Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. krav for returnering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 24
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har en webshop hvor jeg blandt andet sælger nogle kosmetiske produkter.

Jeg har nu oplevet en del gange at varer bliver returneret selvom de har været åbne. Det kan f.eks dreje sig om en creme der har en holdbarhed på 6 måneder efter åbning.

Mange kunder nægter efterfølgende at have åbnet produktet. Det er ret frustrerende, da jeg ikke har tid eller råd til, at diskutere med en kunde om problemet, for så til sidst at modtage 1 stjerne på Trustpilot og potentielt miste yderligere kunder. Så jeg ender til sidst med at give pengene retur.

Jeg er dog ved, at se om jeg kan finde en løsning. Jeg svejser egentlig mange af mine produkter i gennemsigtig rørfolie. Vil det være lovligt, at skrive under betingelserne og under returnering, at produkter hvor denne svejsede folie er brudt ikke kan tages retur?

Mit problem er jo, at de her produkter... cremer, neglelakker m.fl. er fuldstændig usælgelige efter åbning. Så det efterlader mig nogle gange med en udgift på et par hundrede kroner (det er high-end produkter).

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen klokkeklar lov der fortæller mig at det er lovligt, at afvise produkter med brudt emballage.

Hvis i har andre idéer/råd er jeg også meget lydhør.

Mange tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Det fremgår helt klar af aftalelovens §18 stk.2 punkt 4 & 5.så er der ingen krav om returret ved anbrud.  

Var jeg dig ville jeg få lavet en plomberings label, som du sætter på produktet, så er der ingen tvivl om varen har været anbrud eller ej. liveledes gør det klart for kunderne at såfremt varen er anbrudt kan produktet ikke returneres - måske en god ide at henvise til aftalelovens bestemmelser. 

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 22. Aug 24
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Hej 

Det fremgår helt klar af aftalelovens §18 stk.2 punkt 4 & 5.så er der ingen krav om returret ved anbrud.  

Var jeg dig ville jeg få lavet en plomberings label, som du sætter på produktet, så er der ingen tvivl om varen har været anbrud eller ej. liveledes gør det klart for kunderne at såfremt varen er anbrudt kan produktet ikke returneres - måske en god ide at henvise til aftalelovens bestemmelser. 

Held og lykke

Ravn

Perfekt! Mange tak for dit svar og dine råd! Det er værdssat.

Fra Toronto
Tilmeldt 16. Apr 24
Indlæg ialt: 1
Fra  officestock Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hygiejniske årsager kan ikke returnere forseglede produkter. If the product's protective packaging is damaged, we are unable to accept returns.

Se vores salgsbetingelser venligst för mer infomation. Geeked

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)