Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor rådgivning - Opstart af enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 20. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er, 

Jeg står med et nyopstartet enkeltmandsfirma hvor jeg gerne vil udføre nyetablering og vedligehold af udendørs arealer. Jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål med opstarten. - Jeg har rådført mig hos mit lokale erhvervshus i Århus som desværre kun kan tilbyde mig et møde til oktober.

Jeg har indtil videre oprettet et Cvr.nr., fået bank hos Lunar og oprettet mig hos Dinero.

1. Opsætning af bank/konti. Først og fremmest vil jeg gerne have kørt nogle sunde vaner ind fra start når det kommer til bogføring og regnskab. - Derfor ønsker jeg viden ang. opsætning af bank, så det er transparent og letlæseligt for fremtidige revisorer, skat og mig selv. - Ligeledes ønsker jeg vejledning til hvordan jeg bedst muligt opsætter Dinero. 
  2. Lån fra privat opsparing til firmaets opstart. Her i opstartsfasen er der selvfølgelig en masse udgifter til køb af værktøj, oprettelse af hjemmeside, bank osv. Hvordan bogfører jeg de penge jeg låner min virksomhed i opstartsfasen, så de kan tilbagebetales min opsparing uden at skulle betale skat af dem igen. 
  3. Fratræk af bil, garage og depotrum. Da jeg bor i Århus midtby har jeg til dagligt ikke haft behovet for en bil. Det får jeg som selvstændig. Til denne bil kommer der et behov for en garage, og da den garage ikke er stor eller kan aflukkes, er der behov for at leje et opbevaringsrum til værktøj og udstyr. - Bilen jeg har kig på lige nu, er en ældre gulpladebil fra 1994. Den må godt køres i privat og det ville da være rart at kunne benytte sig af muligheden. - Hvor meget og hvordan kan jeg trække fra?
  4. Virksomhedsordning / VSO - Jeg har hørt om det der hedder virksomhedsordning (VSO), som gør det muligt at opspare indkomst til en lavere beskatning, fremfor at betale fuld personlig skat for alt indtænkt til virksomheden. - Jeg er lidt i tvivl om fordelene og ulemperne ved dette. Jeg satser på hurtigt at kunne lave virksomhedsformen om til en Aps. Men jeg har hørt flere vejlede om at forblive en enkeltmandsvirksomhed så længe som muligt da der er mange fordele ved at drive enkeltmandsfirma frem for Aps. Hvordan står det til og hvad er fordele ulemper i forhold til Aps vs. enkeltmand og virksomhedsordning?

På forhånd tak for besvarelser. 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:53

Hej Mikkel

Det er nogle gode spørgsmål du har:

1. Opsætning af bank

Dinero har bankintegration til din virksomheds netbank. Så jeg vil foreslå at anvender denne. Jeg vil foreslå at du fakturer igennem Dinero, således skal dine indbetalinger blot udligne dine fakturaer under debitorer. Det samme vil jeg anbefale at du bogfører kreditorer ind, således at du blot udligner betalinger via kreditorer i balancen.

2. Lån virksomhed

Her vil jeg anbefale at du opretter en mellemregningskonto under passiver, som du bogfører de lånte penge fra privat .

3. Bil

Du skal overveje om det bedst kan betale sig for dig at købe bilen privat og modtage skattefri kørselsgodtgørelse eller Erhverv samt blive beskattet af fri bil. Umildbart vil jeg tro den bedste løsning skattemæssigt for dig er at købe en bil privat, som du kan få kørselsgodtgørelse for.

4. VSO

VSO er ikke noget du skal beslutte nu, men noget du skal beslutte i forbindelse med indlevering af din selvangivelse. Jeg vil foreslå at du ser det an indtil i foråret. Det er også muligt at skifte beskatningsform et senere år.

Håber ovenstående giver mening. Ellers er du velkommen til at sende en personlig besked, så vil jeg gerne give flere råd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46898
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23

nikokj:
Du skal overveje om det bedst kan betale sig for dig at købe bilen privat og modtage skattefri kørselsgodtgørelse eller Erhverv samt blive beskattet af fri bil. Umildbart vil jeg tro den bedste løsning skattemæssigt for dig er at købe en bil privat, som du kan få kørselsgodtgørelse for.

https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html i en EMV uden VSO kan bilen ikke indgå og derfor heller ikke skat af fri bil. Kun egen bil så og FRADRAG (ikke hæve som udgift men skatteregulering) efter nøje ført kørebog (skat er kritiske da du jo kontroller dig selv 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)