Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankafstmning (Dinero) af forkert indbetalt beløb

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skjern
Tilmeldt 8. Oct 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en kunde der har indbetalt 100 kroner for meget, så jeg tilbageførte de hundrede kroner, så nu står jeg med en faktura og to posteringer i banken. Jeg kan ikke finde en måde at flette det sammen. :) Hjælp
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47139
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20

du skal have udlignet den faktura kunden har betalt - med hele beløbet som så går i bank og normalt 0 stiller debitor konto, men nu står den jo i kundens farvør med 100 kr og dem udligner du så mod banken når du betaler de 100 kr tilbage

wupti og klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skjern
Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 18:06
Hej John, det er sikkert et rigtigt godt svar du kommer med, men jeg forstår det ikke helt.
Er det korrekt forstået at jeg sender den videre til regskabsservice? :)
Der er ingen træk og slip løsning på det?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49

selve registrering af betalingen med de 100 kr for meget er blot at klikke faktura og betalt - at så flytte de 100 kr fra debitorkonto til bank er en kassekladde operation normalt

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Dec 21
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:32

Fik du det løst - ellers sig til, så kan jeg guide dig på telefonen på 10 minutter :)

https://www.linkedalibi.com | LinkedIn Outreach Engagement

Fra Skjern
Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 10:23
Nej, jeg er ikke kvalificeret til at arbejde i kasseklade og ham jeg har til at tjekke mit regnskab er Uniconta mand og kunne ikke få det til at fungere i Dinero.
Men som jeg forstår det, så skal jeg registrere at fakturaen er betalt med 100 kr. for meget og så rette det i en kasseklade?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27

betal en for at hjælpe dig. Du skal have faktura udlignet - det kan du gøre med de 100 kr for meget - men nu skylder du kunden 100 kr på kundens debitorkonto, og du skal derfor kunne bogføre de 100 kr debet (+) på den konto og kredit bank med tekst, overbetalt tilbageført i kassekladde

Du bør betale en for lige at hjælpe dig eller få Dinero plus med support - ellers kan du så med noget der ikke stemmer ved årsafslut, og så er det langt sværere at reparere

vh John Hannover

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 111
Fra  BusinessSupport.dk Skrevet kl. 10:08

Det er korrekt at du bogfører det beløb kunden har indbetalt, inkl. de 100 kr for meget. Og så bogfører du tilbagebetalingen af de 100 kr via kassekladden.

Dette link til dinero forklarer præcis hvordan du bogfører det i kassekladden: https://dinero.dk/support/hvad-er-en-overbetalt-faktura/#:~:text=6.%20Din%20kunde%20har%20indbetalt%20for%20meget%20%E2%80%93%20og%20vil%20gerne%20have%20et%20tilgodehavende

Hilsen
Bogholderen

BusinessSupport.dk Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)