Jeg har en kunde der har indbetalt 100 kroner for meget, så jeg tilbageførte de hundrede kroner, så nu står jeg med en faktura og to posteringer i banken. Jeg kan ikke finde en måde at flette det sammen. :) Hjælp
du skal have udlignet den faktura kunden har betalt - med hele beløbet som så går i bank og normalt 0 stiller debitor konto, men nu står den jo i kundens farvør med 100 kr og dem udligner du så mod banken når du betaler de 100 kr tilbage
wupti og klart
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej John, det er sikkert et rigtigt godt svar du kommer med, men jeg forstår det ikke helt. Er det korrekt forstået at jeg sender den videre til regskabsservice? :) Der er ingen træk og slip løsning på det?
selve registrering af betalingen med de 100 kr for meget er blot at klikke faktura og betalt - at så flytte de 100 kr fra debitorkonto til bank er en kassekladde operation normalt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej, jeg er ikke kvalificeret til at arbejde i kasseklade og ham jeg har til at tjekke mit regnskab er Uniconta mand og kunne ikke få det til at fungere i Dinero. Men som jeg forstår det, så skal jeg registrere at fakturaen er betalt med 100 kr. for meget og så rette det i en kasseklade?
betal en for at hjælpe dig. Du skal have faktura udlignet - det kan du gøre med de 100 kr for meget - men nu skylder du kunden 100 kr på kundens debitorkonto, og du skal derfor kunne bogføre de 100 kr debet (+) på den konto og kredit bank med tekst, overbetalt tilbageført i kassekladde
Du bør betale en for lige at hjælpe dig eller få Dinero plus med support - ellers kan du så med noget der ikke stemmer ved årsafslut, og så er det langt sværere at reparere
vh John Hannover
Det er korrekt at du bogfører det beløb kunden har indbetalt, inkl. de 100 kr for meget. Og så bogfører du tilbagebetalingen af de 100 kr via kassekladden.
Dette link til dinero forklarer præcis hvordan du bogfører det i kassekladden: https://dinero.dk/support/hvad-er-en-overbetalt-faktura/#:~:text=6.%20Din%20kunde%20har%20indbetalt%20for%20meget%20%E2%80%93%20og%20vil%20gerne%20have%20et%20tilgodehavende