Hej Jeg har en webshop hvor jeg blandt andet sælger nogle kosmetiske produkter. Jeg har nu oplevet en del gange at varer bliver returneret selvom de har været åbne. Det kan f.eks dreje sig om en creme der har en holdbarhed på 6 måneder efter åbning. Mange kunder nægter efterfølgende at have åbnet produktet. Det er ret frustrerende, da jeg ikke har tid eller råd til, at diskutere med en kunde om problemet, for så til sidst at modtage 1 stjerne på Trustpilot og potentielt miste yderligere kunder. Så jeg ender til sidst med at give pengene retur. Jeg er dog ved, at se om jeg kan finde en løsning. Jeg svejser egentlig mange af mine produkter i gennemsigtig rørfolie. Vil det være lovligt, at skrive under betingelserne og under returnering, at produkter hvor denne svejsede folie er brudt ikke kan tages retur? Mit problem er jo, at de her produkter... cremer, neglelakker m.fl. er fuldstændig usælgelige efter åbning. Så det efterlader mig nogle gange med en udgift på et par hundrede kroner (det er high-end produkter). Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen klokkeklar lov der fortæller mig at det er lovligt, at afvise produkter med brudt emballage. Hvis i har andre idéer/råd er jeg også meget lydhør. Mange tak. |
Hej
Det fremgår helt klar af aftalelovens §18 stk.2 punkt 4 & 5.så er der ingen krav om returret ved anbrud.
Var jeg dig ville jeg få lavet en plomberings label, som du sætter på produktet, så er der ingen tvivl om varen har været anbrud eller ej. liveledes gør det klart for kunderne at såfremt varen er anbrudt kan produktet ikke returneres - måske en god ide at henvise til aftalelovens bestemmelser.
Held og lykke
Ravn