Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg som influencer hyre freelancer og trække det fra i min indkomst

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Jeg er blevet influencer og lever nu af at lave videoer på sociale medier. Til at klippe mine videoer har jeg en freelance video editor som sidder i Indien. Det er på projekt basis og jeg betaler ham per video. Dette betragter jeg en nødvendig 'udgift' for at kunne udføre mit arbejde. Kan jeg trække denne udgift fra min omsætning?
Tak for hjælpen.
Johanne
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24

det vil jeg klart mene ja - men er du momspligtig (sælger over 4000 per måned i princip - så du kan kommer over 50 t på nogen 12 mdr periode) så skal du indberettet det til skat på inderens internationale skattenummer, ellers er det sort

Er du ikke momspligtig skal du stadigt føre regnskab efter bogføringsloven, alle indtægter og udgifter som denne, og beskattes af dit overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33

Ja det kan du sagtens, du skal bare have dokumentation udgiften, dvs en faktura eller et bilag samt en betaling der understøtter dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37

Fashion-Seller:

Ja det kan du sagtens, du skal bare have dokumentation udgiften, dvs en faktura eller et bilag samt en betaling der understøtter dette.

og hvis det er som CVR reg influencer - indberette betalingen i skats eindkomst på personens internationale skattenummer - ellers ikke fradrag med mindre freelanceren også er momsreg firma

vh John Hannover

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:40

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

og hvis det er som CVR reg influencer - indberette betalingen i skats eindkomst på personens internationale skattenummer - ellers ikke fradrag med mindre freelanceren også er momsreg firma

vh John Hannover

Enig jeg gik dog ud fra at en freelancer har en virksomhed, enten enkeltmandsvirksomhed eller et selskab :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05

Fashion-Seller:
Enig jeg gik dog ud fra at en freelancer har en virksomhed, enten enkeltmandsvirksomhed eller et selskab
det skal man så bare sikre sig, for har den pågældende ikke det, med landet lokale VAT, så skal det indberettes, (som det også skal til PMV i DK grundet den manglende momsreg)
Ser de fleste freelance Indien som personer men kan sagtens bare ha set de gale

Det med Internationalt skattenr er blevet den store sag i den sammenhæng fra 1/1 24 i hele verden - hvor meget det reelt i dag krydscheckes er nok anden sag

vh John Hannover

Tilmeldt 14. Aug 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:55
Hej John,
Okay tak for svar. Jeg har talt med skat i telefonen og de mener jeg IKKE er momspligtig da alle de videoer jeg sælger til brands bliver købt af udenlandske virksomheder og kun brugt uden for DK. De mener heller ikke behøver CVR nr da jeg blot kan betragtes som 'freelancer' da jeg ikke har kontrakter - men jeg er faktisk lidt i tvivl om dette. Jeg indberetter selvfølgelig min indtjening og holder regnskab osv.
Hilsen Johanne
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17

få det på skrift

Det med om du sælger det ene eller andet sted, har ikke med momspligt at gøre. Er du over 50 t på 12 mdr er du momspligtig af dit salg, MEN du skal ikke lægge moms på til uden for EU når de bruges uden for de videoer, det er så bare momsrubrik C der skal bruges

Er det til EU så er der andre regler, hvor momsregistrerede kunder er uden moms men skal indberettes på kundens momsnr hver måned + i rubrik B

Kontrakter er underordnede for moms og freelancer er momspligtig efter helt samme regel som alle andre, med mindre denne skatteindberettes af betaler som løn

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)