Jeg har gået og købt og solgt lidt varer på hobbybasis og har fået lidt blod på tanden. Jeg har fået mulighed for at købe varer fra firma i Sverige og er dermed nødt til at have et CVR. Som jeg forstår det opretter jeg firma, køber varen i Sverige uden de pålægger moms. Jeg indberetter EU moms og denne "går i 0". Køber jeg fx en vare til 1000 kr så afregner jeg 1000 kr med svensk firma - indberetter Eu moms - så langt så godt. Når denne vare sælges til fx 2000 til privatperson i dk så bogfører jeg salget til 1600+moms og skal dermed afregne 400kr i moms og har 600kr i overskud. Kan også se at der er en forskel om jeg sælger for over eller under 50.000? Har det nogen indvirkning ifht køb i Sverige uden moms. Er der noget jeg overser som har indvirkning på forretningen.? På forhånd tak fra en helt newbie Mvh Christensen |
Christensen10:Kan også se at der er en forskel om jeg sælger for over eller under 50.000? Har det nogen indvirkning ifht køb i Sverige uden moms.
Grænsen på 50.000 DKK (årlig omsætning) er på hvornår du skal lade dig moms registrere. Skal du købe vare i Sverige uden moms skal du naturligvis være moms registreret.