Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deal.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15035
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Villie:

Meningen med indslaget var nu om der var én eller flere der vidste noget om lovgivning på området, for jeg syns det er underligt at jeg skal gå til konkursboet for at hente mine penge retur (hvis overhovedet muligt) når firmaet endnu ikke har modtaget pengene fra dealsitet.

Dealsitet kan ikke bare bryde en aftale, fordi modparten går konkurs. Slet ikke hvis der er reserveret f.eks værelser eller andet.

Derfor skal de nok efter deales udløb, betale det samlede beløb til konkursboet, som dermed råder over dine penge. Og derfor skal du gøre krav mod konkursboet, hvilket er håbløst, da der jo er en grund til, at de er gået konkurs, nemlig ingen midler...

Det hele giver meget god mening, du har bare ikke indsigt i de aftale, som der er mellem dealsitet og deres samarbejdspartnere...

Tilmeldt 1. Nov 24
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:06
Jeg forstår hvad du mener.
Jeg har IKKE booket værelse osv. da der ikke var flere ophold i år. Dette jo set i retro perspektiv, da de vidste at de ville lukke.
Så vidt jeg har forstået mht. disse deals, får aftaleparten ikke ikke pengene før opholdet er booket/afsluttet.
Så må beløbet jo stadig stå hos dealsitet..?

Jeg tager imod erstatnings ophold, ikke fordi jeg har lyst, men fordi det er langt det nemmeste for ikke at miste mine penge.

Jeg mener dog stadig at der er ting som bør kigges på mht. hvor pengene er i systemet, og hvem der er ansvarlig i dette tilfælde. Jeg kan bare ikke komme igennem til nogen, med mindre jeg bruger en mindre formue på advokatbistand.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47021
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Du kan stole på fashionsælgers svar. Hvor pengene er i systemet er reelt ikke din sag. Den ansvarlige er hotellet og det er konkurs, og så skal du anmelde dit krav i konkursboet - uanset om pengene er kommet ind der eller ikke - Det er op til konkursboets forvalter at få de penge ind som boet måtte have til gode alle mulige steder

Du finder ud af hvem der er kurator i konkursboet, og der anmelder du dit krav med dokumentation, og så kan du ikke gøre mere, og med al sandsynlighed er pengene tabt
Dealsitet har ikke ansvaret overfor dig og om de så scorer en uretmæssig gevinst, er op til hotellets kurator

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Nov 24
Skrevet kl. 12:16
Tak for svar..
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15035
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:32

Villie:

Så vidt jeg har forstået mht. disse deals, får aftaleparten ikke ikke pengene før opholdet er booket/afsluttet.
Så må beløbet jo stadig stå hos dealsitet..?

Jeg tager imod erstatnings ophold, ikke fordi jeg har lyst, men fordi det er langt det nemmeste for ikke at miste mine penge.

Jeg mener dog stadig at der er ting som bør kigges på mht. hvor pengene er i systemet, og hvem der er ansvarlig i dette tilfælde. Jeg kan bare ikke komme igennem til nogen, med mindre jeg bruger en mindre formue på advokatbistand.

Hvor pengene står, er sagen irrelevant, de kunne også stå på min konto, hvis det var aftalen med dealsitet og hotellet. Det er aftalegrundlaget, som er relevant i denne sammenhæng, og her overtager konkursboet hotellets plads.

Det lyder som en god ide, alt andet bliver også dyrt og udfordrende. Så vælg endelig den nemme løsning, hvor du i det mindste får noget.

Loven er meget klar på området, hvorfor der ikke er behov for de store ændringer/justeringer, hvis du spørger mig :)

Tilmeldt 1. Nov 24
Skrevet kl. 12:35
Tak for svar...

Jeg lukker den her :)
Tilmeldt 9. Dec 21
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:58

Villie:
Hej med Jer..
Jeg kan ikke finde hjælp nogen steder, så jeg prøver her om der skulle være viden på området.
Jeg har købt 2 deals til hotelophold. Udløb december 2024.
Jeg ville booke i september, men fik at vide at der ikke var flere ophold resten af året. Efter lidt skriv fik jeg at vide at hotellet ville lukke inden en uge. De gik konkurs, og jeg skulle henvende mig til dealsitet.
De vil nu (pr kulance) give mig andre ophold, men ikke pengene retur.
Spørgsmålet er:
Hotellet får vel ikke pengene inden opholdet er afsluttet?
Så må pengene stå på dealsitets konto endnu..?
Hvorfor skal jeg så henvende mig til konkursboet for at forsøge at få udbetalt pengene?

Håber på svar...
/Villiam

Er det Marcussens Hotel i Assens? Bare rolig, de lukker op i et nyt CVR-nummer, og så er du den som står med en lang næse :(.

https://www.linkedalibi.com | LinkedIn Outreach Engagement

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)