe i sig selv være nok til nej - men så kan konto være meget begrænset - dog med pligt til hævning og indsættelse og bankoverførsler. Endeligt kan der måske sættes risiko gebyr ind

Enig i tvangsopløsning er "tarveligt" og jo i alle fald skriger til alle for evigt, at man har anvendt den metode tidligere

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2111
Skrevet kl. 21:21

Cookie - John Hannover:
Der kommer lov 1/1-25 muligvis med lidt senere ikraftræden der tvinger alle de større banker (too big to fail) til at give alle erhvervskonto  og ved afslag ankenævn med kort behandling

Hej John

Tak for input.

Skal den først til behandling?

Kender flere, der har leveret varer, betalt af privat lomme, men kan pga. bankers "smøl" ikke lave faktura.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)