Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg lade mit APS gå konkurs? - Der er ingen gæld

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er under behandling med 1/1 som  principiel ikrafttræden men jeg kan forestille mig det bliver senere i q 1 - Der er klart flertal da det er regeringen der foreslår det - Tror bare der sal lidt tid til ankenævn osv men tror selv på kort inde i 2025 - og så er der en kort frist - husker 14 dage for banker og som nævnt ankenævn og meget få muligheder for nej, med mindre noget helt specielt hvor hvidvask kontrol er umuig
Jeg forestiller mig mange banker til gengæld vil kræve revisor ansøgning med budgettet og forretningsplanen da de jo står med risikoen for hvidvask kontrol osv også for de brancher og tilfælde de dag takker nej til - så det bliver nok en lidt dyrere omg. De små ikke systemiske må stadigt sige nej og kan så have mindre krav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 24
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:27

Hvis der ingen gæld eller aktivitet er i selskabet, så kan du opløse ved betalingserklæring af kapitalselskaber i henhold til selskabsloven §216. Der skal indhentes skattekvittance. Når du beder om den kan du opgøre den skatteplitige indkomst (sikkert 0 kr.) og vedlægge som bilag

Det er formodentligt nemmest at sende dem forespørgsel pr. mail med klar angivelse i emnefeltet og cvr nummer m.v. 

Tilmeldt 9. Dec 21
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:29

Det er netop det jeg læser at Trådstarter har gjort, men uden at have haft held med det :-)

https://www.linkedalibi.com | LinkedIn Outreach Engagement

Tilmeldt 11. Oct 24
Skrevet kl. 12:39
Ja, men det er ikke helt klart, om der er blevet anmodet om en skattekvittance, eller om der blot er indsendt en likvidationsopgørelse i håbet om, at det vil føre til lukning.
Tilmeldt 9. Dec 21
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:40

Jacob Sc:

Ja, men det er ikke helt klart, om der er blevet anmodet om en skattekvittance, eller om der blot er indsendt en likvidationsopgørelse i håbet om, at det vil føre til lukning.

You are correct. Det var min antagelse at der var - sorry :D

https://www.linkedalibi.com | LinkedIn Outreach Engagement

Tilmeldt 11. Oct 24
Skrevet kl. 12:43

Det er der sikkert også. No problem;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56

Jeg læser det også som indsendt en opgørelse med ikke korrekt procedure inkl. lukke selvangivelsen der skal med ind. Også usikker på om alle pligter, moms, import/eksoport/arbejdsgiver er afmeldt inden
Jeg tror mest det handler om at følge korrekt procedure med korrekt afmedling/blanket og lukke selvangivelse til dato for anmdning - som angivet ihttp://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hundested
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når der er ingen penge i selskabet, så må man formode de er afholdt i forbindelse med anskaffelse af forskellige ting til virksomheden.

Derfor skal opgørelsen af den skattepligtige indkomst for et selskab i likvidation/opløsning foretages efter de sædvanlige regler for opgørelse af skattepligtig indkomst.

Dvs. der skal laves en skattepligtig indkomst med spec. hæfte der opfylder mindstekravsbekendtgørelsen og det skal være baseret på bogføringen.

Afhændelse af aktiver under likvidation/opløsning skal ske til handelsværdier.

Dvs. evt. køb af software/småaktiver/anlægsaktiver mv. skal sælges ud til trejdemand eller kapitalejeren, hvorefter der indbetales penge til selskabet.

Bemærk afhændelsen skal ske med moms, derfor skal dette gøres inden afmelding af momsregistreringen, sådan at alle krav bliver indberettet og betalt til brug for indhentelse af skattekvittancen. (Det forudsætter selvfølgelig selskabet er momsregistreret)

Evt. rest likviditet bliver så udloddet efter opløsningen, og evt. tab kan påføres det personlige oplysningsskema. (eksempelvis: Virksomhedskapital 40.000 - udloddet beløb 10.000 = 30.000 i tab på unoteret aktieindkomst).

Husk også ved opløsning ved betalingserklæring, at kapitalejeren overtager selskabets hæftelse.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)