Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af småbeløb

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 24
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Det hænder af og til, at en kunde betaler måske 0,1 øre for meget. Jeg tænker ikke at kunden gider at have dem retur.
Hvor er det hensigtsmæssigt at bogføre beløbet?
Kan selvfølgelig også vælge at lade beløbet stå på kundens konto.

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00

Du er jo nødt til at bogføre korrekt ind, ellers stemmer din bank jo ikke. Bedst er at returnere, faktisk siger loven du skal, da man ikke må beholde penge man har modtaget uberettiget. hvis kunden svarer de ikke vil ha retur, så må du jo bogføre på en fejl konto hvis så små beløb, og lidt større, og ALTID bedst, lade det stå ppå kundens konto i debitorer så du i princip skylder kunden beløbet - men det er nu ikke noget der opstår ret ofte hos nogen af de virksomheder jeg kender - så næppe et stort problem

Din bank skal altid stemme i din bogføring så bogføre skal du

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 24
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:43
Cookie - John Hannover:

Du er jo nødt til at bogføre korrekt ind, ellers stemmer din bank jo ikke. Bedst er at returnere, faktisk siger loven du skal, da man ikke må beholde penge man har modtaget uberettiget. hvis kunden svarer de ikke vil ha retur, så må du jo bogføre på en fejl konto hvis så små beløb, og lidt større, og ALTID bedst, lade det stå ppå kundens konto i debitorer så du i princip skylder kunden beløbet - men det er nu ikke noget der opstår ret ofte hos nogen af de virksomheder jeg kender - så næppe et stort problem

Din bank skal altid stemme i din bogføring så bogføre skal du

vh John Hannover

Hej!

Tak for svar.

Jeg lader beløbene stå på kundens konto.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)